avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 732 soluții astăzi
Forum Activitate suntdac

Activitate suntdac

Răspuns la discuția Inspectia fiscala la pfa ii
suntdac a scris:

In urma recalcularii impozitului pe venit aferent stocului si scoaterea unor mici cheltuieli am de platit o diferenta la impozitul pe venit dar eu am TVA de recuperat dublu fata de aceasta suma pentru care nu am cerut rambursarea TVA, dar in aceasta situatie vreau sa cer rambursarea TVA intrucat suma este dubla fata de ce am eu acum impozit recalculat de inspectori de platit.
Intrebarea mea este pot sa cer rambursare cu compensarea impozitului pe venit si plata catre mine de catre fisc a diferentei de TVA ?
Pot plasa aceasta cerere la controlul de fond care a fost facut pana la 31.12.2010 cum era in informare, dar inspectorii au controlat TVA inclusiv pe anul 2011, deci la zi, cu toate ca nu era trecut in instiintarea de inspectie, si au vazut ca am de recuperat o suma mare de tva pentru care eu nu am cerut rambursare pana acum.
Va rog mult un raspuns
multumesc pentru ajutor si scuze pentru " neintelegeri "


Da se para ca trebuie sa gasesc singur raspunsul..........#-o
Am sunat astazi la finante sa intreb cum pot depune rectificativa pentru TVA de recuperat intrucat am omis sa bifez optiunea in formularul depus in ianuarie, raspuns surpriza de la finante, sa terminat cu rectificativele, nu mai poti, prin ordin de ministru vi sa taiat si acest dreptX-(
Deci , daca vreau si eu acum sa cer tva ul inapoi trebuie sa astept pana in aprilie, apoi astept alt control, apoi vad eu cand primesc baniiX-(
Deci cum spuneam avem doar obligatii.
Oare cand au de gand sa termine controlul, ca m-am plictisit sa tot astept...dureaza mult pana la discutia finala ?
Răspuns la discuția Inspectia fiscala la pfa ii
In urma recalcularii impozitului pe venit aferent stocului si scoaterea unor mici cheltuieli am de platit o diferenta la impozitul pe venit dar eu am TVA de recuperat dublu fata de aceasta suma pentru care nu am cerut rambursarea TVA, dar in aceasta situatie vreau sa cer rambursarea TVA intrucat suma este dubla fata de ce am eu acum impozit recalculat de inspectori de platit.
Intrebarea mea este pot sa cer rambursare cu compensarea impozitului pe venit si plata catre mine de catre fisc a diferentei de TVA ?
Pot plasa aceasta cerere la controlul de fond care a fost facut pana la 31.12.2010 cum era in informare, dar inspectorii au controlat TVA inclusiv pe anul 2011, deci la zi, cu toate ca nu era trecut in instiintarea de inspectie, si au vazut ca am de recuperat o suma mare de tva pentru care eu nu am cerut rambursare pana acum.
Va rog mult un raspuns
multumesc pentru ajutor si scuze pentru " neintelegeri "
O intrebare buna.
Doresc si eu sa fac o astfel de televiziune online ca pfa ii se poate sa ai si angajati, dar atentie ce calificare ai , intrucat pentru pfa sau ii se cer acte de studii calificare.
In cazul meu am firma ok, sunt in stadiul de cautare normative pentru aceasta activitate.
Cred ca cei de aici care au facut televiziunea pot sa ne lamureasca ce aprobari trebuie.
In functie de program va trebui sa platesti drepturi de autor.
Eu sunt interesat pentru reportaje, studio gen informare ( nu in domeniul contabil ) nu difuzare filme sau muzica, acolo este mai complicat.
Daca am fi indrumati cu primii pasi ce trebuie facuti dupa ce avem firma ar fi ok.
multumim
Răspuns la discuția Inspectia fiscala la pfa ii

Inca o data va multumesc pentru ajutor si revin cu precizari la cea ce a-ti postat.

Deci eu am inteles in urma celor prezentate de dvs. ca " Bonurile fiscale neinsotite de factura sunt atasate registrului de casa " asa am facut si eu,
* mentionez ca toate bonurile sunt stampilate si au trecut pe verso firma mea , adresa si codul fiscal. Atasat am NIR si bonul de consum pentru materialele din bonul fiscal folosite in activitatea care realizeaza venituri. Nu am dedus TVA ! Nu sunt bonuri de motorina.
Toata neintelegerea provine de la SAU eu inteleg ca bonurile pot fi insotite de factura SAU insotite de NIR...

" Pentru a deduce cheltuiala bonul trebuie insotit de factura sau:
Citez
entitatea justifica cheltuielile efectuate fie prin documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate (nota de intrare receptie), fie cu alte documente cum sunt: ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli. In cazul utilizarii decontului de cheltuieli, documentul utilizat este Decont de cheltuieli cod 14-5-5 aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr 3512/2008 (pct 2 Anexa 1 unde scrie despre elementele obligatorii pe care trebuie sa le cuprinda un document ca sa fie considerat justificativ in sensul L contabilitatii si unde intra si NIR)

Conform art. 6 al 1 din L contabilitatii 82/1991, republicata, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ (document justificativ este si nota de intrare receptie = NIR)

Daca v-au ?scos? de la deductibilitate bonurile respective ar trebui sa contestati PV incheiat in urma inspectiei pentru ca ati procedat conform dispozitiilor legale.
In plus, ar fi trebuit sa va spuna / scrie in PV in baza caror legi, hotarari, carui ordin de ministru au decis cum au decis. Altfetl spus: trebuie sa-si motiveze in drept observatiile.

** Asa consider si eu, ca am dreptate, oricum nu o sa intru in discutii contradictorii daca vad ca insista cu interpretarile lor...... deci voi face contestatie , apoi instanta va decide ce inseamna cuvantul SAU sa fie foarte clar pentru toti.

**** Au scos cheltuiala cu marfa din stoc, aplicand formule de calcul......
" Au facut aceasta pentru a calcula venitul brut sau de ce? "

Raspuns: Pentru stabilirea venitului impozabil au scos cheltuiala aferenta marfurilor din stoc la 31.12.2009, marfuri achitate in cursul anului, considerand ca aceasta cheltuiala cu marfa ramasa pe stoc va genera venituri in anul viitor, ( specific ca marfurile au fost platite in cursul anului 2009. ) Doresc sa aflu daca valoarea marfii aflata in stoc la sfarsitul anului ar trebui scazuta sau nu la calculul impozitului, si prin ce acte normative sunt stabilite aceste calcule.
Inspectorii doresc sa platesc impozit pe venit aferent marfii ramase in stoc la sfarsitul anului, si sa o iau in calcul ca si cheltuiala deductibila pentru anul urmator si aceasta situatie sa se perpetueze si in anul urmator.

Deocamdata acestea sunt problemele cu care ma confrunt si la care nu stiu exact un raspuns clar.
Va multumesc pentru raspunsuri si va cer ajutor in contiuare.
cu stima,



EDITAT - am incercat sa delimitez intrebarile dv, pentru a se intelege exact care e problema
Răspuns la discuția Inspectia fiscala la pfa ii
EDITAT - nu trebuie sa copiati tot textul; eventual scrieti nick_name-ul utilizatorului caruia va adresati. E mai usor de pastrat firul discutiei.

Multumesc mult pentru raspuns, acum incep sa inteleg.
Totusi datorita multitudinii de legi , normative, HG, este greu pentru noi contribuabilii sa le intelegem, de acea am si scris ca aceasta legislatie incalcita este doar in favoarea fiscului, care ne poate intoarce cum vrea, ne intimideaza si in final noi in necunoastere datorita legilor incalcite gresim.
Am primit numeroase raspunsuri pe aceasta tema pfa pe multe forumuri , multe sunt contradictorii, multe raspunsuri date de consilieri sunt si acestea contradictorii, cea ce ma fac sa cred ca sunt raspunsuri date de cei de la fisc si raspunsuri date de consilieri impartiali.
Daca si cei in masura sa acorde asistenta pfa se contrazic din cauza legilor intortocheate atunci eu contribuabil care am un pfa si trebuie sa ma concentrez la activitatea mea, constat ca nu mai pot sa lucrez deoarece sunt tot timpul stresat de controale.
Nu se poate sa platim atatea aberatii de taxe si sa nu ne revoltam pe buna dreptate.
Acum in loc sa imi vad de activitatea mea de pfa sunt pus in situatia de a cauta sprijin deocamdata pe forumuri, de a cauta zeci de legi care ma inebunesc cu trimiterile la alte legi si ordonante, la alte hotariri si norme care mai de care facute sa ne deruteze si sa ne faca sa gresim. .
Uite unde ajungi cand vine inspectia la pfa, adio activitate, adio concentrare, incepe stresul, daca nu vrei sa fi calcat in picioare ca un vierme, incepi sa te revolti si uiti de activitatea zilnica pentru care de fapt ai facut un pfa.
Răspuns la discuția Inspectia fiscala la pfa ii
Ziua a doua de inspectie.......
Au scos cheltuiala cu marfa din stoc, aplicand formule de calcul.......
Eu tin contabilitatea in partida simpla, iar in "Legea pe intelesul tuturor" am gasit ca
Impozitarea PFA se face pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, OMFP.1040/2004 , in care venitul impozabil este diferenta dintre incasari si plati.
Deci eu ce sa inteleg ?
Ca iarasi am fost prostit de fisc, ca iarasi legea se interpreteaza ?
Nu scrie niciunde ca trebuie sa calculez dupa formule.....
Deci care este varianta corecta ?
Răspuns la discuția Inspectia fiscala la pfa ii
Adriana Sandu a scris:

Nu vad de ce se leaga de aceste bonuri fiscale cu valoare atat de mica....Vi le-au dat jos din chieltuieli ? Sfatul meu este sa va cumparati mai multe role odata (50-100 buc) si sa luati factura pe toate si gata....Eu sunt PFA si asa fac. Merg in hypermarket si imi cumpar mai multe lucruri pe care le folosesc in interesul afacerii, iau o factura pe o suma ceva mai mare si scap de nervi.... Dar chiar nu vad de ce inspectorii fiscali s-au impotmolit tocmai la aceste bonuri...aveti cumva 1000 de bonuri din acestea ? Ca nu inteleg de ce ar fi o problema....
Ei la control au niste bareme, adica ceva de genul: 2% cheltuieli de protocol, nu stiu cat la suta cheltuieli utilitati, etc., etc. De obicei, din cate stiu eu, fac un fel de situatie pe tipuri de chieltuieli si urmaresc incadrarea in aceste bareme....ce este in plus incep sa dea jos si recalculeaza impozitul, plus penalizari si dobanzi, plus amenda aferenta. Conform legii, bonurile in valoare de 50 RON si 100 RON (combustibil) sunt inregistrate si fara factura....nu ar trebui sa fie o problema...

Nu sunt multe, sunt maruntisuri necesare activitatii, dar oricate ar fi vreau sa stiu daca este legal asa cum am inregistrat conform cu ce am gasit pe site-ul MF, este dreptul meu sa stiu daca sunt fraierit de stat sau am dreptate....
Pe viitor am sa cer factura , dar in functie de comenzi fac si eu aprovizionare, daca cumpar prea multe atunci vor spune de ce sunt multe, se scot de la cheltuieli.
Deci daca am gresit cu ceva este omenesc, pe viitor caut sa ma incadrez sau sa renunt la activitate, nu merita sa mai lucrezi in tara asta asa doar pentru fisc, dar pentru ce am lucrat vreau sa stiu exact daca am gresit, cu ce am gresit, nu sa fiu prostit de inspectori.
Apropo.....au spus ca chitanta la factura este istorie, trebuie doar bon de casa .
Asa sa fie oare , ca eu nu am auzit sa fie scoase chitantele, chiar ma cred fraier ?
Cine nu are casa fiscala ce da la factura la vanzari online ?
Răspuns la discuția Inspectia fiscala la pfa ii
a_lexx a scris:

Va rog sa ma scuzati pt ca am incercat sa va ajutam, dar, daca ati fi si cautat sa intelegeti ce am scris si nu doar sa luati partea care nu va convine, ati fi inteles cu siguranta mai mult.

Mai mult, cand v-am intrebat in ce constau acele materiale, nu v-am intrebat fara rost, intrucat materiale consumabile pot fi si cate-un sac de hartie igienica cumparat in fiecare zi pe bonuri de 50 de lei, pentru consum propriu in cadrul firmei, ceea ce nu v-ar duce nici la NIR si nici la cheltuiala deductibila tinand cont de dimensiunea totala a obiectului bagat pe cheltuiala, fata de scopul final in care s-ar fi putut utiliza obiectul.
V-am dat acest exemplu evident deplasat tocmai ca sa intelegeti ca pot exista si astfel de situatii, in care scopul si utilizarea nu justifica cheltuiala, iar, in fapt, sa se materializeze intr-o vanzare care nu ajunge a fi inregistrata ca marfa, respectiv in venituri, ci intr-un consum propriu fictiv, evident nejustificat fata de potentialul firmei de utilizare a acestui consumabil.

Fata de atitudinea dvs., eu ma opresc aici.


Multumesc oricum pentru raspuns.
Tot nu sunt lamurit, nu am primit un raspuns clar fata de cele prezentate, deci consider ca legea este interpretata cum vrea fiscul cu toate ca in pagina ministerului scrie clar ca se pot trece bonurile stampilate cu NIR , bon de consum. De ce nu este un raspuns clar in spiritul legii, sau ce este trecut in pagina ministerului sunt raspunsuri doar de ochii lumii......
Am dat toate detaliile, deci in cazul acesta se aplica ce este trecut in pagina Ministerului de Finante sau nu, sau doar ce vor inspectorii ? Nu este coret ce se intampla, nimeni nu se intreaba de ce se dau aceste legi interpretabile, totul trebuie sa fie clar da su nu .
Răspuns la discuția Inspectia fiscala la pfa ii
george_neagu a scris:

Pentru suntdac
Da. E corect ce v-au spus. Faceti nir doar la factura nu la bonuri fiscale.


Am cautat in pagina Ministerului de Finante si am gasit :
Ghid practic
privind reflectarea în contabilitate a unor operaÑiuni economice
1. În cazul achiziÑionării carburanÑilor auto pe bază de bon fiscal,
bonurile sunt documente justificative care stau la baza înregistrării
cheltuielilor în contabilitate dacă sunt stampilate si au înscrise denumirea
cumpărătorului si numărul de înmatriculare a autovehiculului.
2. (1) Bonurile fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale în
baza OrdonanÑei de urgenÑă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaÑia
6
operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, sunt documente care
atestă efectuarea plăÑii si se anexează la Registrul de casă.
(2) Înregistrarea în contabilitate a bunurilor achiziÑionate sau a
serviciilor prestate, achitate cu numerar sau card bancar, pe bază de bon
fiscal, se poate efectua în următoarele condiÑii:
(i) entitatea solicită furnizorului factura aferentă bunurilor livrate sau
serviciilor prestate, având ca anexă bonul fiscal emis de aparatul de marcat
electronic fiscal;
sau
ii) entitatea justifică cheltuielile efectuate fie prin documente care atestă
intrarea în gestiune a bunurilor achiziÑionate, fie cu alte documente cum sunt:
ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexează bonul fiscal,
documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizează
efectuarea acestor cheltuieli. În cazul utilizării decontului de cheltuieli,
documentul utilizat este „Decont de cheltuieli – cod 14-5-5” aprobat prin
Ordinul ministrului economiei si finanÑelor nr 3512/2008 privind documentele
financiar-contabile, care va fi adaptat în mod corespunzător pentru decontări
interne.
[ link extern ]

* Mentionez ca este vorba de bonurile fiscala din 2009 si 2010 perioada pentru care se face inspectia.
Cred ca acest forum este conceput pentru lamurirea si ajutorul nostru a " nepriceputilor " in acest domeniu stufos a legilor de catre specialisti.
Nu cred ca raspunsul sec " are dreptate fiscul ", primit si de la inspectorii fiscali ar trebui, sa vina de la consultanti fara a cita legea care interzice aceasta, ma faceti sa cred ca lucrati la fisc.
Daca nu va rog sa ma scuzati , dar va cer ajutorul pentru lamurirea in baza legala a acestei situatii nu incalcirea si mai mult a situatiei.
Una scrie in ghidul de la M Finante si alta interpreteaza inspectorii lor.
Ce sa mai cred ? Pe buna dreptate spun ca isi bat joc de noi.
Răspuns la discuția Inspectia fiscala la pfa ii
a_lexx a scris:

La partea cu NIR-ul, dl. george_neagu v-a zis bine ca nu puteti face NIR la bon fiscal. Depinde, insa, si ce fel de consumabile ati achizitionat, in ce scop le utilizati, pt ca activitatea firmei poate presupune, in sens larg, multe scopuri...

In ce baza nu am voie , intrucat si eu am gasit scris in lege exact ce a-ti postat mai sus ca sunt ok. Consumabilele sunt role de banda adeziva folosite la ambalarea coletelor care le trimit la clienti prin curier, clar in scopul activitatii. Valoarea este mica 5, 10 lei, nimeni nu face factura pe aceasta suma.
Oare chiar suntem bataia de joc a fiscului ?
Ce este cu toate aceste legi, ordonante, hotariri, ......menite sa ne prosteasca sa aibe ei motive de amenzi ?
Chiar si pentru un lucru simplu trebuie sa fim intorsi si fraieriti de stat ?
Acum am ajuns la concluzia ca toti intreprinzatorii sunt fraieriti si prostiti de stat.
Probabil din acest motiv nu primesc un raspuns simplu si clar este dificil si pentru consultanti dar pentru noi pfa care ne facem meseria noastra si nu avem timp sa facem si finante, daca si inspectorii se contrazic si interpreteaza fiecare in alt mod atunci chiar este bataie de joc la adresa noastra.
De ce nu se publica de finante anual un ghid al intreprinzatorului clar si simplu pe intelesul tuturor, nu trebuie sa fim toti contabili, consultanti , juristi, sunt meserii care nu au nimic in comun cu acestea , de ce se mai fac pfa-uri , de ce sunt prostiti acesti oameni de catre fisc si stat ca au sansa sa castige ceva, daca legile sunt facute in asa fel ca acestia sa fie prostiti si fentati.
Asa nu se mai poate, o sa devenim un popor de someri, de saraci, apoi o sa disparem ca natie, vad ca asa se doreste.
Nu sciu aici de nebun am ce face dar decat sa fiu bataia de joc a statului prefer sa ies si eu in strada sa dam cu ei de pamant si sa ne castigam cu adevarat libertatea de a muncii si trai corect fara stresul zilei de maine si controlul zecilor de organe care ne haituiesc. Oare cum este posibil ca in alte tari sa poti face o firma si sa lucrezi autorizat platind un impozit clar, cu o lege clara fara interpretari ?
Numai noi suntem prostiti de stat si trebuie sa ne deplasam cu "masina cu motor modificat pe apa" in timp ce alesii se deplaseaza pe banii nostrii si ne sfideaza. Trezitiva fratilor si stopati aceasta sclavie.