avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 351 soluții astăzi
Forum Activitate edesign

Activitate edesign

Asa as zice si eu, dar ce pot sa fac pentru a reveni la starea initiala.

vali m a scris:
Atunci dl presedinte este obligat sa aduca tot in starea initiala. Nu avea voie sa intervina asupra partii comune in niciun fel.
edesign a scris:
E o singura centrala in camera proprietate personala. Teava de apa care alimenteaza entrala era trasa din camera alaturata care e proprietate comuna a blocului.

Cartea tehnica a imobilului n-am vazut sa contina detalii despre utilitati, e vorba de un imobil construit interbelic.
Teava de apa a centralei mele, care pornea din camera aflata in proprietate comuna catre camera mea proprietate privata, era prezenta in momentul cand am intrat in posesia apartamentului.

ynocentta a scris:

Daca asociatia de proprietari o executat interventia asupra partii comune de instalatii,avea obligatia sa detina proiect tehnic si autorizatie de constructie care sa asigure furnizarea utilitatilor conform carte tehnica imobil de locuit in comun

E o singura centrala in camera proprietate personala. Teava de apa care alimenteaza entrala era trasa din camera alaturata care e proprietate comuna a blocului.

vali m a scris:

Nu prea inteleg...adica exista 2 centrale? Aveti o centrala si o teava care nu trece prin centrala dvs?

In apartament, in camera centralei termice aveam o conducta de apa trasa pentru centrala din camera alaturata, care este camera comuna a blocului.
In urma unei "curatenii" facute de asociatia de proprietari in camera comuna a fost taiata teava de apa catre camera centralei termice si s-a instalat un contor de apa pentru mine separat catre toaleta, care este intro alta camera a toaletei.

Dupa ce a fost taiata teava Presedintele Asociatiei de Proprietari mi-a solicitat sa vin cu un proiect pentru a putea trage din nou teava de apa catre camera centralei termice.

Intrebare: Cum vi se pare, este corect sa ceara proiect?
Problema principala pe care o vad este ca pentru centrala trebuie sa trag apa din camera proprietate comuna a blocului si nu stiu daca mi se poate interzice accesul.
Daca facturez pe 25 Noiembrie 2010 conform unui contract in care scrie ca plata efectiva se face dupa 60 de zile cand ar trebui sa inregistrez la plafon, pentru anul 2010 sau 2011 cand se face efectiv plata. Conform contractului plata se face in 25 Ianuarie 2011 ...
suteual a scris:

Da ! In calculul cifrei de afaceri intra si prestarile intracomunitare de servicii IT in care locul prestarii este un sediu fix din Romania al firmei din UE .
NOTA:
Plafonul este de 35.000 euro, al cărui echivalent în lei se stabileşte la cursul de schimb comunicat de Banca Naţională a României la data aderării (01 ianuarie 2007 = 3,3817 lei/1 euro).


Imi puteti spune unde se incadreaza mai exact in Art. 152 (2):
- valoarea totala a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii efectuate de persoana impozabila in cursul unui an calendaristic, care ar fi taxabile daca nu ar fi desfasurate de o mica intreprindere, -> daca prestarea de servicii nu ar fi fost prestata de o mica intreprindere tot nu ar fi fost taxabila in Romania, pentru ca facturile intracomunitare pentru prestari servicii se fac fara TVA - se face taxare inversa la cel care primeste serviciile. La fel se procedeaza si cu facturile emise de microintreprinderile neplatitoare de TVA, factura pentru prestari servicii intracomunitare se face fara TVA.

- operatiunile rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania conform art. 145 alin. (2) lit. b), -> nu se incadreaza pentru ca locul prestarii este la locatia din Romania.

In concluzie prestarile de servicii intracomunitare prestate la sediul din Romania nu par sa se incadreze in calculul cifrei de afaceri.

Ar mai fi varianta ca nu interpretez eu bine textul articolului de mai sus sau daca locatia prestarii la sediul din Romania al firmei din UE care primeste serviciile implica faptul ca serviciile sunt prestate in strainatate. Totusi, conform ART. 133

Locul prestarii de servicii
actioneaza ca atare este locul unde respectiva persoana care primeste serviciile îsi are stabilit sediul activitatii sale economice. Daca serviciile sunt furnizate catre un sediu fix al persoanei impozabile, aflat în alt loc decât cel în care persoana îsi are sediul activitatii sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se afla respectivul sediu fix al persoanei care primeste serviciile. În absenta unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabila care primeste aceste servicii îsi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita.
ART. 152 Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
din Codul Fiscal 2010/TITLUL VI Taxa pe valoarea adaugata/CAP. XII Regimuri speciale

(2) Cifra de afaceri care serveste drept referinta pentru aplicarea alin. (1) este constituita din valoarea totala a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii efectuate de persoana impozabila in cursul unui an calendaristic, care ar fi taxabile daca nu ar fi desfasurate de o mica intreprindere, operatiunile rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania conform art. 145 alin. (2) lit. b),


Conform articolului de mai sus din Codul Fiscal "cifra de afaceri" este necesara pentru calculul depasirii plafonului anual de 35.000 EURO.

Sunt PFA cu norma de venit si prestez servicii IT catre o firma din UE. Firma din UE are un sediu fix in Romania

Intrebare: In calculul cifrei de afaceri intra si prestarile intracomunitare de servicii IT in care locul prestarii este un sediu fix din Romania al firmei din UE ?

Nu vad exact unde se incadreaza prestarea de servicii intracomunitare - contractul de prestari servicii este cu o firma din UE - daca locul prestarii este la sediul fix din Romania.
Stie cineva, din auzite sau din experienta proprie, in ce consta un control fiscal la un PFA cu norma de venit?

Eu nu am auzit de nimeni controlat asa ca sunt foarte curios ce documente se cer? Oare fiscul controleaza conturile PFA-ului sau ii cer intai o declaratie pe proprie raspundere cu incasarile si ulterior pot sa verifice daca concorda incasarile cu declaratie.

Iarasi din auzite, la PFA-urile inchise se cam fac control fiscal in maximum 6 luni de la inchidere. Asa sa fie?
Nu am gasit unde este specificat ca Registrul-jurnal de incasari si plati este obligatoriu si pentru PFA cu norma de venit.

Conform Codului Fiscal:
ART. 49 - Stabilirea venitului net anual din activitati independente pe baza normelor de venit
(8) Contribuabilii care desfasoara activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit nu au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitate în partida simpla pentru activitatea respectiva.
Nu am gasit unde este specificat ca Registrul-jurnal de incasari si plati este obligatoriu si pentru PFA cu norma de venit.

Conform Codului Fiscal:
ART. 49

Stabilirea venitului net anual din activitati independente pe baza normelor de venit

(8) Contribuabilii care desfasoara activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit nu au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitate în partida simpla pentru activitatea respectiva.