Buna ziua,
Calculul CAS pentru un salariat care are toata luna concediu medical este :
2117x35%x10.5%= 78 lei. Aceasta suma este datorata si de salariatii cu norma intreaga si de cei cu timp partial. Este corect ? Am ca exemplu o salariata care are program de 2 ore pe zi si din 147 lei suma pentru concediu medical ramane cu 69 lei rest de plata. Nu ar trebui sa se retina proportional cu norma zilnica de munca?
Codul fiscal precizeaza atat :
Art. 296^11 Baza de calcul al contribuţiilor sociale pentru veniturile sub forma indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate
Pe perioada în care persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. a) şi b), precum şi cele prevăzute la art. 1 alin. (2), la art. 23 alin. (2) şi la art. 32 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 339/2006, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de concedii medicale şi de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, cu excepţia cazurilor de accident de muncă sau boală profesională, baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale datorate bugetului asigurărilor sociale de stat este suma reprezentând 35% din câştigul salarial mediu brut, prevăzut la art. 296^4 alin. (3), corespunzător numărului zilelor lucrătoare din concediul medical.
Astept precizari. Multumesc.
Pasiuc Ioana
Am urmatoarea situatie. Casa de asig. de sanatate a verificat acum prima cerere de recuperare pentru perioada dec.2009-martie 2010 care a fost inregistrata in termen la ei. Acum imi refuza recuperarea sumelor platite de la FNUASS pentru cateva certificate din n motive : data acordarii nu este corecta, un certificat l-am platit ca initial desi el era in continuare elib. de medic, dar neavandu-l pe cel din luna anterioara nu am avut alta solutie, etc.
Cert este ca acele persoane nici nu mai sunt salariati in momentul de fata. Casa imi solicita acum sa intocmesc o declaratie rectificativa din care sa elimin certificatele respective. Este corect ? In baza caror documente se storneaza diferenta din contabilitate ?
In momentul in care intocmesc o declaratie rectificativa mi se pare corect ca si statul de plata sa corespunda cu declaratia si cu nota contabila. Oare cum sa mai fac acum dupa 2 ani ?
Din punct de vedere legal cum trebuie procedat ?
Astept lamuriri. Multumesc
Pasiuc Ioana
Va rog sa ma ajutati cu o lamurire. Impozitul pentru tichetele cadou poate fi suportat de catre angajator ? Daca da, in ce conditii ?
Daca angajatorul nu a distribuit tichetele cadou angajatilor, ci au fost folosite in alte scopuri, se datoreaza impozit ? Daca da, acesta se cuprinde in declaratia 112 ?
Multumesc mult.:stunned: