Diferenta pana la 55715 nu apare nicaieri. Actele au avut costuri suplimentare. In jur de 6000 de lei. Dar nici acest lucru nu este mentionat. Iar chitantele sunt pe numele prietenei
Buna seara,
Astazi am achizitionat impreuna cu prietena mea un apartament. Suntem necasatoriti, iar din actul notarial reiese ca dobandim apartamentul in indiviziune si cote parti egale
In acest contract pe langa cei 2 vanzatori ( sot + sotie) si cei 2 cumparatori ( eu si prietena mea, necasatoriti ) apare si tatal prietenei mele in calitate de " procurator de fonduri" care ii doneaza fiicei lui o anumita suma( 36000 RON)
Doamna notar care a incheiat contractul nu a stiut sa ma lamureasca daca donatia tatalui prietenei mele in calitate de procurator de fonduri influenteaza cumva partajarea bunului sau dreptul meu de proprietate in caz de separare
Apartamentul a fost cumparat prin intermediul unui credit ipotecar. Parintii mei si ai prietenei mele au contribuit in cote parti egale (36000 RON fiecare parte), dar tatal prietenei are nevoie de declaratie de avere, asadar a trebuit sa se "descarce" de suma pe care i-a donat-o fiicei sale.
Valoarea apartamentului este de 308935 RON, din care banca ne-a acordat credit pe suma de 248 710 RON , urmand ca restul sa fie achitati de catre noi,cumparatorii, din surse proprii (55 715 RON).
In contractul de vanzare- cumparare este stipulat ca donatia tatalui fetei este de 360000 de lei si ca ea ii accepta cu recunostinta ( din acest lucru inteleg ca reiese ca eu am contribuit cu diferenta pana la 55715 RON adica 19715 RON, din moment ce donatia parintilor mei nu este stipulata). Doamna notar spune ca daca ar stipula in contract ca si contributia parintilor mei este de 36000 RON ar depasi suma de 55715 RON
Intrebarea mea este daca aceasta donatie influenteaza dreptul de proprietate in cazul separarii sau suma de 50% care mi s-ar cuveni in urma vanzariii apartamentului .
Mentionez ca desi parintii mei au contribuit cu aceeasi suma(360000 RON), dar nu au avut nevoie de declaratie de avere, nu au fost mentionati in contract ca " procuratori de fonduri".
Ce pot face in aceasta situatie ca acest contract sa fie echitabil atat pentru mine cat si pentru prietena mea ?
Multumesc.
Astazi am fost instiintat ca cei de la care am comandat au avut o discutie cu cei de la service si acum asteapta "stornarea" produsului. Acest lucru inseamna ca pot primi banii inapoi sau imi va fi inlocuit telefonul? Sau ce presupune aceasta stornare a produsului in cazul meu?
Astazi am fost la sediul firmei sa ridic telefonul, care nu functiona deloc.Mi-au spus sa semnez ca l-am primit si ca probabil nu are baterie.L-am bagat la incarcat de fata cu ei,dar fara folos.Nici nu pornea nici nu se incarca. Au spus ca produsul este iesit din garantie si ca ei nu se mai pot ocupa din acest moment si ca singurul lucru pe care il pot face este sa iau eu personal legatura cu cei de la service sa le cer explicatii.Mi s-a parut aberant si inadmisibil sa semnez sub " Am primit telefonul in perfecta stare de functionare".
Am discutat si pana la urma a intervenit unul dintre angajati care a luat legatura cu unul din sefii de la service(nu stiu cat de adevarat este) si i-a comunicat problema, acesta urmand sa verifice ce s-a intamplat cu telefonul si cine s-a ocupat de reparatie.Bineinteles ca a fost expediat inapoi in service, dar acest lucru nu este oficial.A fost expediat doar pe baza acelei convorbiri telefonice intre angajatul de la compania de la care comandasem si cel de la service.Mi se pare inadmisibil.A trecut deja aproape o luna si tot nu am telefonul functional.Clema fusese lipita,chiar inlocuita cu una mai mare, lipitura era groaznica (cu un strat mare de lipici) care normal ca provoca intreruperi in semnal asa cum mi-au comunicat.Dar tocmai bine ca telefonul nu pornea deloc.De semnal ce sa mai vorbim.Eu le-am trimis un telefon nou de o saptamana,intact, in perfecta stare in afara acelei cleme.Si primesc unul cu suruburi deteriorate, cu surubul pe care scria "void" scos(explicatia a fost ca acel surub se pune la loc doar la telefoanele care isi pastreaza garantia).Dar mai ales nefunctional.Ce ma sfatuiti?Va rog frumos sa ma ajutati.Am vorbit deja la ANPC,am depus o reclamatie, dar nu stiu ce sa fac in continuare pana va fi solutionata reclamatia.Doamna de la informatii de la ANPC a zis ca trebuia sa returnez produsul in 10 zile si primeam banii inapoi.Eu l-am adus la sediu la garantie dupa 12 zile.
Va multumesc. Nu l-am desfacut.capacul era detasabil.si am observat clema miscata...si l-am intors pur si simplu si clema a cazut pe masa.Ei au interpretat`o ca fiind interventia mea, dar nu ma apuc sa-mi demontez singur telefonul in niciun caz.Si bineinteles.Telefonul a ajuns astazi inapoi.M-au anuntat la ora 19 ca pot sa vin sa-l ridic in intervalul orar 10-16.Foarte dragut dar prea tarziu.Sunt curios cum va arata maine.Si nu mi se pare normal sa-mi fie anulata garantia unui produs nou de o saptamana.Si nu am observat ca e clema miscata din prima...nu am stat sa-i studiez fiecare coltisor.Asta am descoperit cand se misca capacul.Atunci l-am scos si am vazut ca este miscata si ca implicit are legatura cu semnalul deoarece il pierdeam...si o chestie cat un varf de unghie imi face telefonul sa nu mai am semnal.Daca nu scoteam capacul nu aveam cum sa o descopar oricum.A fost o intamplare.Si ei dau vina pe o interventie hardware, percep suma de 150 de lei pe care mi-au zis ca au cerut-o pentru ca initial au crezut ca se poate repara si apoi imi spun ca nu se mai poate decat daca fac o constatare noua a defectiunii pentru a inlocui placa de baza a telefonului.Si asta costa cat un telefon nou.Deci cu ocazia asta am pierdut si garantia si am si telefonul nereparat.
Am comandat un telefon in data de 22 decembrie 2012 si l-am primit pe data de 24 prin curier de la o firma online cunoscuta.Am observat dupa ceva vreme (1 zi),ca se misca capacul din spate.Cand l-am scos, am observat ca una din clemele metalice de dedesubt era miscata/desprinsa din locul ei, iar cand am pus capacul la loc am observat ca semnalul era foarte slab in locurile in care nu aveam probleme pana atunci.L-am adus la sediul companiei de la care l-am achizitionat pe data de 7 ianuarie (intre timp am vorbit pe site cu baietii de la firma care mi-au spus sa trimit produsul la un service pe care mi l-au mentionat ei, ca trebuie sa-l trimit cu certificatul de garantie de la distribuitor, cu care nici macar nu fusesem informat ca am vreo treaba,iar singurul certificat de garantie pe care il aveam era cel de la firma online, nu si cel de la distribuitor. Am preferat sa nu-l trimit prin curier ci sa-l predau personal la sediu pentru a le putea arata si defectiunea.Pe data de 9 ianuarie, telefonul a ajuns in service, iar pe data de 11 sunt informat ca telefonul este iesit din garantie datorita unei "interventii hardware" ,ca lipseste o clema de semnal si se poate repara in post-garantie.Dar acea clema de semnal a fost impachetata si capsata de doamnele de la sediu si lipita de spatele telefonului.Am lamurit problema pana la urma nu lipsea nimic am fost informat : "Nu lipseste nimic, doar este e rupta clema de semnal si ea se va inlocui doar contra cost. Daca nu sunteti de acord cu repararea produsul se va returna exact in starea in care s-a adus la service, bine inteles cu respingere de garantie.".
Suma ceruta a fost de 150 de lei pe care am fost de acord sa-i platesc.Dar intre timp telefonul meu era deja pe drum spre Bucuresti de la service`ul din Baia Mare tot nereparat.Cei de la service il trimisesera " din greseala" inapoi(face 2 zile pe drum).Pe data de 15.01.2013 a ajuns la cei de la care il comandasem(in Bucuresti) si a fost trimis din nou la service pentru ca era nereparat.Nu am mai avut nicio informatie despre el pana astazi 21 ianuarie cand brusc nu mai putea fi reparat nici contra cost, era iremediabil
"Astazi am primit informatii de la service-ul autorizat ca din pacate telefonul dumneavoastra nu se poate repara nici contra cost. El se va trimite catre dumneavoastra in cel mai scurt timp."
Adica dupa 3 saptamani il primesc tot nereparat.Eu am avut telefonul o singura saptamana,in perioada sarbatorilor cand nu-l puteam trimite nicaieri, iar in service a stat triplu fata de atat si se intoarce tot nereparat. Produsul era in stare perfecta in afara acelei cleme, fara zgarieturi, toate accesoriile etc.
Va rog sa ma sfatuiti ce pot face. Multumesc
Da, chiar am citit ce scria in acel contract, dar a fost un impuls sa-l semnez in ciuda paragrafului cu "ma oblig..." , nu am analizat indeajuns consecintele.Inca mai am un exemplar sa-mi aduca aminte de gafa...
Va multumesc pentru raspuns.
Buna ziua, sunt student si am o intrebare legata tot de invitatia unor cetateni din Republica Moldova in Romania.
Am invitat astazi in tara 3 persoane dintre care 2 tata si fiu, nu imi sunt cunoscute aceste persoane ( mi`au fost oferitii banii pentru a plati invitatiile si bani pentru serviciu) si am semnat acel contract.
As dori sa stiu daca imi pot fi ceruti bani datorita unei infractiuni/ lipsa cazarii/ hranei/ asistentei medicale/ bilet transport etc. sau daca aceste persoane pot folosi mijloace ca eu sa le platesc ceva. Mentionez ca nu am un loc de munca si nu sunt proprietarul unui imobil.
Din pacate am actionat inainte de citirea acestor post`uri.
Va multumesc.