Si uite asa au trecut deja peste 3 ani de la data accidentului. Dupa primii 2 ani a aparut cu greu si expertiza !!! Spre mirarea mea expertul a costatat ca suntem ambii soferi de vina !!! Primul trecut e celalalt sofer ca nu s-a asigurat, apoi eu ca am depasit, dar bineinteles nici pomeneala de vreo vina a administratorului de drum ca nu a semnalizat drumul corespunzator !!! Asa ca am cerut sa-l adauge si pe administrator!!! bineinteles politia a refuzat aceasta cerere. Ulterior am inaintat-o si la parchet, unde la fel a fost refuzata !!! Dar cu un motiv nou !!! Adica, din punctul de vedere al procurorului intersectia e dirijata !!!
Au trecut 3 ani pentru acest pas, acum cu schimbarea legii asteptam ca medicul legist sa dea numarul de zile exacte pentru partile vatamate !!!
Buna,
Nu sunt un mare cunoscator si pentru asta rog pe cei care stiu mai bine sa ma corecteze !!!
Daca sunteti dati in judecata asigurati-va ca asiguratorul este parte din proces(daca e cazul ei vor despagubi partea vatamata) si neaparat sa cereti expertiza accidentului(viteze de deplasare, posibilitatea evitarii accidentului), posibil sa fie culpa comuna intr-o oarecare proportie(40-60% sau chiar 50-50%).
Dar cel mai posibil este ca partea vatamata va intenta proces catre asiguratorul RCA, si nu familiei vinovatului. deoarece de la RCA pot obtine despagubirile mult mai repede decat de la rudele vinovatului.
Totusi A1 avea semnalizarea in functiune ??? Intersectia era semnalizata(marcaj , indicator)??? Astea sunt detalii esentiale care pot ajunge in favoarea A3 !!!
Revin cu ceva nou. Recent s-a trasat linie continua inainte si dupa intersectie !!! Daca pun si indicator cu depasirea interzisa o sa fie o intersectie nedirijata perfecta !!!
In cazul meu problema depaseste asiguratorii , deoarece e in rol si vatamarea corporala a unei persoane !!! Si aici va decide instanta si un mare rol are si expertiza.
Dar in caz ca nu era vatamare corporala de ce nu se ia la rost si administatorul drumului??? ca legea zice asa :
"In cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a starii tehnice necorespunzatoare a drumului public, a nesemnalizarii sau a semnalizarii necorespunzatoare a acestuia, precum si a obstacolelor ori lucrarilor care se executa pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor raspunde, dupa caz, administrativ, contraventional, civil sau penal, in conditiile legii."