avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 792 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Rezilierea unilaterala a contractului UPC
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Rezilierea unilaterala a contractului UPC

Buna ziua

Am incheiat un contract cu UPC in mai 2009, pentru o perioada de un an. In cartierul in care locuiesc, ca operator similari, pentru servicii de telefonie, internet si televiziune, la acea data, erau doar UPC si RomTelecom.
In prezent, a aparut o oferta mult mai avantajoasa, de la un alt furnizor si intentia mea este sa reziliez unilateral contractul cu UPC, cu atat mai mult cu cat, in acest an, servicile oferite de UPC au avut carente calitative la care am facut sesizari.
M-am deplasat la sediul lor si am solicitat un formular de cerere prin care sa le comunic intentia mea.
Mi-au oferit un telefon, cu o linie directa si sa discut cu cineva de la Bucuresti.
Mi s-a comunicat ca pentru a rezilia contractul, trebuie sa platesc o despagubire in valoare de 300 lei pentru ca as fi acceptat in octombrie, telefonic, o prelungire de contract, printr-o solicitare de modificare a serviciilor furnizate de catre UPC.
Intradevar, am solicitat telefonic aceasta modificare, in octombrie, in urma urmatoarelor evenimente tehnice petrecute in acest an, insa nu am semnat niciu act in acest sens.
Va rog, comunicati-mi daca pot fi pus sub obligativitatea platii acestei sume ? Eu consider ca nu ma aflu sub contract, acesta a expirat in mai 2010, iar modificarea din octombrie, a serviciilor furnizate de UPC, s-a realizat in urma desfasurarii urmatoarelor evenimente:

In perioada acestui an, am facut catre ei, trei sesizari telefonice si am mentionat
ca internetul functioneaza cu intreruperi, aleator in decursul unei zile (luata ca referinta, o perioada de timp de 24 ore). De fiecare data mi s-a comunicat ca routerul utilizat de mine, nu este compatibil cu modemul lor. De fiecare data am schimbat routerul. La doua dintre sesizari s-au deplasat la domiciliul meu si au schimbat, prima data, o mufa si a doua oara, modemul lor.
Problema nu s-a remediat.
La ultima sesizare, in septembrie nu au mai trimis echipa de interventii si mi-au spus ca problema e la mine, ca folosim doua calculatoare acasa si mi-au dat de inteles ca o solutie ar fi o modificare a contactului, prin marirea benzii alocate.

Desi eram sigur ca totul era o problema tehnica ce tine de echipamentul lor, am optat in octombrie, in urma unei convorbiri telefonice cu ei, la o modificare a pachetului de servicii oferite de catre ei, astfel incat, aproximativ in acelasi pret, am obtinut o crestere a benzii de la 2MB, la 3MB si implicit o modificare a grilei de programe (dar aceasta neconstituind niciun avantaj). Mi s-a adus la cunostinta ca asta presupune o prelungire a contractului cu inca un an. Am acceptat telefonic, pentru ca nu aveam o alta solutie, o alta oferta, din acest punct de vedere.

In perioada ce a urmat, calitatea serviciului de internet nu s-a imbunatatit.
In plus, seara, cand ajungeam acasa (asta se intampla de cele mai multe ori dupa ora 22, pentru ca asa este natura serviciului meu), am remarcat ca unele canale, apareau pentru aproximativ 10 - 30 minute cu acces restrictionat (receptia fiind digitala). Nu reuseam, la acea ora sa sun, fiind obosit si oricum nu cred ca aveau ei program, iar a doua zi, de la serviciu, intentia mea de a-i contacta telefonic, se concretiza cu aproximativ 15 minute de asteptare si de cele mai multe ori nu aveam timp.

Va rog, spuneti-mi, pot fi pus in obligativitatea de a plati catre UPC, sume despagubitoare, pentru rezilierea unilaterala a unui contract care avea perioada pana in mai 2010 si la care nu am semnat niciun document de prelungire a perioadei contractuale ?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: kappauser , utilizator 22:41, 15 Noiembrie 2010
In situatia in care nu solutionati favorabil direct cu operatorul mentionat,sesizati oficial ANPC
Contractul respectiv prelungirea lui este valabil. Deci sunteti obligat sa ramaneti pana la terminarea lui.
Operatorul nu are (in mod normal) obligatia sa accepte rezilierea. Penalitatea pentru a rezilia si inceta imediat contractul nu este legala, dar d-voastra aveti obligatia sa stati la ei pana la sfarsit.
Cu o mica exceptie: Daca functionarea este atat de defectuoasa si nu corespunde cu prevederile din contract, atunci aveti sansa sa iesiti din contract imediat. Si atunci nu aveti nici o obligatie de plata, nici pentru reziliere nici altceva. Trebuie insa din pacate, sa dovediti calitatea proasta, si aceasta este ceva mai dificil.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Upc nu doreste rezilierea unui contract al unei persoane juridice,prelungit abuziv leila memet leila memet buna seara,societatea mea a contractat un abonament de 2 ani de la upc de internet si televiziune,si acum pe data de 5 ian 2013 s-a incheiat;in decembrie anul ... (vezi toată discuția)
Upc – prelungirea contractului fara instiintare andrei256 andrei256 Va rog sa ma ajutati in solutionarea problemei mele cu UPC-ul. Am avut contract cu UPC din 16.06.2007, pentru cablu si internet, pt un an de zile. In ... (vezi toată discuția)
Contract furnizare internet si telefonie - reziliere giulia1973 giulia1973 Buna ziua, Reprezint si administrez o persoana juridica. Zilele acestea am intentionat sa reziliem contractul de telefonie si internet cu o firma de ... (vezi toată discuția)