La nici 10 minute de la ultimul meu post, am primit un telefon de la magazinul cu pricina. Ma instiintau ca vor da curs solicitarii mele de a mi se schimba aparatul cu unul similar, nou. Se pare ca institutiile statului, in speta OPC, functioneaza si funcioneaza chiar bine, avand in vedere ca de la depunerea cererii si pana la ridicarea produsului nou din magazin nu au trecut mai mult de 3 ore. Am rezolvat astfel pe cale amiabila: eu am primit ceea ce am solicitat si ei au scapat de amenda.
Asadar, cititi cu atentie legea, nu va lasati intimidati de reprezentantii magazinelor care sunt instruiti sa arunce pisica in alte curti si mergeti cu incredere, in cazul in care nu reusiti sa solutionati pe cale amiabila, la OPC. Sper ca toate oficiile pentru protectiea consumatorului sa reactioneze la fel de prompt precum oficiul la care am depus eu plangerea.
Cele bune!
Multumesc!
Astazi s-au implinit 16 zile de cand am predat produsul vanzatorului in vederea trimiterii in service. M-am prezentat la magazin cu o cerere in care solicitam solutionarea pe cale amiabila, in sensul ca s-au depasit cele 15 zile legale in care mi se putea returna produsull, specificand totodata ca doresc ca aparatul sa-mi fie inlocuit cu unul similar, nou. Exact cand eram in magazin a sosit si curierul cu aparatul meu. Nu mi se inlocuise aparatul asa cum am solicitat, in schimb mi se inlocuise senzorul de imagine. Am ramas masca...cum sa se strice un senzor de la un aparat foto de 5500 de lei intr-o luna jumate de la achizitionare si cum au avut tupeul cei de la service sa-mi trimita acelasi aparat, cu senzorul inlocuit si nu un aparat nou, in conditiile in care s-a depasit acel termen legal de returnare...
Am refuzat sa ridic produsul si am solicitat sa discut cu cineva de la Relatii clienti, sef de magazin sau un responsabil care sa solutioneze cererea mea. S-au comportat execrabil (pacat ca nu pot sa dau numele, dar este un mare retailer de produse electronice/electrocasnice etc.), seful de magazin s-a dat ascuns si n-am reusit sa obtin niciun raspuns de la niciun responsabil. Asa ca m-am indreptat frumos spre sediul OPC unde am depus toate actele necesare insotite de acea cerere de solutionare pe cale amiabila si doamna inspector care m-a intampinat m-a asigurat ca fie o sa primesc un aparat nou, fie voi primi suma de bani platita, integral. Se pare ca va recurge la articolul 13 din Legea 449/2003: "Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;
b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;
c) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fara inconveniente semnificative pentru consumator." Dat fiind ca s-au depasit cele 15 zile legale, ma incadrez la punctul b.
Acum am de asteptat intre 30 si 45 de zile, maxim, pentru solutionarea cazului. Sper sa se rezolve mai repede. O sa va tin la curent ca poate mai sunt persoane in situatia mea.
Toate cele bune!
Multumesc pentru raspuns, dar nu am inteles prea bine...Pana la urma, trebuie sa solicit unitatii de service un raspuns de negatie in ceea ce priveste inlocuirea produsului? Si mai departe, cum procedez, cui ma adresez? Pot invoca existenta unui viciu ascuns (sunt sigur ca despre asta este vorba intrucat aparatul a fost folosit foarte putin)?
Si inca ceva: cele 15 zile calendaristice care sunt considerate ca perioada maxima de a trimite un raspuns solicitarii de reparatie/inlocuire sunt considerate din ziua in care am dus produsul in magazin si am semnat procesul verbal de predare-primire a produsului sau din ziua in care produsul ajunge la unitatea de service? De asemenea, ultima zi din aceasta perioada este consoderata ziua in care produsul a plecat din service sau ziua in care am fost instiintat de magazin ca a ajuns la ei si eu merg sa-l ridic?
In cazul in care au fost depasite cele 15 zile, cum trebuie sa procedez mai departe pentru ca aparatul sa-mi fie inlocuit?
Multumesc inca odata!
Salutare!
Am cumparat un aparat foto nou si la 3 saptamani de la achzitionare l-am trimis deja pentru prima oara in service, avand probleme de focus. L-au tinut o saptamana in service si mi l-au returnat reparat. Dupa alte 3 saptamani, a aparut o alta problema, de data asta foarte grava, in sensul ca aparatul nu mai inregistra fotografiile - pe ecran aparea o jumatate complet neagra si o jumatate verde cu linii orizontale. Dat fiind ca aparatul este ca nou (practic nici nu prezinta urme de uzura exterioara si are foarte putine cadre inregistrate) si este deja la a doua trimitere in service in interval de o luna jumate (precizez ca este vorba de un aparat scump, un DSLR pe care am platit 5500 lei), am trimis aparatul in service cu solicitarea de a-mi fi inlocuit produsul avand in vedere problemele grave care au aparut intr-un timp extrem de scurt de la achizitionare, probleme care nu tin de utilizarea incorecta a aparatului. Consider aceste probleme ca fiind defecte de fabricatie si doresc inlocuirea produsului. In cazul in care unitatea de service doar imi repara aparatul si nu mi-l inlocuieste, ce spune legislatia in vigoare cu privire la protectia consumatorului? Imi este favorabila in cazul in care voi depune plangere la OPC? Si inca o intrebare: cine ar trebui in mod normal sa-mi raspunda solicitarii mele - agentul economic de la care l-am cumparat sau unitatea care asigura service-ul?
Multumesc!