5. Daca se intampla ca intr-un singur an sa depasesc 119.000 RON, devin platitor de TVA doar pt acel an? Si ce alte taxe ar mai trebui platite?
6. In cazul in care m-ar lua la intrebari si le-as arata contractul si ca platesc taxe aici, nu ar trebui sa fie ok?
7. Daca in acelasi cont imi sunt trimisi bani de catre o ruda (sau orice altceva ce nu are legatura cu contractul ori munca), acestia nu sunt inclusi in nici un fel in activitatea mea de PFA, nu?
7. Daca m-as face PFA luna asta si as incheia contractul, cand ar trebui sa platesc impozitul pe venit si as plati doar trimestrele care sunt in intervalul 'deschidere pfa' - 'incheiere an contabil', nu ?
Va multumesc pentru raspunsuri si as mai avea cateva intrebari:
1) Care este norma de venit pentru CAEN 6201 in Bucuresti ?
2) Daca nu sunt angajat in alta parte, platesc la casa de pensii 31.3% din minimul de 650 RON? Si cand s-ar plati aceasta suma si unde?
3) Cei 5.5% din norma de veni pentru sanatate cand s-ar plati si unde?
4) Tot ce s-a discutat pana acum se poate aplica si in cazul in care invoice-urile se emit pentru Australia? (firma nu ar plati taxe deloc dat fiind ca nu sunt rezident acolo, asadar eu as suporta impozitul de 16% integral)
5) Pentru PFA cu norma de venit, trebuie inregistrate facturile/invoice-urile sau tinuta contabilitate ? Daca da, se pot folosi direct invoice-urile ce au sume in AUD pe ele?
6) Pot avea cont in alta tara din UE iar banii sa-mi fie transferati in acel cont ? Si din acel cont sa-mi transfer intr-un cont din RO doar anumite sume pe care le-as folosi ? (nu am incredere in sistemul bancar romanesc)
V-as ruga sa-mi spuneti cu ar fi cel mai convenabil (dpdv al taxelor ce ar trebui achitate) sa declar profitul obtinut lucrand de acasa pentru o firma din strainatate (este vorba de dezvoltare de software). Ar urma sa se incheie un contract intre mine si acea firma (nu contract de angajare, ci un contract individual eu fiind un simplu contractor). Plata s-ar face in baza unor invoice-uri prin transfer bancar.