avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 564 soluții astăzi
Forum Activitate DeliaC.

Activitate DeliaC.

Multumesc, din nou, pentru raspuns.
Buna tuturor,

Am preluat recent contabilitatea unei firme care pana acum avea o persoana externa pentru serviciile de contabilitate. Sediul firmei este inchiriat in cadrul unui business center, in decembrie 2010 s-au facut niste achizitii in amenajarea birourilor, gen pereti mobili, pereti sticla, ce au fost inregistrate in 231.
In luna ianuarie contabilul extern a facut inregistrarea 681=231 cu amortizarea lunara aferenta unei duratei de viata 3 ani (durata contractului de inchiriere). Explicatia fiind aceea ca ce este trecut pe 231 sunt investitiile efectuate care nu sunt mijloace fixe si care raman pe 231 si se amortizeaza pe perioada contractului de inchiriere.
Inteleg partea cu amortizarea pe durata contractului de inchiriere, este prevazuta in Legea 15/1994 (cu actualizarile aferente) privind amortizarea capitalului imobilizat, insa mie nu mi-e clara nota contabila inregistrata. Eu zic ca este gresit inregistrata amortizarea, si ar fi trebuit tranferat in 214 apoi amortizarea 681= 2814. Dar in acest caz nu stiu daca e corecta durata de viata de 3 ani...
Ma puteti lamuri, va rog, in aceasta chestiune. Care e procedura si inregistrarile contabile corecte in acest caz? Multumesc.
fat frumos a scris:

DeliaC. a scris:

Vreau sa stiu daca exista un document legislativ care sa prevada clar necesitatea stampilarii ordinului de deplasare la destinatie, in vederea deductibilitatii cheltuilelilor de deplasare.


H.G. 1860/2006
Art. 46. - Persoana trimisă în delegare sau detaşare este obligată să obţină pe ordinul de serviciu, de la unitatea la care se deplasează, viza şi ştampila conducătorului unităţii sau înlocuitorului acestuia, indicând data şi ora sosirii şi a plecării.



Multumesc foarte mult pentru raspuns.
Nu este suficient pentru a demonstra deplasarea prin tichetele de imbarcare, factura hotel sau alte documente care atesta calatoria?
Buna ziua,

Va rog mult sa ma ajutati cu o informatie legata de ordinele de deplasare. Vreau sa stiu daca exista un document legislativ care sa prevada clar necesitatea stampilarii ordinului de deplasare la destinatie, in vederea deductibilitatii cheltuilelilor de deplasare. Am cautat in Ordinul 3512/ 2008, HG 518/1995 actualizat, Cod fiscal si nu am gasit niciunde scris clar necesitatea de a avea stampila pe ordin de deplasare de la destinatie.
Va multumesc.