Gestionarul isi noteaza intr-un caiet ce vinde si bate pe casa de marcat( produse cu tva 24%), restul( cu tva 9%) nu se noteaza .El are avize de intrare a marfii, fise de retur a marfii si monetare.La sfarsitul lunii primeste o fisa lunara ( presupun ca aceasta e balanta analitica),pe care sunt trecute toate avizele, retururile, totalul vanzarilor si soldul rezultat. Teoretic acest sold trebuie sa fie egal cu stocul de marfa din gestiune.Practic undeva e o eroare pe care gestionarul nu o depisteaza: si anume acea lipsa care apare in gestiune, fara ca el sa fi luat banii.
In urma efectuarii inventarului a rezultat lipsa in inventar "X" lei. Gestionarul neaga ca ar fi luat banii. Actele( avize, retururi, fisa lunara cu soldul) sunt facute in dublu exemplar, unul e la birou, celalalt la gestionar. Intrebarea mea este: se poate modifica ceva in programul de gestiune in asa fel incat sa se creeze lipsa in gestiune fara ca gestionarul sa gaseasca vreo greseala in acte? Care ar fi aceasta metoda si cum se poate demonstra nevinovatia gestionarului in acest caz?