avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 688 soluții astăzi
Forum Activitate foneagheorghe

Activitate foneagheorghe

Va multumesc doamna,
Puteti sa-mi spuneti care este perioada de timp in care pot actiona legal asupra societatii de asigurari avand in vedere ca pe data de 20 august 2011 am scos masina din service platind factura ce reprezenta contributia mea de 25% din valoarea devizului de reparatie?
Ma gandesc sa nu decad din dreptul la actiune.
Va multumesc pentru raspuns.
V-am aratat ca nu a fost necesara revopsirea intregrala a masinii, ci numai partile laterale si capota motorului. Restul , respectiv plafonul si capota ( usa ) portbagajului, nu a prezentat avarii deci nu avea rost revopsirea acestor parti ale masinii. Reparatia s-a facut intr-un service al firmei ce comercializeaza numai aceasta marca de masina si aplica tehnologia de reparatii impusa de fabricant. Nu exista nici-o diferenta de nuanta intre vopseaua aplicata si cea care exista pe zonele unde a ramas vechea vopsea.deci este exclus sa cer revopsire si restului masinii.
Eu doresc sa cunosc parerea Dv. ,daca din punct de vedere strict juridic in situatia data, asiguratorul trbuia sa aplice retinerea a 25% din costuri, chiar daca nu a fost necesara revopsirea integrala a masinii.
Am polita casco pe auto cu despagubire pentru avarii si furt. Masina fiind in parcare a fost vandalizata de autori necunoscuti. Lovituri laterale nu prea adanci si multe zgarieturi. S-a facut fise de constatare prin agent de la soctetatea de asigurari si reclamatie la politie. Cu documentele primite de la ambele instituii reperare s-a reparat masina la un servce autorizat. De precizat ca exteriorul masinii a fost avariat mai mult de 50% rezultand ca fiind necesar a se revopsi numai partile laterale si capota motorului.La ridicarea masini din service am fost oblgat de catre soc. de asigurari sa platesc 25% din valoarea facturi in virtutea unei clause din contractul de asigurare , clauza care stipuleaza urmatoarele:
,,Se considera ca a fost necesara revopsirea exterioara integrala a autovehiculului, atunci cand partile avariate reprezinta cel putin 50% din suprafata totala exterioara a autovehiculului respectiv, in unul si acelas eveniment. Exceptie o fac cazurile cand autovehiculul este gasit avariat in parcare de autori necunoscuti, in proportie mai mare de 50% si rezulta necesitatea revopsirii integrale. In aceste cazuri despagubirea se diminuiaza cu 25% din valoarea totala a devizului de reparatii (intelegand prin aceasta cheltuielile cu manopera si materialele pentru operatiunile de tinichigereie si vopsitorie).”
Rog sa mi se spuna daca este corect, ca si eu sa suport o parte din cheltuiala avand in vedere ca nu a rezultat revopsirea integrala a masinii si efectiv acest lucru nu s-a facut.
Va multumesc cu respect.
Buna ziua,
Sunt pfa practician in insolventa, am sediul inchiriat legal si doresc sa stiu cum pot deduce plata pentru o instalare de aer conditionat ,realizata pe acest sediu, valoarea lucrarii fiind de 2000 lei.
Va multumesc.
foneagheorghe a scris:


Buna ziua,
Nepotul meu are Cabinet de avocat, autorizat de Baroul Bucuresti in baza legii 51/1995 si totodata mai are si Cabinet individual de insolventa, autorizat de U.N.P.I.R., Filiala Bucuresti, in baza legii 86/2006. Functioneaza pe ambele Cabinete ca P.F.A. avand acelasi C.I.F.Declaratiile de venit estimat si venit realizat anual se depun la Fisc separat pe fiecare din cele doua cabinete. De asemenea Fiscul emite decizi de impunere separat pe fiecare Cabinet. Contabilitatea se tine in partida simpla pentru fiecare Cabinet existand RJIP si registru inventar separat pe fiecare Cabinet. Taxele si celelalte oblgatii, catre Barou, UNPIR, sanatate etc. se platesc separat pe cele doua Cabinete in functie de situatiile financiare rezultate din contabilitatea separata a celor doua Cabinete.
Intrebarea este urmatoarea: pragul de 35000 euro ,cand apare oblgatia declarari ca platitor de TVA, cum se determina?. Se insumeaza incasarile separat pe fiecare cabinet sau se cumuleaza aceste incasari pe ambele cabinete si cand se atinge suma de 119000 lei devine platitor de TVA?
In discutia avuta cu Inspectorul de la Fisc, la care este arondat nepotul meu, sa facut afirmatia ca nu se cumuleaza incasarile ci numai daca unul din Cabinete atinge aceasta cifra, acela devine platitor de TVA.
Am rugamintea, daca cineva ma poate lamuri cum se procedeaza, pentru ca s-ar putea ca Inspectorul de la Fisc sa nu fie exact pe problema.
Va multumesc mult.







Va multumesc D-na Cornelia pentru raspuns. Am intervenit mai tarziu ca inca nu cunosc modul de operare pe acest forum. Nepotul meu s-a mai linistit privind tema respectiva .Totusi, la sfrsitul lunii Iunie pe unul din cabinete a totalizat incasari de aproape 70.000 lei iar pe celalat cabinet de aproapa 50.000 lei care prin insumare cam atinge pragul de 119.000 lei si unele dntre cunostinte l-au alertat de a se declara platitor de TVA iar din aceasta cauza eu incerc sa-l ajut cu sfaturile primite de la Dv-stra. Inca odata Multumiri.

Buna ziua,
Nepotul meu are Cabinet de avocat, autorizat de Baroul Bucuresti in baza legii 51/1995 si totodata mai are si Cabinet individual de insolventa, autorizat de U.N.P.I.R., Filiala Bucuresti, in baza legii 86/2006. Functioneaza pe ambele Cabinete ca P.F.A. avand acelasi C.I.F.Declaratiile de venit estimat si venit realizat anual se depun la Fisc separat pe fiecare din cele doua cabinete. De asemenea Fiscul emite decizi de impunere separat pe fiecare Cabinet. Contabilitatea se tine in partida simpla pentru fiecare Cabinet existand RJIP si registru inventar separat pe fiecare Cabinet. Taxele si celelalte oblgatii, catre Barou, UNPIR, sanatate etc. se platesc separat pe cele doua Cabinete in functie de situatiile financiare rezultate din contabilitatea separata a celor doua Cabinete.
Intrebarea este urmatoarea: pragul de 35000 euro ,cand apare oblgatia declarari ca platitor de TVA, cum se determina?. Se insumeaza incasarile separat pe fiecare cabinet sau se cumuleaza aceste incasari pe ambele cabinete si cand se atinge suma de 119000 lei devine platitor de TVA?
In discutia avuta cu Inspectorul de la Fisc, la care este arondat nepotul meu, sa facut afirmatia ca nu se cumuleaza incasarile ci numai daca unul din Cabinete atinge aceasta cifra, acela devine platitor de TVA.
Am rugamintea, daca cineva ma poate lamuri cum se procedeaza, pentru ca s-ar putea ca Inspectorul de la Fisc sa nu fie exact pe problema.
Va multumesc mult.