Din cate stiu, pt ca un membru al respectivei asociatii de proprietari sa devina membru CEx, el trebuie sa fie votat in AG.
Daca AG a avut cvorum si a fost intrunita in mod legal, cu respectarea termenilor de convocare si a stabilirii ordinei de zi, cred ca Administratorul poate fi ales membru in CEx.
Din experienta stiu ca locatarii nu se inghesuie sa faca parte din conducerea asociatiei (fie din lipsa de timp, teama / lipsa de informare / dezinteres); daca pt definitivarea echipei CEx si inchiderea AG mai e nevoie de un voluntar pt a acoperi nr minim necesar de membri CEx, care ar fi problema sa fie numit chiar Administratorul?
In definitiv, el va avea un singur vot, nu va putea hotara in numele CEx-ului.
Si in plus, daca majoritatea vecinilor dumnealui il considera un om cu calitati oneste si-i acorda increderea lor, chiar nu vad care ar fi problema.
Va multumesc si va doresc o zi buna.
va multumesc frumos pt raspuns
totusi, este un forum deschis pe avocatnet.ro
in aceste conditii, asteptarile mele sunt mai mari decat de la un forum destinat reparatiilor in instalatii sau discutiilor formale...
revin la intrebarea initiala care nu cred ca era nici pretentioasa si nici speciala
nu doream sa creez panica, sa bulversez ierarhii sau sa schimb ordinea mondiala
in mod legitim, intentionam si intentionez sa imi fac o idee cat mai clara despre cum stau lucrurile dpdv legal
atat
cel mai confortabil mi s-a parut sa incerc obtinerea unui raspuns comunicand pe mail
am incercat dar in mod evident n-am reusit!
urmeaza partea a doua!
toate cele bune!
chiar daca nu sunt de acord cu unele dintre ele, respect parerile personale ale celor care au scris si le multumesc pt feedback
in alta ordine de idei,
eu asteptam sa primesc si un raspuns la obiect din partea unui specialist avizat in materie de legislatie aplicabila topicului deschis
un nr si o data a unei HCLMB + un pasaj din respectiva, ar fi fost ideal
din pacate, in afara de exprimari emotionale si iritari, mai nimic
Precizare:
nu confundati, va rog, parcarea de resedinta (spatiu cu latime de aprox. 6m de la limita proprietatii complexului rezidential pana la carosabil, in cazul nostru) si o parcare amenajata si administrata de adp.
Zona din fata complexului nostru nu aparea in schema adp ca fiind alocata parcarii, pana la cererea explicita a proprietarilor de a rezerva astfel de locuri;
acolo (intre gardul complexului si carosabil) se parca "la comun", fara nici o problema de genul "de ce ai parcat pe locul meu stimabile?";
dupa ce unii au facut presiuni pt rezervarea locurilor, evident au aparut discutii.
Totusi, intrebarea mea avea ca tinta aflarea unui raspuns la obiect, care trebuia sa aiba la baza prevederile primariei / adp-ului in aceasta chestiune.
De bun simt mi se pare ca legea sau hotararile primariilor / adp-urilor sa creeze posibilitatea ca optiunea unei colectivitati sa aiba intaietate in raport cu optiunea individuala.
Asadar, stie cineva care este ultima HCLMB in acest sens?!
Copiez mai jos o parte a unui material gasit pe net.
Ultimile doua randuri ale articolului 10 face referire la ce am mentionat.
In plus, din cate inteleg, HCLMB specificata se bazeaza pe doua acte normative abrogate.
Toate cele bune.
"In cazul Bucurestiului este vorba de HCLMB nr. 32/1994 privind organizarea, exploatarea si utilizarea spatiilor de parcare publica de pe teritoriul municipiului Bucuresti.
Prima problema cu acest act este faptul ca se intemeiaza pe doua acte normative abrogate, ceea ce face ca, implicit, si acest act sa fie abrogat. Este vorba de Decretul nr. 328/1966 privind circulatia pe drumurile publice si de Legea nr. 69/1991 privind administratia publica locala.
Dar sa ne facem ca nu bagam de seama acest lucru si sa trecem la fondul problemei.
Conform art.2 din anexa la HCLMB nr.32/1994, parcajele de resedinta sunt parcajele aferente frontului imobilelor situate la mai putin de 30 m de acesta atribuite locatarilor, persoane fizice sau juridice. Parcajele de resedinta se inregistreaza in Registrul parcajelor din municipiul Bucuresti, deschis la “Serviciul organizarea circulatiei si parcaje” din cadrul DSP.
Pentru atribuirea locurilor de parcare se vor respecta urmatoarele prevederi, cuprinse in HCLMB nr.32/1994:
“Art.9 Atribuirea locurilor de parcare in parcajele de resedinta se face de catre administratiile domeniului public de sectoare, in conformitate cu prevederile art.11 si 12 din prezentele Norme, anual, pe baza de contract incheiat intre acestea si persoana fizica sau juridica careia i s-a atribuit locul de parcare.
Art.10 In parcajele de resedinta situate la mai putin de 30 m de frontul cladirii se atribuie locurile de parcare in proportie de un loc de parcare pentru fiecare apartament, pentru autovehicule de maximum 3,5 tone, masa maxim autorizata, cu avizul administratiei imobilului.
In cazul in care cererea de locuri de parcare este mai mare decat numarul de locuri existente, atribuirea locurilor de parcare se face cu aprobarea administratiei imobilului, cu prioritate pentru handicapatii locomotorii posesori de autovehicule speciale.
Art.11 In parcajele situate la mai mult de 30 m de frontul unei cladiri, daca cererea de atribuire este mai mare decat numarul de locuri, atribuirea se face pe baza de licitatie. "
M-am interesat intre timp si am gasit raspuns.
Asociatia de Proprietari trebuie sa-si dea acordul in privinta rezervarii parcarilor de resedinta atunci cand nr locurilor inchiriabile este mai mic decat numarul masinilor aflate in proprietatea celor care locuiesc la respectiva adresa.
Weekend placut.
Va multumesc pt raspuns.
Imi puteti spune unde pot consulta prevederile legale privitoare la procedura prin care se poate rezerva un loc de parcare la adresa de resedinta?
Intrebarea Dvs. comporta cel putin doua aspecte ale posibilului raspuns si anume:
1. de vreme ce toti ne-am mutat pe parcursul a unui singur an, a trebuit sa ne constituim in asociatie, sa incercam un dialog civilizat si constructiv astfel incat sa se poata instala un climat de incredere si respect intre toti vecinii; faptul ca pe fondul mai sus mentionat, unii s-au dus si au creat o fisura intr-o situatie de care beneficiam toti, a condus la multe neplaceri cauzate deaceasta atitudine;
2. in conditii meteo nefavorabile, iesirea din ansamblu catre partea carosabila este caracterizata de o vizibilitate precara (acum masinile sunt parcate paralel cu soseaua pe trotuar, prin urmare, unii dintre cei care nu au locuri rezervate parcheaza pe prima banda); de aceea, in acest context, s-au iscat multe mail-uri razboinice la adresa celor care parcheaza pe prima banda, acestia fiind "stigmatizati" si indemnati mai mult sau mai putin politicos sa-si mute masinile; ca sa revin: daca asociatia ar fi administrat in folos comun spatiul rezervat de parcaj, drepturile tuturor ar fi fost reprezentate si nu am fi aratat acum cu degetul numai o parte a veciniulor; cred ca ar fi fost de preferat ca primii care veneau de la serviciu, sa parcheze pe trotuar, ceilalti trebuind sa gaseasca variante; astfel, pe rand, am fi avut toti cam aceleasi avantaje sau neplaceri.
Buna ziua,
Locuiesc intr-un ansamblu rezidential format din 4 blocuri.
Pe trotuarul din fata, au fost rezervate locuri de parcare de catre cativa dintre proprietarii de apartamente din ansamblul nostru.
Prin acceptarea rezervarii locurilor de parcare, ADP pune indirect intr-o postura foarte incomoda de trei ori mai multi proprietari decat numarul celor care au capatat autorizatie de parcare.
Intrebare:
Nu era normal / obligatoriu ca adp sa ceara o hartie oficiala din partea asociatiei de proprietari inainte sa se pronunte / sa aprobe rezervarea respectivelor locuri de parcare pentru cele cateva persoane particulare, in dauna tuturor celorlalti?
Multumesc anticipat pt raspuns.