Din cele cunoscute de mine , de cand am inceput activitatea , Registrul Jurnal de incasari si plati era obligatoriu necesar sa fie inregistrat la Fisc ( ANAF-ul de sector, unde este inscrisa persoana ca si contribuabil.)
Amenda pe atunci era de cca 2 mil.lei vechi doar daca il inregistrai cu intarziere, peste cele 15 zile regulamentare.
Acum mai recent, nu am putut urmari toate modificarile care au urmat, dar stiu ca este la fel, chiar daca se tin in forma electronica, caz in care exista mai multe complicatii: soft specializat de la ANAF , semnatura electronica .
A se vedea Ordinul Ministerului Economiei si Finantelor nr. 3512 din 27 noiembrie 2008, privind documentele financiar-contabile, in vigoare de la data de 1 ianuarie 2009, care specifica: Registrele se vor lista/tipari pe hartie, deoarece acestea trebuie sa fie snuruite, sigilate si parafate.
Ordin nr. 3512 din 27/11/2008
REGISTRUL-JURNAL DE ÎNCASÃRI ªI PLÃŢI (cod 14-1-1/b)
1. Serveşte ca:
- document de înregistrare a încasărilor şi plăţilor;
- document de stabilire a situaţiei financiare a contribuabilului care conduce evidenţa contabilă în partidă simplă;
- probă în litigii.
2. Se întocmeşte într-un singur exemplar de către contribuabili, făcându-se înregistrarea operaţiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operaţiune, fără a se lăsa rânduri libere, după ce a fost numerotat, şnuruit, parafat şi înregistrat la organul fiscal teritorial.
Pentru fiecare asociaţie fără personalitate juridică se va întocmi câte un registru-jurnal de încasări şi plăţi.
În Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se înregistrează nu numai operaţiunile în numerar, ci şi cele efectuate prin contul curent de la bancă.
Contribuabilii plătitori de taxă pe valoarea adăugată vor înregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată.
Operaţiunile înregistrate în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se totalizează anual.
Numerotarea filelor se va face în ordine crescătoare, iar după completarea integrală se deschide un nou registru înregistrat şi parafat, care va fi numerotat în ordine crescătoare.
Acest registru se parafează de către organul fiscal teritorial la începerea şi la încetarea activităţii.
În condiţiile conducerii evidenţei contabile în partidă simplă cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operaţiune economico-financiară se va înregistra în ordine cronologică, în funcţie de data de întocmire sau de intrare a documentelor. În această situaţie Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.
Registrul-jurnal de încasări şi plăţi parafat şi înregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi obţinut cu ajutorul tehnicii de calcul.
Practicienii în insolvenţă, persoane fizice sau juridice, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor în insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, completează registrul - jurnal de încasări şi plăţi după ce a fost numerotat, şnuruit, parafat şi înregistrat în evidenţa unităţii.
3. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă.
4. Se arhivează împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.
Lege nr. 82 (r4) din 24/12/1991
Art. 41. - Constituie contravenţii la prevederile prezentei legi următoarele fapte, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii, să fie considerate infracţiuni:
2. nerespectarea reglementărilor emise de Ministerul Economiei şi Finanţelor cu privire la:
a) utilizarea şi ţinerea registrelor de contabilitate;
Art. 42. - (1) Contravenţia prevăzută la art. 41 ... pct. 2 lit. a) şi b), cu amendă de la 300 lei la 4.000 lei,
Excelent raspunsul lui fat frumos (Ana), dar incomplet.
Cum ar trebui procedat pentru evitarea amenzii? Pai ar trebui sa stiu data cind ati inregistrat prima operatiune in RJIP. Pentru ca daca prima operatiune este cit de cit recenta atunci mai puteti comanda inca un RJIP, pe care-l inregistrati la Finante si dupa aceea va apucati sa transcrieti operatiunile de pe registrul vechi pe cel nou. Daca data primei operatiuni este veche atunci nu aveti variante si trebuie sa va prezentati cu registrul la Finante si sa sperati ca o sa primiti in dar un avertisment (pentru ca exista si aceasta posibilitate).
Va doresc bafta.
martie 2007 prima operatiune! :))
Aoleu! Pai nu prea mai puteti face nimic.
Mergeti la Ad. Financiara cu registrul si nu va ramine decit sa sperati ca-i inmuiati cu farmecul dvs. personal ca sa va daruiasca un avertisment. Cine stie, poate ca aveti vre-o cunostiinta pe acolo care sa va promoveze farmecul.
Ar mai fi varianta sa lasati lucrurile asa cum sunt si sa continuati pina la terminarea registrului (daca credeti ca umpleti tot registrul pina la finele acestui an sau inceputul lui 2011), iar pe urmatorul registru sa-l inregistrati, dar depinde de nervii si norocul dvs.
Mai este o varianta in primul meu raspuns.
Eu personal n-as risca si as merge pe prima varianta, asumindu-mi riscul unei amenzi decit riscul unui infarct. Tinind cont ca sunteti la prima abatere puteti primi avertisment sau, in cel mai rau caz, amenda minima de 300 lei.
Va doresc inspiratie si bafta.