avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 699 soluții astăzi
Forum Activitate mister83

Activitate mister83

Exista mai multe siteuri care pun la dispozitie astfel de servicii, oricum datele respective sunt publice si sunt preluate din baza de date al ANAF. Cautati cu google si gasiti multe, eu va dau numai un site, sper sa va ajute:

[ link extern ]

Cu stima,
Marian
Va multumesc frumos pentru raspuns @matahachiro.

Eu consider falsa aceasta factura pentru ca:

(i) mentioneaza servicii care nu au fost prestate (mi-e greu sa cred ca, un reprezentant al firmei din Bucuresti al carei activitate este comercializarea de imbracaminte si incaltaminte sa deplasat de la Bucuresti la Cluj [il costa vreo 200 RON biletul de tren] ca sa monteze o bucata de teava de 2-3m, exista destule firme in Cluj care sa execute astfel de lucrari; o bucata de teava de 4m costa sub 28 RON, sa zicem ca i-au mai trebuit inca 50-60 RON pentru alte materiale, dar sa fim seriosi sa coste 250 RON montarea unei tevi e cam deplasat; oricum pe factura scrie numai "Prestari servicii" nimic altceva, nu exista nici un Deviz estimativ sau Situatie de Lucrari, nimic).

(ii) datele persoanei mentionate ca si beneficiar sunt corecte, am facut verificari, dar totusi se vede ca a fost facut asa numai ca sa existe, adica mai mult ca sigur a fost completat de catre beneficiar.

Cineva ar putea sa zica dar de ce sa faca asa ceva: e simplu, cand a prezentat factura la d-l administrator sa bazat pe faptul ca acesta nu va face nici o verificare (d-l administrator asa mi-a zis "am fost acolo si chiar a schimbat teava respectiva"; bine dar trebuia sa verifice si daca factura e valabila, trebuia sa aiba suspiciuni mai ales ca firma are un nume chinezesc si este din Bucuresti), daca noi am fi platit toti partea noastra adica cei 90 RONi atunci proprietarul garsonierei ar fi primit in mana 360 RON numai asa ca a facut el o factura "falsa".

O intrebare: ati scris ca, "asoc de prop nu o poate inregistra ca si cheltuieli, sumele acestea nefiind cheltuieli deductibile", de ce, pentru ca firma respectiva este inactiva si astfel factura nu este vlabila?

O sa sesizez Garda Finanicara si ANAF in legatura cu aceasta problema, ei o sa verifice activitatea firmei si daca chiar a emis factura respectiva. Daca nu a emis factura atunci o sa il ia la rost pe proprietarul garsonierei pentru falsificare (chiar daca toate datele din factura sunt corecte tot fals se numeste, NU), dar noi tot o sa trebuiasca sa platim cei 90 RON pentru ca d-l administrator insista asupra acestuia, ce e de facut in aceasta situatie. Sa depun o reclamatie si impotriva administratorului? Unde se poate face acest lucru?

Va multumesc anticipat pentru raspuns.

Va doresc o zi buna.

Cu stima,
Marian.
Buna ziua,

as avea si eu cateva intrebari daca imi permiteti. In cladirea in care locuiesc urmeaza sa se mute o persoana, de vreo 2 luni de zile tot isi renoveaza garsoniera printre care a schimbat o teava de evacuare (cum e normal ce e comun se plateste de toti cei care se afla pe coloana respectiva, oricum in mod normal o teava din polypropilena de 100mm cu lungimea de 4 m costa putin in jur de 27 RON).

Acum o luna de zile la cheltuielile afisate de administrator a aparut o suma de 90 RON pentru fiecare locatar datorita faptului ca sa schimbat teava respectiva. Eu si inca un locatar nu am platit suma respectiva si ca sa lamurim un pic lucrurile si sa vedem de unde a aparut valoarea de 450 RON (parter + 4 etaje = 5 garsoniere * 90 RON) am cerut o copie de pe factura care a fost prezentata administratorului.

Am facut cercetari si am aflat ca firma respectiva care a facut instalatia respectiva este din Bucuresti (adica au venit din Bucuresti pana la Cluj ca sa monteze o teava - INTERESANT; oricum pe baza codurilor CAEN specificate la firma respectiva ei se ocupa cu, comercializarea imbracamintelor si incaltamintelor). Dupa o cercetare mai amanuntita am aflat ca aceasta firma in luna Martie 2011 a fost inactiva respectiv pana in data de 20.06.2011 este tot inactiv si totusi in data de 07.06.2011 a facut factura respectiva (342 RON + 108 RON TVA = 450 RON).

Mie personal mi se pare un document fals. Am fost la administratorul asociatiei de locatari si i-am zis care e problema. Dansul a sunat persoana respectiva si i-a comunicat faptul ca sunt probleme cu factura si ar trebui sa aduca o noua factura. Cum adica o noua factura, pai asa poate sa aduca si 100 de facturi, de aceea tind sa cred ca si administratorul este amestecat in problema asta, pentru ca dealungul discutiei purtate d-l administrator tot incerca sa il scuze (pai sa mai intamplat asa ceva la firma unde lucreaza dansul ca au primit facturi de la firme inactive; poate de aceea a adus factura asta pentru ca el a avut o firma prin care comercializa imbracaminte second-hand - ceea ce nu este adevarat pentru ca am verificat in monitorul oficial toate firmele infiintate pe numele persoanei care urmeaza sa se mute in garsoniera respectiva).

Intrebarea mea este: ce e de facut? Sa predau facura la politie pentru ca este un act falsificat? Eventual la ANAF pentru ca o firma inactiva nu poate sa emita facturi? Ce ar trebui sa fac? Unele persoane mai curajoase mi-au recomandat sa ii dau in judecata si sa cer daune, dar mi se pare mult prea deplasat.

Va multumesc anticipat pentru orice sfat.

Va doresc tuturor o zi buna.

Cu stima,
Marian