Dar pana la urma asiguratorul cat timp are la dispozitie pentru cercetari sau mai bine zis de la depunerea ultimului document (cererea de despagubire) mai poate invoca efectuarea de cercetari daca acest lucru nu a fost avizat anterior?
Dar pana la urma asiguratorul cat timp are la dispozitie pentru cercetari sau mai bine zis de la depunerea ultimului document (cererea de despagubire) mai poate invoca efectuarea de cercetari daca acest lucru nu a fost avizat anterior?
Dinamica accidentului? Dar ce stiu cei de la Astra sau de la alte companii despre dinamica accidentului? Stiati ca sunt inspectori de daune care nu au permis de conducere? sau juristi angajati la companii de asigurari care nu au permis? sau inspectori de daune veniti din domenii care nu au nici o legatura cu daunele si cu accidentele(taxi,alimentatie publica,constructii,contabilitate etc.)? De unde sa cunoasca ei dinamica accidentului, cand asta se studiaza luni de zile si poate chiar ani in alte state. Ai nostri nu stiu nici regulile de circulatie bine. Eu am invatat un lucru odata cu dauna pe care am avut-o (vezi topicul "abuz si neplata dauna casco"): pana si aici spaga face diferenta. Eu n-am dat si acum suport consecintele. Sa nu ma intelegeti gresit, nu sunt de acord cu spaga, m-am invatat fara in Germania,unde un inspector de daune chiar cunoaste dinamica accidentului.
Buna seara! Am mai scris acum cateva zile "Abuz si neplata dauna casco".
Azi am primit raspunsul scris CSA, unde scrie ca este o asigurare facultativa,deci un contract intre doua parti si ei nu au competenta. I-am si sunat pe cei de la CSA si mi-am dat seama de cine e pe acolo dupa cum s-a raspuns "da domne CSA-ul suntem, care-i problema?" M-am simtit de parca am sunat la seful stanei sa reclam ca e branza stricata. Credeam ca acolo sunt niste oameni amabili care te ajuta, te indruma, nu o adunatura de romani clasici de partid pusi de Parlament sa-si mai bata un pic joc de lume. Chiar nu au competenta pe daune Casco? Sau sa ma resemnez ca si ei sunt de-ai statului si am de suferit o noua pierdere din cauza ca stau in Romania? Chiar ultima optiune este instanta, adica vreo cativa ani de tribunal, o groaza de bani si poate la final un alt raspuns nefavorabil? Nu de alta, dar sunt apolitic si nu am nici bani de dat spagi, in schimb societatile de asigurari au. Va rog ajutati-ma!
Va multumesc din suflet pentru raspunsuri si sfaturi, luni voi vorbi deja cu avocatul nostru si vom face o ultima incercare de conciliere apoi ii dam in judecata si sincer ma gandeam chiar la o plangere pe numele directorului de la daune pentru abuz in serviciu ca si-o cam merita.
Cu respect!
La societatea respectiva (nu cred ca e permis aici sa-i dau numele) calculul de regie proprie se face doar la Bucuresti(nu il face inspectorul de dosar) deci nu prea ar avea ce suspiciuni sa ridice suma (care este chiar mica raportat la paguba si comparand cu un deviz de service,fiind vorba de o avarie fata la un autoturism cu 8 locuri din 2005). Solicitarea pentru prezenta la asigurator este pentru "lamuriri suplimentare" si nu pentru verificarea reparatiei. Eu eram obligat sa anunt instrainarea sau pur si simplu polita devine nula odata cu instrainarea? Pe mine pana la urma ma intereseaza sa fiu despagubit in acest caz si sincer nu m-ar mai fi interesat nici daca nu instrainam masina sa continui aceasta polita avand in vedere neseriozitatea acestei companii,ca tare prost mi-am ales asiguratorul(recunosc ca m-am cam zgarcit la bani cand m-am asigurat si am gandit-o pe aia cu "mie nu mi se intampla ca am grija dar hai totusi sa-mi fac Casco sa stau linistit"). Cat despre conciliere, am incercat, dar nimeni nu sta de vorba cu mine in afara directorului de la daune Brasov care e un om imposibil,totul trebuie sa fie ca el si cand l-am intrebat ce baza legala are sa-mi bage dosarul in cercetari cand trebuia deja de o luna facuta plata,mi-a spus ca el cerceteaza cand vrea si cand crede de cuviinta si n-am decat sa ma supun caci altfel nu voi fi despagubit.Din cate stiu eu o conciliere se poarta intre cel putin doua persoane si fiecare isi spune parerea sustinuta de argumente incercand sa ajunga la un consens. In cazul de fata, in timp ce eu argumentam cu contractul de Casco, el argumenta cu dorinta lui si cu puterea de decizie asupra "soartei" mele financiare pe care i-o confera functia.
In disperare de cauza, dupa reparatia masinii, am vandut-o catre o firma de leasing, urmand a se plati masina de catre noi in 2 ani. Adica am incasat niste bani cu care sa iesim din impas momentan si acum ne platim practic din nou masina cu 2700 ron/luna. Firma de leasing a venit cu un asigurator serios (groupama), deci acum avem alta polita la alt asigurator. Polita veche era valabila pana in 04.2011 si din cate am inteles se retin oricum din despagubire ratele pana la sfarsitul contractului. Avand in vedere ca s-a schimbat proprietarul (noi devenind acum doar utilizatori) nu stiu daca polita mai este valabila. La inspectie de risc nu ne-am prezentat pentru ca nu am fost solicitati, dar in situatia data nu stiu daca mai este cazul. Tot ce am scris mai sus poate avea cumva vreun efect asupra dosarului de dauna? Ne poate dauna in vreun fel vanzarea masinii catre leasing?
Dar eu nu am nici o legatura cu devizul si cu nimic de genul asta pentru ca eu am cerut asiguratorului o oferta de regie proprie. Calculul a fost facut de ei si ei mi-au oferit suma respectiva, nu eu m-am dus cu deviz. Deci asiguratorul mi-a oferit suma, eu am acceptat-o si la cererea lor, am depus si cererea de despagubire pe suma respectiva. A fost deci ceva de genul :noi iti dam atat,vrei? da, vreau. bine,atunci semneaza aici. Si acum e ceva de genul: ne-am sucit, nu-ti mai dam ca cercetam.
Nu, din cate stiu la regie proprie nu se da accept de plata, cel putin la aceasta companie de asigurari.
Cam cat ar dura procesul, cam ce costuri implica (suma este de 20000 ron), am sanse sa castig, toate costurile le recuperez daca castig? Daca pana la termen sau in timpul procesului, mi se plateste dauna, mai recuperez cheltuielile de judecata?