avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 399 soluții astăzi
Forum Activitate burgundy

Activitate burgundy

Ok sunt din nou in ceata..

@Ares_3
Si inca ceva: fratele dvs. poate obtine atat certificatul de nastere cat si certificatul de cutuma de la Ambasada/consulat.

Cum ar trebui procedat in acest caz?
Va multumesc domnule avocat.
O sa revin pentru informatii daca intampin probleme.
Buna ziua,
Multumesc pentru raspunsul rapid.

Vreau sa ma asigur ca am inteles corect pasii:
1.a)sa trimita procura in original ; pe aceasta cred ca o sa o faca la un notar,intrucat pana la consulat/ambasada ar trebui sa mearga vro 600 de Km.
presupun ca procura va fi in spaniola deci cand o voi primi trebuie sa o traduc si sa o legalizez corect?
dar aceasta procura trebuie apostila in mexic pentru a fi valida in romania?sau e suficient sa o trimita asa in original si eu doar sa o traduc aici.
b)copie dupa CI ar trebui si aceasta legalizata?sau e deajuns sa fie copie?
2.cu procura tradusa ma prezint la primaria bucuresti (e vreun birou anume unde trebuie sa ma adresez?) de pe raza domiciliului lui, unde completez o cerere pentru eliberarea unui certificat de nastere nou si pe urma astept.
3.ridic certificatul (presupun ca o sa am nevoie de aceeasi procura) pe care il aportilez/traduc/legalizez/apostilez - trimit.

Dintro alta sursa am inteles ca cererea aceea de eliberare a certificatului impreuna cu actele se depune la starea civila in orasul in care a fost nascuta persona respectiva (in cazul asta bacau) si nu in alta parte..va rog confirmati daca este posibil
Sa inteleg ca in cazul in care declar ca certificatul e disparut procedura e mai simpla iar daca declar ca il am si vreau sa il schimb atunci e mai complicat si trebuie sa ma deplasez in Bacau?

Multumesc mult!
Buna ziua,
Am cautat mai multe informatii dar nu imi este foarte clar cum ar trebui sa procedez mai exact in cazul urmator.

Fratele meu vrea sa se casatoreasca, in Mexic, cu o femeie de originie mexicana.
Din cate a inteles, are nevoie de o copie a certificatului de nastere legalizata,apostilata(de aici si preschimbare certificatului intrucat am inteles ca nu se aplica apostila pe certificat model vechi) si tradusa in spaniola.
Are certificat de nastere emis in orasul Bacau model vechi (care se afla in posesia mea) si carte de identitate emisa in Bucuresti (aflata in posesia lui).
Eu deasemenea am cartea de identitate emisa in Bucuresti (unde locuiesc).
Eu sunt in tara asa ca trebuie sa ma ocup de lucruri in locul lui..

Cam astea ar fi toate datele problemei.
Cum ar trebui sa procedez,de unde ar trebui sa incep
As vrea pe cat posibil sa evit drumuri costisitoare in provincie daca exista aceasta optiune.
Va multumesc pentru orice informatie
Răspuns la discuția imputare inventar
Va multumesc inca odata pentru raspuns.
Cu privire la statutul meu in relatia cu angajatorul : Intre mine si firma respectiva a fost incheiat un contract de colaborare prin care prestez servicii contra salariului oferit.Sunt o persoana fizica autorizata (PFA).
Nu am incheiat nici un contract de garantie materiala.
Obligatia lor de a ma plati in termen de 5 zile (asa scrie in contract) de la emiterea facturii pentru serviciile prestate de mine nu a fost onorata,au trecut cam 3 saptamani de cand contabilul meu a emis acea factura - factura a fost semnata de conducere pentru a fi achitata din cate am inteles de la contabil dar,probabil dupa ce au observat minusul ce a reiesit la invetar,acea factura ar fi fost insemnata ANULAT? de catre cineva din firma (conducerea spune ca ar fi fost anulata de contabil,iar contabilul spune ca a fost anulata de conducere) ; am cerut sa mi se returneze factura - iar raspunsul de la conducere a fost ca nu au primit nici o factura de la mine..cu toate astea contabilul mi-a trimis pe mail o copie a facturii emise ,probabil stie ca va fi tras la raspundere pe nedrept. Cineva m-a sfatuit sa trimit acea factura prin curierat,recomandata,la sediul firmei,cu confirmare de primire si in acest fel nu vor mai putea sustine ca nu am emis factura.
Nu am dovezi ca ceea ce spun este adevarat din pacate,sau cel putin nu stiu ce ar putea fi considerat dovada - am o copie dupa respectiva factura originala emisa de contabil (in format electronic pe mail de la adresa lui) dar factura originala nu este de gasit ,probabil au aruncato ..
As mai avea o intrebare - daca ar fi sa ii dau in judecata pentru a obtine banii credeti ar ajunge costurile de judecata mai mari decat prejudiciul pe care mi l-au creat?Nu am nici cea mai vaga idee de cat ar putea costa un astfel de proces,poate imi puteti spune o valoare estimativa un maxim un minim sa imi pot face o idee.
As fi deasemenea interesat de procedura in cazul in care voi fi dat in judecata - ce urmeaza sa se intample,primesc vreo instiintare etc.
Răspuns la discuția imputare inventar
Multumesc pentru interes si raspuns.
Am sa adaug cateva informatii :
-la angajare nu am primit un proces verbal pentru gestiune
-la o perioada dupa angajare a trebuit sa fac un inventar,acest inventar a fost facut in mod normal dupa parerea mea : au fost sigilate intrarile si nu s-au vandut produse pe timpul inventarului ;nici la acest inventar nu am primit vreun proces verbal de predare primire gestiune.
-la plecarea din firma a mai fost necesar un invetar pentru a preda situatia celui ce avea sa ma inlocuiasca;acesta este inventarul despre care va intrebam daca a fost facut legal,in urma acestui asa zis invetar mi se cere sa achit cam jumatate din suma care a iesit minus (cu toate ca gestiunea era comuna);am semnat la finele inventarului ca am luat la cunostinta de diferentele din gestiune,dar am adaugat o nota explicativa,cum ca nu sunt de accord cu felul in care s-a efectuat invetarul;nu am semnat decizia de imputare primita la cateva saptamani dupa eveniment.
Asa cum am precizat,conducerea firmei doreste sa ma dea in judecata.sau cel putin asa ameninta verbal momentan,probabil au si ei un avocat al firmei la care se consulta si cauta sa stranga probe impotriva mea;sau poate vor sa ma intimideze sa renunt la plata ultimului salariu.
Fie ca are vreo importanta legala sau nu,tin sa precizez ca nu am furat nici un leu sau produse din gestiune,iar din "ancheta" personala minusurile ar fi putut fi generate de furturi ale clientilor de pe rafturi(nu cred ca verifica cineva imaginile de pe camere),furturi ale angajatilor (nu se scoate bon la vanzare si se introduc banii direct in buzunar) sau un lucru pe care l-am descoperit recent - faptul ca reglajele de stocuri se pot face "remote" prin reteaua intranet de cate persoane de la IT sau cei care se ocupa de aceasta parte,ma pot trezi cu produse pe stoc pe care nu le-am comandat etc.(ma pot gandi ca cineva mi-ar fi furat din gestiune prin mijloace informatice si nu neaparat fizice).
As vrea sa imi recuperez banii de pe ultima luna de munca intrucat sunt destul de multi DAR imi este teama ca e posibil sa raman si fara banii munciti si sa ma trezesc ca am de plata si minusul din gestiune si mai stiu eu poate sa ajunga la urechile noului angajator - care cine stie ce parere gresita o sa isi faca despre mine.
Mai stiam un lucru - faptul ca pot fi dat in judecata in termen de doua luni de la eveniment - lucru de care nu sunt sigur..Sa astept doua luni dupa care sa incerc sa imi obtin banii?
Cum credeti ca ar trebui sa procedez?
Răspuns la discuția imputare inventar
Prin contractul de colaborare,pe langa functia de baza,figurez si ca gestionar.
Nu mi s-a intocmit un proces verbal de predare primire a gestiunii.
Buna Ziua
La firma cu care am colaborat pe baza unui contract de prestarii servici s-a facut un inventar, deoarece urma sa imi schimb locul de munca. Acest"inventar" s-a facut cu usile deschise ceea ce inseamna ca pe perioada inventarierii s-au eliberat produse. Deoarece stocul varia ca urmare a eliberarii produselor supuse inventarierii nu s-au numarat produsele in ordinea rafturilor ci s-au numarat in ordinea din listele de inventar, practic cautam un produs in toata unitatea. La sfarsitul inventaruli s-au operat in calculator doar diferentele in plus si respectiv in minus, minusul fiind mult mai mare. Timp de o saptamana dupa finalizarea inventarului s-a renumarat diferentele si s-au mai gasit produse care nu erau introduse in gestiune, si s-au introdus in calculator, insa minusul a continuat sa fie mare.
Conducerea firmei a luat decizia de a se imputa acest minus si ne-a trimis un tabel cu sumele ce urmeaza a fi imputate si niste angajamente de plata. Aceste sume au fost calculate in functie de venituri(salarii). Deoarece eu aveam trecut in contractul de colaborare venitul real am de platit cel mai mult, restul angajatilor lucreaza practic la negru deoarece pe contractul de munca e trecuta o suma mai mica decat primesc ei. Se banuieste ca cineva nu scoate bon pe casa de marcat.
De asemenea factura emisa de mine(pentru prestarea serviciilor) a fost anulata de catre cei din conducere deoarece nu vor sa ma plateasca pentru munca depusa cu pretextu imputarii . Nu vor sa imi mai inapoieze formularul 2 dar conatbilul meu mi-a dat o copie a facturii emise.
Acestea fiind spuse firma cu care am colaborat are temeiul legal necesar de a ma da in judecata pentru recuperarea pagubei?Inventarul poate fi considerat ca fiind valabil?
Mentionez ca era o gestiune comuna
Au dreptul sa nu imi inapoieze formularul 2 al facturii?
Daca nu am nici 0 vina in producerea pagubei imi pot imputa suma de bani mentionata de ei?
Cum pot sa ma apar in aceasta situatie?