Va multumesc pentru raspuns. Am consultat site-ul indicat, insa nu m-am clarificat, in sensul ca, parcurgand legislatia din sectorul dedicat acestui capitol, de pe site-ul www.cnfap.ro, nu am gasit cadrul legal in care sunt prevazute aceste studii minime. As dori sa va rog sa imi indicati legile/OUG s.a.a in asa fel incat sa pot identifica articolele care fac referire clara la aspectul pe care l-am indicat, anume care sunt studiile minime pe care o persoana trebuie sa le fi urmat pentru ca sa poata urma o calificare profesionala.
As dori sa stiu care anume este cadrul legislativ care reglementeaza care sunt studiile minime in baza carora o persoana poate urma cursuri de calificare. Am intalnit diverse opinii - 4 clase, 8 clase, dupa care se pot face diverse cursuri de calficare gen: croitorie, tamplarie etc.
Imi puteti indica, va rog, unde anume pot gasi aceste reglementari?
Va multumim foarte mult pentru date, sunt foarte importante pentru noi, vom tine cont de ele si vom continua sa apelam la sprijinul dumneavoastra, dupa caz.. Toate cele bune!
Va multumim foarte mult pentru raspuns. Am retinut si ideea raportului narativ. Noi nu am gasit nicaieri date in care sa se specifice o structura-cadru a raportului, de exemplu sau o limitare legata numarul de pagini, de pilda. Prin urmare, daca inteleg bine, fiecare ONG va proceda, in sensul acesta, exact asa cum va crede de cuviinta...
Daca o fundatie doreste sa depunsa un dosar pentru obtinerea statutului de utilitate publica pana la finele lui 2012/unui an in curs, conform criteriului enuntat mai jos si specificat in lege, care ar fi cei 3 ani anteriori depunerii? 2009 - 2011 sau 2010-2012.
Va multumesc.
"Un (1) Raport de activitate din care să rezulte desfăşurarea unei activităţi anterioare semnificative, prin derularea unor programe sau proiecte specifice scopului său. Raportul trebuie să cuprindă obligatoriu şi: situaţiile financiare anuale + bugetele de venituri şi cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoaşterea statutului de utilitate publică."
Buna ziua,
Snt secretarul administrativ al unei fundatiial al carei scop principal este oferirea de consultatii psihologice copiilor mici si parintilor/cazuri sociale (scop secundar: servicii sociale si clinic logopedice). Dorim sa depunem pana la finele anului in curs un dosar in vederea recunoasterii utilitatii publice.
Am consultat, in acest sens, ordonanta nr. 26/2000, actualizata in 2008 pentru a vedea care ar fi continutul dosarului si etapele de realizare/depunere/primire raspuns din partea SGG.
in vederea intocmirii dosarului respectiv, ne-am axat in special pe articolele pe care le redau mai jos:
CAPITOLUL VI
Asociatiile, fundatiile si federatiile recunoscute
ca fiind de utilitate publica
Art. 38. - (1) O asociatie sau o fundatie poate fi recunoscuta de Guvernul Romaniei ca fiind de utilitate publica daca sunt intrunite cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatea acesteia se desfasoara in interes general sau al unor colectivitati, dupa caz;
b) functioneaza de cel putin 3 ani;
c) prezinta un raport de activitate din care sa rezulte desfasurarea unei activitati anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte specifice scopului sau, insotit de situatiile financiare anuale si de bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate publica;
d) valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori in parte este cel putin egala cu valoarea patrimoniului initial.
(2) Guvernul Romaniei, prin organul sau de specialitate, poate, la propunerea autoritatii administrative competente, sa acorde o dispensa de la indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (1) lit. a) si b), daca:
a) asociatia sau fundatia solicitanta a rezultat din fuziunea a doua sau mai multe asociatii ori fundatii preexistente; si
b) fiecare dintre asociatiile sau fundatiile preexistente ar fi indeplinit cele doua conditii, daca ar fi formulat solicitarea in mod independent.
Art. 381. - In sensul prezentei ordonante, prin utilitate publica se intelege orice activitate care se desfasoara in domenii de interes public general sau al unor colectivitati.
Art. 39. - (1) Recunoasterea unei asociatii sau fundatii de utilitate publica se face prin hotarare a Guvernului. In acest scop, asociatia sau fundatia interesata adreseaza o cerere Secretariatului General al Guvernului, care o inainteaza, in termen de 15 zile, ministerului sau organului de specialitate al administratiei publice centrale in a carui sfera de competenta isi desfasoara activitatea.
(11) Cererea prevazuta la alin. (1) va fi insotita, pe langa dovada indeplinirii conditiilor prevazute la art. 38 alin. (1), de urmatoarele documente:
a) copii de pe actul constitutiv si de pe statutul asociatiei sau fundatiei;
b) copie de pe dovada dobandirii personalitatii juridice;
c) dovada privind bonitatea asociatiei sau fundatiei, emisa de banca la care are deschis contul;
d) copie de pe dovada privind situatia juridica a sediului asociatiei sau fundatiei;
e) numele si adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea si sediul persoanelor juridice, cu care asociatia sau fundatia colaboreaza in mod frecvent in vederea realizarii obiectului sau de activitate pentru care aceasta solicita recunoasterea statutului de utilitate publica.
Date fiind cele de mai sus, am dori sa stim daca este implicita o cerinta privind o serie de documente referitoare la audit sau daca este obligatoriu sa fim auditati inaintea depunerii acestui dosar. Am fost infiintati in anul 2000, in perioada 2000 - 2004 au avut loc o serie de proiecte pilot in Bucuresti sin tara (in domeniile noastre de acreditare, mentionate), iar din 2005, fundatia si-a infiintat in Bucuresti un centru de consultatii psihologice gratuite unde se lucreaza pe relatia mama/adult/-copil, in paralel avand si activitate de asistenta sociala. Centrul este acrediatat din 2005, ca unitate de servicii pentru mame, familii si copii aflati in dificultate.
In aceasta perioada, 2000-prezent, nu am fost niciodata auditati de catre autoritatile competente romane, ci numai de catre cele elvetiene, fundatia fiind creata sub o egida elevetiana.
Dorim sa stim daca este necesar sa fim auditatiati de catre auditori romani in drept inainte de a depune acest dosar.
In acelasi timp, intrucat nu stim sa existe vreun ghid privitor la realizarea dosarului, am dori sa stim daca exista reglementari in acest sens.
De pilda, raporturile de activitate si cele financiar-contabile se vor realiza dupa anumite norme, urmand anumiti pasi sau se vor alcatui dupa o structura proprie, gandita de noi?
Am incercat sa soliciatm alte ONG-uri care ne-ar putea consilia in acest sens, dar, cum nu am primit niciun fel de raspuns, contam foarte mult pe sprijinul dumneavoastra in vederea demararii acestui dosar.
Ne puteti consilia referitor la corectitudinea intocmirii documentatiei, a teremenelor de depunere etc.?