Un PFA care comercializeaza produse alimentare ambalate, dar nu comercializeaza produse de origine animala: carne, lapte, oua si produse obtinute din acestea, este obligat sa detina autorizatie sanitar veterinara?
La un control al unui inspector ANSVSA la un PFA care vinde produse ambalate, acesta a dat ca neconformitate lipsa "Fisei de aptitudini" pentru proprietarul PFA. Stiu ca aceasta fisa se elibereaza de medicina muncii pentru angajati, la cererea angajatorului, in vederea incheierii contractului individual de munca. PFA nu are angajati. Prin Certificatul de inregistrare proprietarul are dreptul sa presteze activitatea pentru care a fost autorizat. El nu are contract individual de munca. Este legal sa ceara asa ceva?
La un control al unui inspector ANSVSA la un mic magazin PFA ce vinde numai produse ambalate, acesta a dat ca neconformitate ca magazinul nu are autorizatie ANSVSA emisa in baza ordinului ANSVSA NR. 111/ 2008, in conditiile in care firma a fost infiintata ca PF in decembrie 2005, schimbandu-si denumirea si trecand la PFA IN 2009, obligata de lege. Este legal sa ceara asa ceva? Oare in 2005 la infiintarea PF nu era in vigoare un alt ordin pe baza careia se eliberau autorizatiile?
M-am hotarat sa cumpar parterul unei case, cu o bucatica de teren si o boxa. La momentul vanzarii, actele pentru teren si boxa nu erau finalizate. Pentru teren nu se facuse alipirea tuturor terenurilor din jurul cladirii. Am acceptat incheierea actului de vanzare cumparare, mai ales ca am facut credit la banca si il pierdeam, ramanand acordul verbal intre mine si cel mandatat de proprietar sa vanda, avand ca martor agentul imobiliar, ca se va intocmi actul de vanzare cumparare pentru teren si boxa la momentul la care actele vor fi finalizate,. Cand actele au fost finalizate, proprietarul, fara sa tina cont ca are un contract de mandat cu o persoana desemnata de el sa vanda, a vandut restul cladirii cu teren cu tot unei terte persoane. Cel mandatat sa vanda l-a dat in judecata pe proprietar pentru anulare act, motivand printre altele ca nu a terminat vanzarea cu mine. Eu vreau sa fac plangere penala impotriva proprietarului, avand ca martori pe cel mandatat sa vanda, pe agentul imobiliar si pe sora mea. Conform carui articol din Codul Penal, ii pot face plangere penala? Ce articol a incalcat proprietarul in acest caz?
Sa fiu mai explicita: e vorba de fondul de rulment, nu de reparatii. La momentul vanzarii am platit intretinerea si reparatiile la zi. Dupa plata lor, asociatia mi-a eliberat documentul necesar la notar pentru efectuarea vanzarii, prin care se atesta ca nu am datorii la intretinere. Administratorul ma santajeaza ca nu-mi da fondul de rulment decat dupa ce platesc o reparatie care s-a efectuat dupa ce am vandut (chiar dupa ce am parasit apartamentul respectiv). Sunt sigura ca sunt "dispozitii in vigoare", dar care sunt acelea?! Eu ii fac cerere scrisa sa-mi elibereze fondul de rulment, dar trebuie sa vin si cu argumente legale, pentru a-l combate. De aceste argumente legale am nevoie. Multumesc!
La 27 iulie 2017 am vandut un apartament, cu termen de eliberare 27 septembrie 2017, stabilit prin contractul de vanzare cumparare. Cand m-am dus in octombrie sa platesc ultima intretinere, pe luna septembrie, administratorul nu a vrut sa-mi inapoieze fondul de rulment. Motivatia lui: sa platesc reparatia bordurii de la scara, efectuata la sfarsitul lui septembrie, inceputul lui octombrie. Factura lucrarii de reparatie a fost eliberata in octombrie. Mentionez ca pe 27 septembrie cand am eliberat apartamentul nu incepuse lucrarea; adusesera doar materialele. .Avand in vedere ca contractul de vanzare cumparare a fost incheiat pe 27 iulie 2017, nu e legal ca fondul de rulment si fondul de reparatii pe care le aveam la data respectiva (27 iulie 2017) sa mi se inapoieze? Care sunt legile si articolele care trebuie respectate in acest caz?
Lucrez la o regie in subordinea unui consiliu local si doresc sa ma transfer de la un compartiment la altul, pe aceeasi functie de executie. Pot sa ma transfer direct sau trebuie sa dau concurs? In ambele cazuri, care este legislatia care reglementeaza transferul?
Daca nu am trecuta in cartea de munca grupa a-II-a, trebuie sa dau in judecata societatea la care am lucrat pentru a obtine adeverinta de grupa a-II-a? Nu exista alta posibilitate, eventual o schimbare de legislatie in viitorul apropiat?
Ce conditii trebuie sa indeplineasca un salariat pentru a lucra la domiciliu?
Salariatul e navetist si uneori conditiile meteo fac ca trenul sa intarzie si astfel el sa piarda timp pretios, sau are ceva probleme de rezolvat in orasul in care locuieste si ajunge tarziu la serviciu.
Salariatul este dotat cu un laptop care-i asigura dotarea tehnica necesara muncii la domiciliu. Care este cadrul legal care ii permite acestuia sa lucreze la domiciliu?