avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 716 soluții astăzi
Forum Activitate alb2011

Activitate alb2011

Buna ziua,

1. Fac parte dintr-o asociatie de proprietari alcatuita din 6 familii, din care 1 presedinte (care a preluat atributiile fostului administrator) si 1 cenzor (fictiv pentru ca practic nu se implica in nici un fel in activitatile asociatiei). Asociatia nu are cont bancar, am verificat si mi-a si confirmat presedintele asociatiei, deci nu exista o situatie clara cu ce sume exista sau nu mai exista iar tot ce incaseaza presedintele blocului (intretinere, fondul de rulment, de reparatii etc.) le tine in casa. Conform legislatiei actuale in vigoare, este sau nu este asociatia de proprietari obligata sa aiba cont bancar?

2. Actele afisate de presedintele blocului la vizier, gen: intretinere, fond de rulment sau de reparatii aproape totdeauna nu sunt semnate nici de presedinte si nici de cenzor, nu sunt datate, nu au format tipizat si nici stampilate nu sunt. Practic sunt niste foi A4 cu niste mizgaleli pe ele. Este legal acest lucru? (inutil de precizat ca nu se fac adunari generale, deciziile se iau fie in bucataria presedintelui fie in bucataria fostului administrator iar deciziile luate nu se comunica celorlalti membri ai asociatiei).

3. Desi in contractul de vanzare-cumparare al apartamentului in care locuiesc este trecuta o cota parte indiviza, presedintele blocului nu tine cont de ea si calculeaza dupa cota parte indiviza care ii convine (evident mai mare), dupa principiul ca daca am apartamentul identic cu al lui am si aceeasi cota doar ca, in contractul lui de vanzare-cumparare are suprafata utila mai mare decat am eu, deci e normal sa aiba si o cota mai mare. Am solicitat sa ne puna la dispozitie Acordul de Asociere al Asociatiei pt a vedea care sunt cotele indivize stipulate acolo dar ni s-a refuzat accesul la acord in repetate randuri desi asociatia este obligata sa ni-l furnizeze. Am solicitat asociatiei sa tina cont de cota parte indiviza care este trecuta in contractul nostru de vanzare-cumparare si ni s-a refuzat si acest lucru. Care este solutia? pentru ca o solutie amiabila din pacate nu este si nu mi se pare corect sa platesc ani de zile cheltuielile dupa cota stabilita de presedinte pt ca asa vrea el.

Multumesc anticipat celor care vor sa ajute cu raspunsuri avizate.