Am citit, printre randuri recunosc, legea privind societatiile comerciale, dar nu am gasit nicaieri mai mult de 4 randuri despre tema acesta.
" ART 44 Societăţile comerciale străine pot înfiinţa în România, cu respectarea legii
române, filiale, precum şi sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte sedii secundare,
dacă acest drept le este recunoscut de legea statutului lor organic."
Am mai inteles si ca indiferent ca e sucursala sau filiala se plateste o data pe n impozitul de 4000 € .De ce recomandati pentru comert infiintarea unei filiale si nu a unei sucursale? Nu se pot face aceleasi operatiuni cu ambele forme? Imi puteti enumera diferentele, in afara de faptul ca filiala are per. juridica iar sucursala nu? Daca s-ar deschide o filiala ar fi la fel ca atunci cand am deschide un SRL nou, sau? La fel ar fi nevoie de contabilitate separata pe romania...
Din punct de vedere al facturarii cum se va proceda? Unde va plati firma TVA-ul si impozitul pe profit?
Va expun urmatoarea situatie: O firma germana cu activitate in comercializarea si personalizarea articolelor textile doreste sa inceapa activitate si pe teritoriul Romaniei. Activitatea consta in comercializarea de textile, cu sau fara personalizare dar nu si in procesul de personalizare (procesul de fabricare urmand sa se faca in continuare doar in Germania). Deci, in fond ar fi vorba despre un birou cu camera de prezentare.
Din postarile deja existente pe aceasta tema, am inteles ca firma germana are doua solutii: infiinatrea unei noi societati comerciale romanesti, sau deschiderea unei sucursale a firmei mama din Germania.
In cazul firmei nou infiintate imi este clar ca ea o sa functioneze ca oricare alta firma romneasca si o sa trebuiasca sa fie probabil inregistrata in cadrul ROI pentru a putea cumpara produsele de la firma mama si a le vinde mai departe pe piata romaneasca. De exemplu: factura emisa fara TVA de firma mama catre firma romaneasca, iar firma romanesca emite factura cu TVA catre cumpartor urmand sa depuna TVA-ul la Stat. Sau? Exista alta posibilitate in acest caz? Se va proceda altfel?
Cum este in cazul infiitarii unei sucursale? Cum se va proceda cu facturiile, taxele catre stat etc. Reprezentantul societatii in Romania va platii CAS ,CASS respectiv impozit in Romania sau Germania? Precizez ca persoana lucreaza deja in Germania in cadrul firmei si este cetatean roman.
Sper ca am fost destul de clar in expunerea problemei si m-as bucura de toate raspunsurile dumnevoastra!