avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 448 soluții astăzi
Forum Activitate doruv2010

Activitate doruv2010

Buna ziua

Am incheiat un contract cu UPC in mai 2009, pentru o perioada de un an. In cartierul in care locuiesc, ca operator similari, pentru servicii de telefonie, internet si televiziune, la acea data, erau doar UPC si RomTelecom.
In prezent, a aparut o oferta mult mai avantajoasa, de la un alt furnizor si intentia mea este sa reziliez unilateral contractul cu UPC, cu atat mai mult cu cat, in acest an, servicile oferite de UPC au avut carente calitative la care am facut sesizari.
M-am deplasat la sediul lor si am solicitat un formular de cerere prin care sa le comunic intentia mea.
Mi-au oferit un telefon, cu o linie directa si sa discut cu cineva de la Bucuresti.
Mi s-a comunicat ca pentru a rezilia contractul, trebuie sa platesc o despagubire in valoare de 300 lei pentru ca as fi acceptat in octombrie, telefonic, o prelungire de contract, printr-o solicitare de modificare a serviciilor furnizate de catre UPC.
Intradevar, am solicitat telefonic aceasta modificare, in octombrie, in urma urmatoarelor evenimente tehnice petrecute in acest an, insa nu am semnat niciu act in acest sens.
Va rog, comunicati-mi daca pot fi pus sub obligativitatea platii acestei sume ? Eu consider ca nu ma aflu sub contract, acesta a expirat in mai 2010, iar modificarea din octombrie, a serviciilor furnizate de UPC, s-a realizat in urma desfasurarii urmatoarelor evenimente:

In perioada acestui an, am facut catre ei, trei sesizari telefonice si am mentionat
ca internetul functioneaza cu intreruperi, aleator in decursul unei zile (luata ca referinta, o perioada de timp de 24 ore). De fiecare data mi s-a comunicat ca routerul utilizat de mine, nu este compatibil cu modemul lor. De fiecare data am schimbat routerul. La doua dintre sesizari s-au deplasat la domiciliul meu si au schimbat, prima data, o mufa si a doua oara, modemul lor.
Problema nu s-a remediat.
La ultima sesizare, in septembrie nu au mai trimis echipa de interventii si mi-au spus ca problema e la mine, ca folosim doua calculatoare acasa si mi-au dat de inteles ca o solutie ar fi o modificare a contactului, prin marirea benzii alocate.

Desi eram sigur ca totul era o problema tehnica ce tine de echipamentul lor, am optat in octombrie, in urma unei convorbiri telefonice cu ei, la o modificare a pachetului de servicii oferite de catre ei, astfel incat, aproximativ in acelasi pret, am obtinut o crestere a benzii de la 2MB, la 3MB si implicit o modificare a grilei de programe (dar aceasta neconstituind niciun avantaj). Mi s-a adus la cunostinta ca asta presupune o prelungire a contractului cu inca un an. Am acceptat telefonic, pentru ca nu aveam o alta solutie, o alta oferta, din acest punct de vedere.

In perioada ce a urmat, calitatea serviciului de internet nu s-a imbunatatit.
In plus, seara, cand ajungeam acasa (asta se intampla de cele mai multe ori dupa ora 22, pentru ca asa este natura serviciului meu), am remarcat ca unele canale, apareau pentru aproximativ 10 - 30 minute cu acces restrictionat (receptia fiind digitala). Nu reuseam, la acea ora sa sun, fiind obosit si oricum nu cred ca aveau ei program, iar a doua zi, de la serviciu, intentia mea de a-i contacta telefonic, se concretiza cu aproximativ 15 minute de asteptare si de cele mai multe ori nu aveam timp.

Va rog, spuneti-mi, pot fi pus in obligativitatea de a plati catre UPC, sume despagubitoare, pentru rezilierea unilaterala a unui contract care avea perioada pana in mai 2010 si la care nu am semnat niciun document de prelungire a perioadei contractuale ?

Va multumesc.