Impotriva "unitatii" nu vad de ce as deschide actiune, intrucat, dupa cum am mai spus, a aplicat corect prevederile legale.
Eu am intrebat ce pot face impotriva Legii, daca nu e buna (285).
Succesuri - cu 3 i - de asemenea - poate aveti mai multe - la astfel de raspunsuri, decat in instanta - cu siguranta............
Eu va multumesc pentru raspuns - care e pe gratis, intr-adevar si nu spune nimic.
Daca prevederile unui act normativ sunt neconstitutionale, sau incalca drepturile omului, cum se poate actiona legal?
Daca tot va dati cu parerea si sunteti profeionist(a), eu una consider ca ar trebui sa nu faceti comentarii personale si nominale, ci sa dati numai raspunsul solicitat - care sa fie argumentat si cu trimitere la acte normative. Atat.
Mai am o intrebare. Persoana care raspunde este avocat de profesie? Nu am sesizat in raspunsurile primite aspecte juridice. Motivul pentru care m-am inregistrat pe acest site si forum a fost pentru a primi raspunsuri de natura juridica. Imi pare rau, dar am senzatia ca persoanele care raspund nu activeaza in domeniu.
Pana atunci, ce se poate face? Aceasta e intrebarea mea, la care nu am primit niciun raspuns pana acum.
Calculul s-a facut corect. Ordonatorul de credite a calculat corect, conformart.16 din L285/2010, pe baza Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr.285/2010, privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice, aprobate prin Ordinul nr.42/77 din 13.01.2011. Acest lucru l-am verificat si eu - atat reancadrarea, cat si calculul salariului brut si au fost efectuate corect - nu asta e problema, ci inechitatile care apar, prin luarea in considerare in algoritmul de calcul a salariului care a fost diferit - pe cele trei trepte, care acum au disparut.
Am inteles si eu acest lucru. Intrebarea mea este, daca pot actiona intr-un fel referitor la anul 2011. Daca dau in judecata ordonatorul meu de credit, se va constata ca a aplicat corect prevederile legislative - incadrare si salarizare. Ce as putea face, altceva? Sa sesizez in instanta neconstitutionalitatea Legii 285/2010? Aceasta era intrebarea mea.
In cazul meu, incadrata in luna decembrie 2010 conform anexei nr.III/1 la Legea cadru nr.330/2009 pe functia publica de stat de consilier clasa I, grad profesional superior, treapta 2 de salarizare, gradatia 5 si reincadrata, conform Legii cadru nr.284/2010 in functia publica de consilier calasa I, grad profesional superior, gradatia 5, clasa de salarizare 72, salariul de baza incepand cu luna ianuarie 2011 a fost calculat dupa cum urmeaza:
S=2.243 lei (iunie 2010)
S1=2.243*(1-25%)=1.682 lei (iulie-decembrie 2010)
S2=1.682*(1+15%)=1.935 lei (incepand cu ian.2011)
S3=S2+suma medie bruta stabilita potrivit prevederilor art.14 alin (2) si (3) din Legea nr.285/2010=1.935+3.129=5.064 lei.
In cazul persoanelor care, in luna decembrie 2010 erau incadrate conform anexei nr.III/1 la Legea cadru nr.330/2009, pe functia publica de stat de consilier clasa I, grad profesional superior, treapta 1 de salarizare, gradatia 5, reincadrate in functia publica de consilier clasa I, grad profesional superior, gradatia 5, clasa de salarizare 72, au, incepand cu luna ianuraie 2011, un salariu de baza egal cu cel avut anterior, majorat dupa cum urmeaza:
S=2.564 lei (iunie 2010)
S1=2.564*(1-25%)=1.923 lei (iulie-decembrie 2010)
S2=1.923*(1+15%)=2.212 lei (incepand cu ian 2011)
S3=S2+ suma medie bruta stabilita potrivit prevederilor art.14 alin (2) si (3) din Legea nr.285/2010=2.212+3.129= 5.341 lei
deci, la aceeasi incadrare, corespund salarii diferite, iar eu, personal, ma aflu in imposibilitate de avansare sau reglare a situatiei, intrucat incadrarea mea este la maxim, dar salariul este mai mic decat cel corespunzator incadrarii maxime, intrucat, in formula de clacul s-a avut in vedere salariul din decembrie, diferit, in functie de trepte.
La aceeasi incadrare in functie si drepturi salariale stabilite conform prevederilor art.33 din Legea nr.284/2010 si aleart.4 alin (3) din Legea nr.285/2010 corespund salarii diferite, datorita disparitiei treptelor de salarizare si referintei salariale avute in vedere, repectiv salariul din luna octombrie 2010. Ma aflu in situatia in care, desi sunt incadrata pe gradatia si treapta maxima - corespunzatoare vechimii, am salariul mai mic decat cel corespunzator acestei incadrari si in imposibilitate de promovare. Ordonatorul de credite a aratat in raspunsul la contestatia facuta faptul ca aplicat corect prevederile legale (lucru verificat si de catre mine). Se incalca principiile enuntate in Legea nr.284/2010, astfel ca nu exista "echitate si coerenta, prin crearea de oportunitati egale si remuneratie egala pentru munca de valoare egala (..)". Ce posibilitati de atacare in justitie ale acestui aspect sunt, avand in vedere ca s-au aplicat corect prevedrile legale? Atacarea neconstitutionalitatii legii?
In raspunsul la contestatia facuta se mentioneaza faptul ca " in functii ale caror denumiri sunt identice, beneficiaza de salarii de baza diferite ca si suma, ezultate din aplicarea procentului de majorare cu 15% la salarii de baza diferentiate, pe treptele de salarizare 1,2 sau 3 ale aceleiasi functii, la nivelul lunii decembrie" si ca "se apreciaza ca odata cu stabilirea salariilor pe baza coeficientilor de ierarhizare si a valorii de referinta, se va crea posibilitatea remuneratiei egale pentru munca de valoare egala (..)".