Revin cu rugamintea catre dvs. de a-mi furniza unele pareri, informatii cu privire la aceasta chestiune. De cateva zile mi-am canalizat eforturile, insa nu am ajuns la un rezultat concret. Constat ca in speta de fata internetul tace, nu am gasit nicio rezolvare...
De la Registrul Comertului mi-au eliberat certificatul de radiere si mi-au comunicat ca nu sunt abilitati sa faca mentiuni in cuprinsul acestuia (si nici in alt document) cu privire la patrimoniul PFA desfiintate. Iar eu nu am inteles cine ar fi abilitat sa efectueze aceste formalitati.
Cu sincera convingere ca ma veti ajuta cu unele informatii utile, va prezint urmatoarea situatie:
- in anul 2008 PFA al carei titular am fost a achizitionat un apartament; ulterior, PFA s-a desfiintat si a fost radiata din Registrul Comertului, insa apartamentul figureaza in evidentele fiscale, cat si in cele de publicitate imobiliara (Cartea funciara) pe numele PFA. Care este modalitatea prin care as deveni eu proprietarul acestui apartament?
M-am gandit la un contract de vanzare-cumparare, insa avand in vedere ca PFA a fost desfiintata, nu ar exista vanzator.
Am citit Ordinul MFP nr. 1.040 din 8 iulie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile în partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, la pct. 35 ------ "În cazul în care bunurile din patrimoniul afacerii trec în patrimoniul personal al contribuabilului, suma reprezentând contravaloarea acestora se include în venitul brut, considerându-se o înstrainare."
Nelamurirea mea este: cum se face aceasta trecere din patrimoniul afacerii in patrimoniul contribuabilului?