Citez dintr un aviz de racordare: "Punctul de delimitare a instalaţiilor este stabilit la nivelul de tensiune 230 V, la borne iesire din intreruptorul
montat in aval de contorul de decontare a energiei electrice. (elementul fizic unde se face delimitarea);
elementele menţionate sunt în proprietatea S.C. Dexxxx Grid S.A. (după caz, proprietar este utilizatorul sau
operatorul de reţea)."
latka a scris:
Pai si eu ce-am zis, ce-i in casa e instalatia de utilizare a fiecaruia.
Ce-i pe proprietatea comuna e al distribuitorului. E un panou general, pentru diistributia pe tipuri de consumatori, cu rezerve, acolo se masoara consumul pe parte comuna (iluminat, lift,sistem supraveghere video, interfon, etc).. Asa am in fata blocului meu si in interior, cum intri in scara, panoul cu contorii de energie electrica (incuiat) si cel cu sigurante automate, la fiecare dintre proprietari. ai acces limitat, e cu clapita individuala.
Am in familie persoana care face lucari pe tot felul de bransamente electrice, printre care si blocuri, nu numai case. De aia stiu cum functioneaza treburile.Nici nu ar putea vreo firma oarecare sa se ocupe de lucrare, sau vreun electrician, fara acceptul distribuitorului din zona, energia electrica vine din firida generala. Sunt lucrari care se autorizeaza, au un orar strict pentru desfasurare si se programeaza din timp.
Obligatia de a pune la dispozitie filmarile sistemului de supraveghere catre Politie.
Conform prevederilor art. 67 alin.(4) din HG 301/2012 actualizata "beneficiarul subsistemului de televiziune cu circuit inchis are obligatia punerii la dispozitia organelor judiciare, la solicitarea scrisa a acestora, a inregistrarilor video si/sau audio in care este surprinsa savarsirea unor fapte de natura penala."
Dar care este procedura in acest sens? De la sectia de Politie vin doar cu o adresa- nu o ordonanta- pentru a le pune la dispozitie filmarile. Deoarece au nevoie destul de des de filmari ( cam de 3-4 ori pe luna) de la sistemul nostru de supraveghere, politistii vor ca noi sa cautam inregistrarile, sa le punem pe un mediu stocabil si sa-l oferim lor. Noi nu avem un specialist care sa faca acest lucru, si contra cost firma de monitorizare face acest lucru. Nu ar fi mai corect ca cei de la Politie sa vina ei cu un specialist si cu un mediu de stocare pe care sa ia inregistrarile? In alta locatie asa au procedat, au venit chiar in echipe de cate doi.
9. Rovinieta isi pastreaza valabilitatea in cazul in care s-a schimbat numarul de inmatriculare?
În cazul utilizatorilor români şi străini, în situaţia schimbării numărului de înmatriculare al vehiculului pentru care a fost achitat tariful de utilizare, rovinieta îşi menţine valabilitatea numai în condiţiile în care la emiterea acesteia numărul de identificare al vehiculului a fost înscris corect.
În condiţiile în care la emiterea rovinietei numărul de identificare al vehiculului nu a fost înscris sau nu a fost înscris corect, în cazul schimbării numărului de înmatriculare al vehiculului pentru care a fost achitat tariful de utilizare, utilizatorul va solicita CNAIR SA în scris, efectuarea modificării numărului de înmatriculare în baza de date a SIEGMCR.
Pentru efectuarea modificării utilizatorul se va prezenta la una dintre subunităţile CNAIR SA cu următoarele documente:
a) solicitare scrisă, conform modelului care se regăseşte pe pagina web a CNAIR SA;
b) copie de pe cartea de identitate a vehiculului şi originalul acesteia, pentru verificarea conformităţii.
Solicitarea se verifică pe loc şi, dacă este justificată, se efectuează modificarea în baza de date.
Odată cu modificarea numărului de înmatriculare în baza de date se va elibera de către subunitatea CNAIR SA, prin intermediul SIEGMCR, un document care atestă efectuarea modificării şi valabilitatea rovinietei pentru noul număr de înmatriculare, în două exemplare, dintre care:
a) unul va fi înmânat solicitantului;
b) unul va fi semnat de către solicitant şi va rămâne la subunitatea CNAIR SA.
Utilizatorii români pot solicita la CNAIR SA, în scris, efectuarea modificării numarului de inmatriculare. Solicitarea, completată conform modelului care se regăseşte pe pagina web a CNAIR SA, se transmite împreună cu o copie de pe cartea de identitate a vehiculului. Pe baza documentelor mentionate anterior şi în urma verificării în baza de date a autorităţii de înmatriculare, dacă cererea este justificată, se efectuează modificarea în baza de date, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării la CNAIR SA.
Utilizatorii vor fi informaţi, în scris, de către CNAIR SA cu privire la modalitatea de soluţionare a solicitării în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia la CNAIR SA.
Pe siteul CNADR gasisti formularul de descarcat si instructiunile-
1) Această cerere se transmite prin e-mail la adresa schimbarenumar@andnet.ro sau se prezintă la una dintre subunitățile CNAIR S.A.
2) În situația în care utilizatorul prezintă această cerere la una dintre subunitățile CNAIR S.A., trebuie să prezinte, pentru verificarea conformității, și originalul cărții de identitate a vehiculului
3) Odată cu modificarea numărului de înmatriculare în baza de date se va elibera de către subunitatea CNAIR SA, prin intermediul SIEGMCR, un document care atestă efectuarea modificării şi valabilitatea rovinietei pentru noul număr de înmatriculare, iar în cazul în care cererea este transmisă la adresa de e-mail schimbarenumar@andnet.ro documentul eliberat prin SIEGMCR va fi transmis în format electronic pe adresa de e-mail înscrisă în cerere. În ambele situații documentul emis prin intermediul SIEGMCR este considerat răspuns la prezenta cerere.
A mai fost acum multi ani conditionarea eliberarii CIV ului decat pe numele celui care a cumparat masina de afara.
Eu cred ca reglentarile de acum incearca sa loveasca si 'samsarii" persoane fizice care au facut din adusul masinilor o meserie, pentru fiscalizarea profitului realizat.
Autorul este in dilema: este inregistrat sau neinregistrat? nu a afirmat ca e sigur neinregistrat. Contractul este legal inregistrat daca sunt contributiile platite .
mcolaborare
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Nu are cu inregistrarea contractului, dar cu contributiile aferente contractului da, Cum amintea cineva mai sus online se poate solicita D112, daca ai cont, cred ca prezenta fizica la ANAF nu prea ajuta in aceasta perioada. Eventual , daca aveti abilitati in folosirea unui calculator, puteti solicita de acasa crearea unui cont la Anaf
mcolaborare
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
"Solidaritatea sociala" nu este echitabila: unii platesc contributii la salariu minim (2300 lei), unii la salariu de 6900 lei( asta ca pedeapsa ca au invatat mai multi ani si au un salariu mai mare), cei cu venituri din activitati independente sunt plafonati tot la salariu minim( 1o% din 12 salarii minime), sau daca nu ai venituri ( lucrezi la negru) te duci completezi un formular( nici nu trebuie sa dai banii inainte!!) si esti deja asigurat.
Si chiar daca ai contract individual , cu contor clasa C, recomandat de compania de apa, Dar furnizare de apa se face tot dupa contorul de bransament general, tot platesti pierderi: desi e absurd 1 mc consumat + 3mc pierderi sau 0 mc c0nsumati +3 mc pierderi. Credeti sa in subsolul uni bloc de locuinte si spatiu comercial la parter se pot pierde 3 mcx (20 apartamente + 2 spatii comerciale). Este o cantitate enorma de apa ( 60 mc echivalentul a 2 cisterne de 30 mc) pierdere care nu se vede , un asemenea volum s ar vedea cu ochiul liber .