avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 994 soluții astăzi
Forum Activitate azteka

Activitate azteka

Buna ziua,
o firma platitoare de impozit pe profit in ianuarie 2013, trece obligatoriu la impozit pe venit din februarie 2013 si iarasi la profit din aprilie 2013, intrucat a depasit 65.000 euro.
Pentru ianuarie 2013 s-a depus D101 cu pierdere fiscala.
Pentru 01.02-31.12.2013 am profit impozabil.
Intrebare: Pierderea fiscala din ianuarie 2013 o recuperez prin D101 pentru perioada 01.02-31.12.2013 inscriind-o la randul 40 din declaratie sau o recuperez deabia in 2014, astfel in D101 pentru anul 2014 o voi trece la pierdere reportata din ani precedenti ?

Nu mi-e clar faptul ca pierderea fiscala din ianuarie 2013 este luata in calcul la stabilirea profitului impozabil din feb-dec 2013 dar se recupereaza incepand cu 2014 dupa cum spun normele:
- în cazul în care contribuabilul revine în cursul anului 2013, la sistemul de plată a impozitului pe profit potrivit art. 112^6 din Codul Fiscal, pierderea fiscală înregistrată în perioada 1 ianuarie - 31 ianuarie 2013 inclusiv este luată în calcul la stabilirea profitului impozabil/pierderii fiscale din perioada 1 februarie - 31 decembrie 2013, înaintea recuperării pierderilor fiscale din anii precedenţi anului 2013, şi se recuperează potrivit art. 26 din Codul Fiscal, începând cu anul 2014, în limita celor 7 ani consecutivi. Perioada 1 februarie - 31 decembrie 2013 inclusiv nu este considerată an fiscal în sensul celor 7 ani consecutivi.

Multumesc
Răspuns la discuția Garantii prestari servicii
Nu am rezolvat nimic nici cu asta, in cazul incasarilor partiale nu imi calculeaza TVA corect 24% ci 24,49% cat e procentul de TVA pe factura achitata (pe factura 240 in speta prezentata).#-o
Răspuns la discuția Garantii prestari servicii
Am primit raspunsul sa impart factura in doua, o parte cu suma pe care o incasez si o parte cu suma care ramane in sold client=garantie.Am facut asa :
Factura 240
411= % 12.503,78 lei
704 10.044,02 lei - val. fara garantie
4428.2 2.459,76 lei
Factura 240_1 ca nu stiu ce numar sa-i dau:
411=704 204,98 lei
2678=411 204,98 lei

Incasez factura 240 :
5121=411 12.503,78 lei, mi se inchide toata valoarea TVA-ului.

E corect asa ? E vreo problema ca nu bate baza cu Tva-ul la Fact 240 si ca mai apare si factura 240_1 fara TVA ? Ma gandesc in eventualitatea unui control.

Multumesc

Răspuns la discuția Garantii prestari servicii
Multumesc pentru raspunsuri, varianta cu termenul de 90 zile nu ma avantajeaza in ceea ce priveste jurnalele de vanzari si declaratiile de TVA iar varianta cu 4428.2=4427 la data incasarii facturii am incercat-o dar nu merge. Deocamdata am trimis un mail la serviciul de suport al programului pe care il folosesc si astept sa vad daca e vreo solutie sa ma lase sa introduc sau sa modific manual valoarea lui 4428.2=4427.
O sa va tin la curent cum voi proceda in cele din urma, poate mai ajuta pe cineva.
Multumesc inca o data.
Răspuns la discuția Garantii prestari servicii
Dar in cazul in care esti furnizor - platitor de TVA la incasare, cum se procedeaza ? Ex concret :
1. In luna martie 2013 emit factura catre client (fara garantie trecuta pe factura) si fac:
411= % 12.708,76 lei
704 10.249,00 lei
4428.2 2.459,76 lei
Separat, 2678=411 204,98 lei - val. garantiei care o retine clientul, nu o vireaza in cont
2. In luna aprilie incasez factura fara valoarea garantiei si fac:
5121=411 12.503,78 lei
3. Astfel ca programul de conta pe care il folosesc imi inchide 4428.2=4427 cu suma de 2.420,09 (TVA-ul la ce am incasat) in loc de 2.459,76.
Nu s-ar putea sa nu mai inreg. in martie garantia ci in aprilie cand incasez sa fac 5121=411 12.708,76
2678=5121 204,98
Ce ziceti ? Ar fi corect asa ?
Multumesc
Buna ziua, am o firma de constructii si as dori sa-mi spuneti daca am vreo sansa de a recupera un debit de la alta firma de constructii cu care am lucrat ca subantreprenor.Am contract de prestari servicii cu urmatoarele clauze: valoarea contractului- conform situatiilor de lucrari,la termen plata nu este completat nimic in contract iar penalitati cf contract sunt de 0,1% pe zi intarziere si deviz de lucrari din 10.2009 ,semnate si stampilate de ambele parti. La fiecare sfarsit de luna am intocmit situatii de plata si facturi pe sumele care mi s-au achitat dar ultima situatie de plata intocmita in aprilie 2010 nu a fost semnata de debitor (cu toate ca verbal recunoaste debitul) si nici factura nu i-am emis pentru a nu ma incarca cu TVA de plata (o suma considerabila ), acesta precizand ca nu dispune de lichiditati. De atunci, din mai 2010, ma tot duce cu vorba ca asteapta si el la randul lui sa incaseze banii pe lucrarea respectiva. In iulie 2012 am incercat sa ii trimit convocare la conciliere prin posta cu confirmare de primire dar mi s-a intors plicul cu “Avizat lipsa domiciliu”. Ce pot sa mai fac avand in vedere ca nu am intocmit factura si nici ultima situatie de plata nu o am semnata? Va rog sa ma ajutati cu un raspuns, sunt in pragul insolventei iar acesti bani m-ar ajuta enorm. Multumesc