Multumesc pt. raspunsuri.
1. A fost o inundatie de proportii - de la o conducta de apa - la care am facut reparatiile pe asigurarea mea. Vecinii au fost si ei afectati si fiecare si-a facut reparatiile cum a putut.
Dupa o luna de la terminarea reparatiilor, a inceput sa curga din nou, in cantitati mai mici. Am solicitat administratorului sa meaga sa verifice si i-am indicat din start ap. de la etajul 6. Administratorul m-a amanat cel putin 3 saptamani motivand ca nu poate sa mearga sa verifice ap. de la et. 6 pt ca nu a verificat ap. de la et. 4 si ca vecinul de la 4 este plecat... Am solicitat sa inchida apa pe coloana si nu a facut-o. De aceasta data fiind vorba doar de scurgerea de la WC-ul de serviciu, cantitatile de lichid erau mult mai mici. La mine in baie intra prin ventilator care probabil era pe directia de scurgere a lichidelor. La vecini probabil ca se aduna doar igrasie de la peretii uzi. Pana la urma s-a rezolvat intr-o seara cand a curs mai mult si am mers peste vecinul de la 6 iar administratorul a fost nevoit sa inchida in sfarsit apa iar vecinul sa repare.
2. Multumesc, o sa comunic si adminstratorului care se pare ca nu stie asta.
3. Asa ma gandesc si eu. Expert angajat de care mine.
Buna ziua, scriu in continuarea acestui post pt ca in general problemele mele sunt legate tot de administrator.
Unul din proprietarii care locuieste desupra mea (eu locuiesc la etajul 2, respectivul la 6, pe aceeasi coloana cu mine) a modificat/reparat apartamentul si de atunci au fost probleme cu apa (bypass) si inundatii.
In luna martie a fost o inundatie puternica. Eu am facut reparatiile cu asiguratorul meu si totul a fost OK. Administratorul a constatat ca inundatia s-a produs din vina proprietaului de la 6. Acesta insa a contestat spunand ca este vina asociatiei, ca a fost teava comuna. Fiind avocat de profesie a amenintat ca da asociatia in judecata pt daunele din apartamentul sau si probabil l-a speriat pe dl. administrator.
In continuare au mai urmat 2-3 inudatii pe coloana bailor de serviciu.
Am rugat administratorul sa mearga sa verifice situatia, indicand specific apartamentul de la etajul 6. Administratorul a refuzat spunand ca trebuie sa verifice intai toate apartamentele de desupra etajului 2 (etaj 3, 4 si 5) si ca proprietarul de la etajul 4 nu este acasa - deci nu poate sa verifice etajul 6 pana nu verifica etajul 4.
Am trimis o adresa Asociatiei de Proprietari (adresata si Preseditelui) in care rugam sa se identifice sursa de inundatie. Am primit un raspuns nervos de la administrator cum ca nu intra in obligatiile sale sa faca acest lucru. De la Presedinte nu am primit niciodata un raspuns.
Intr-un final s-a dovedit ca vecinul de la 6 avea scurgerea de la WC-ul din baia de serviciu bagata in coloana comuna de aerisire si nu in conducta de scurgere. La mine existau inundatii pt ca am ventilatorul din baia de serviciu (nu exista fereastra) amplasat pe coloana de aerisire si "apa" intra la mine in baie prin ventilator. Evident, datorita scurgerilor WC-ului in coloana comuna de aerisire, pe acesta coloana au inceput sa urce sobolanii din subsol si uneori mirosul este infiorator.
As fi recunoscator daca ma puteti ajuta cu raspunsuri la intrebarile de mai jos:
1. Este in sarcina Asociatiei/Administratorului sa identifice sursa inundatiilor in astfel de cazuri?
2. Cine trebuie sa plateasca deratizarea subsolului pentru a scapa de sobolani si de mirosuri?
3. In calitate de proprietar si in mod unilateral (fara aprobarea adunarii generale a asocietaiei) am dreptul sa efectuez un audit financiar (verificare contabila, verificarea calculului cotelor de intretinere, etc), pe banii mei desigur?