Varianta c) este corecta, dar incompletă.
Potrivit explicatiilor date de Baias in Noul cod civil - Comentariu pe articole, editura CH Beck 2012, pag. 904, \"art. 124 din Legea 215/2001 a administratiei publice locale trebuie socotit modificat implicit, prin efectul art. 154 alin. (1) din Constitutie, in sensul ca bunurile din domeniul public local pot fi date in folosinta gratuita numai persoanelor juridice fara scop lucrativ de utilitate publica\"
Mai mult decat atat, potrivit art. 25 alin. (3) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilitati publice, bunurile proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale utilizate pentru furnizarea/prestarea serviciilor de utilităţi publice pot fi date în administrare (in cazul regiilor autonome) sau pot fi concesionate (in cazul societatilor comerciale) operatorilor în conformitate cu prevederile legale.
Prin urmare, in conformitate cu prevederile art. 136 alin. (4) din Constitutie si ale art. 874 alin. (1) din Noul cod civil, raportat la prevderile art. 38 - 45 din OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, titularii dreptului de folosinta cu titlu gratuit asupra bunurilor proprietate publica pot fi doar institutiile de utilitate publica de drept privat, mai exact persoanele juridice fara scop lucrativ declarate ca fiind de utilitate publica.
În sensul art. 38-1 din OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, prin utilitate publică se înţelege orice activitate care se desfăşoară în domenii de interes public general sau al unor colectivităţi.
In cazul dreptului de folosinta gratuita: pot fi date in folosinta gratuita bunurile proprietate publica:
a) unei persoane fizie
b).unei persoane juridice
c) numai unor persoane juridice fara scop lucrativ
Potrivit art. 21. alin. (2) din Norma metodologică de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, aprobată prin HG 301/2012, serviciul de pază se realizează prin instituirea unor posturi fixe şi/sau patrule mobile pe raza administrativ-teritorială a comunei, cu personal de pază propriu al primăriei, calificat şi atestat, cu personal al poliţiei locale sau agenţi din cadrul societăţilor specializate de pază şi protecţie.
Potrivit legii 51/1995, societatile comerciale nu au capacitatea de a presta servicii juridice, intrucat acest tip de activitati pot fi prestate doar de catre avocati, in formele prevazute pentru exercitarea acestei profesii.
Mai mult decat atat conform Deciziei nr XXII/2006 a ICCJ (recurs in interesul legii), cererile de autorizare a constituirii şi de înmatriculare a societăţilor comerciale de consultanţă, asistenţă şi reprezentare juridică sunt inadmisibile, intrucat societatile comerciale nu reprezinta o forma de exercitare a profesiei de avocat (formele de exercitare a profesiei de avocat sunt: cabinete individuale, cabinete asociate, societăţi profesionale, cu sau fără personalitate juridică sau societăţi profesionale cu răspundere limitată).
De altfel, exercitarea oricărei activităţi de asistenţă juridică specifică profesiei de avocat şi prevăzută la art. 3 de către o persoană fizică sau juridică ce nu are calitatea de avocat înscris într-un barou şi pe tabloul avocaţilor acelui barou constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale.
Totusi, ce se intampla in cazul in care o autoritate contractanta atribuie contractul de consultanta juridica unei societati comerciale, inregistrata la Registrul comertului?
De când o hotărâre a unei asociații profesionale are putere de lege.
Sunt de acord cu antevorbitorii mei, statutul consilierilor juridici este opozabili tuturor membrilor acelui ONG.
Da, si eu îmi doresc sa existe un ordin profesional al consilierilor juridici, dar pana atunci, prevederile statutului mentionat nu sunt opozabile altor persoane care nu sunt membre in respectiva ASOCIATIE, iar, in ceea ce privește desfășurarea unui proces civil/penal, sunt opozabile doar actele normative in vigoare, deoarece respectivul statut nu are valoarea unui act normativ.
PS: un ordin profesional este recunoscut printr-o lege
PPS: va rog sa-mi precizati si mie care este legea care a recunoscut ordinul profesional al consilierilor juridici, indiferent despre ce uniune este vorba
Exista o diferenta intre un ordin profesional si o asociatie profesionala.
Pana in prezent, in Romania, accederea in profesia de consilier juridic nu a fost conditionata de apartenenta la o anumita asociatie profesionala sau ordin profesional.
Pana in prezent nu a fost recunoscut prin lege niciun ordin profesional al consilierilor juridici (cum este la medici, avocati, arhitecti etc.).
Exista si o decizie a ICCJ din care rezulta ca nu este obligatorie inscrierea intr-o asociatie profesionala.
Prin urmare credeti ca poate exista o enititate fara personalitate juridica (de drept public), al carei conducator are calitatea de ordonator de credite ???
PS: Cunosc prevederile codului civil, ale legii 500 si ale ordonantei 119
Avand in vedere prevederile legislatiei romane, va rog sa-mi spuneti un punct de vedere cu privire la ipoteza in care o persoana juridica de drept public, fara personalitate juridica, al carei conducator (sef, director, comandant etc.) are calitatea de ordonator de credite, poate incheia acte juridice civile in nume propriu, prin care dobandeste drepturi si asuma obligatii?