Pot oricand depune online si actul aditional la ANAF, nu este nicio problema, veniturile reduse, conform actului aditional le-am declarat deja in decl. unica din 2020.
CABINET AVOCAT NICULESCU IONUT a scris:
V am intrebat pt că dacă era făcut la notar sau dacă înscrisul sub semnătură privată era înregistrat la ANAF nu mai era nevoie de proces,era suficient să vă adresați unui executor..In cazul dvs instanța este soluția...
Conform noilor proceduri, actul aditional nu se mai inregistreaza la ANAF ci in declaratia unica declari noile venituri, implicit reducerea veniturilor, lucru pe care deja l am facut, atata tot, am contabil pt aceste proceduri, este totul in regula, intrebarea mea era alta, va multumesc.
MihailZC a scris:
Cata vreme sustineti ca " neavand un contract nou semnat, chiriasul ramanea practic fara punct de lucru,", implicit sunteti de acord ca nu intervenea tacita relocatiune conform clauzelor contractului si, deci, acesta "expira". Avand in vedere asta, nu credeti ca actul aditional de prelungire (si/sau modificare a valorii) trebuia inregistrat la ANAF?
Va multumesc pt raspuns, contractul initial este inregistrat la ANAF, clar, actul aditional nu este pt ca nu mai este necesar, ANAF ul doreste doar sa le spui in declaratia unica daca s a schimbat ceva dpdv venituri.
Nu este incheiat la notar, este incheiat intre mine ca si proprietar si chirias, cu semnatura lui si stampila firmei.
CABINET AVOCAT NICULESCU IONUT a scris:
Este recomandată transmiterea unei notificări,chiria poate fi recuperată prin instanța,există varianta rezilierii contractului,a evacuarii în funcție de clauzele contractului.Contractul ,/,actul adițional e încheiat la notar,este înregistrat la ANAF?
As aprecia un raspuns la urmatoarea problema si eventual gasirea unui avocat cu care sa lucrez pt a o rezolva.
Contrat inchiriere cu persoana juridica, de aproximativ 9 ani, reinnoit la 5 ani, In prima parte a contractului totul a fost in regula, fara probleme, la reinnoirea de 5 ani, a trebuit sa stau sa il caut prin toate canalele de comunicare posibile pe chirias, astfel incat reinnoirea a durat 9 luni, o lipsa total de interes fata de legi, fata de faptul ca neavand un contract nou semnat, chiriasul ramanea practic fara punct de lucru, cu amenintari total aiurea din partea chiriasului, fara baza si total gratuite, fiind un tip de om extrem de toxic.
Fast forward la inceputul pandemiei Martie 2020, am incercat sa dau de chirias prin toate metodele posibile, luni intregi, timp in care nu si-a achitat chiria, i-am trimis si o notificare de neplata a chiriei, a raspuns la telefon abia in Mai, spunad ca el oricum se p*sa pe notificare si cu scuze de genul a fost plecat in America (in mod evident, granitele erau inchise si la noi si in US, dar pe langa ca este extrem de toxic, este si mitoman) intr-un final, am reusit sa renegociem chiria, astfel incat pe lunile aprilie si mai a primit o reducere de 50% a chiriei, iar din iunie pana la final de an, de 400 lei lunar.
In iunie a achitat chiria, dar nu cei 50% din cele 2 luni in care nu platise, ci cu 200 lei in minus pt fiecare luna, facandu-se ca nu a inteles ce am stabilit, plus integral luna iunie, cu acea reducere de 400 lei. Intre timp am spus ca voi face eu anexa pt contract, care stipuleaza intelegerea intre noi, am facut-o, am trimis-o in iunie, dupa indelungi telefoane si insistente a semnat-o si stampilat-o abia in septembrie. A venit finalul anului, in Ianuarie 2021, conform intelegerii, chiria revenea la pretul de dinainte de pandemie, astfel acea reducere de 400 lei lunara, disparea si trebuia sa achite integral, in mod evident ca nu a facut acest lucru, in momentul de fata suntem in a doua luna, el tot cu acei 400 lei in minus plateste, desi avem un act aditional semnat si stampilat, care stipuleaza clar cat a fost reducerea si pt cat timp a fost acordata.
Nu reusesc sa dau de el prin nicio metoda, ca de obicei, asadar as vrea sa stiu ce pot face in acest moment? Este o solutie sa angajez un avocat sa ii trimita o notificare de neplata integrala a chiriei si eventual dupa aceea, tot cu acest avocat sa il dau in judecata pt recuperarea prejudiciului?
Mentionez ca, din surse sigure, cunosc faptul ca pe perioada pandemiei nu a inregistrat niciun fel de probleme de cash flow, ba dimpotriva, comenzile au crescut, desi el sustine contrariul, practic, pana in momentul de fata, eu sunt singurul care a pierdut masiv financiar din aceasta reducere de chirie, acordata practic ca si semn de buna credinta din partea mea, dar fara o baza reala care sa dovedeasca ca el chiar are probleme.
As aprecia un raspuns din partea comunitatii, eventual preturile care se practica la avocati pt o notificare de neplata integrala a chiriei si eventual un proces pt recuperare suma neachitata.
As dori sa stiu daca, in cazul unui control inopinat ANAF, mi se poate cere pentru verificare si laptopul personal. Mentionez ca nu exista niciun fel de dovada in firma de existenta acestui laptop, nu este trecut in niciun registru si a fost cumparat cu mult inainte de a deschide firma.
Detin un imobil in Zona A Bucuresti, cu destinatie rezidentiala, momentan inchiriat partial, o parte din parter mai exact.
Am inteles ca din Ian 2016, legea impozitarii cladirilor se va schimba, iar cei care inchiriaza imobile rezidentiale unor firme, vor trebui sa plateasca mult mai mult.
Mentionez ca este un imobil fara evaluare, construit inainte de 1940, cu o suprafata de aproximativ 90 m2 inchiriata unei firme ce are aici spatiu comercial cat si depozit, din totalul de 200+m2 al imobilului.
In partea de sus a cladirii, etaj 1, se locuieste.
Totodata as dori ca la subsolul cladirii, in pivnita, cat si intr un spatiu anexa din curte, sa deschid un anumit tip de business (pot inregistra sediu social in alta parte, nu neaparat aici)
In ce masura m-ar afecta aceasta noua lege, avand in vedere cele de mai sus?
In primul rand va multumesc pentru raspuns, imi cer scuze, poate nu m-am exprimat corect, prin renovarea spatiului eu ma refer la vopsea lavabila si alte reparatii minore, din cate stiu pentru astfel de lucrari, nu trebuie nicio autorizatie, nu este ca si cum am darmat pereti de rezistenta sau am schimbat total proiectul casei.
Citind legea din link, din pacate, nu am gasit niciun raspuns la intrebarile mele, m-ar intresa in ce masura sunt afectat de aceasta lege privind functionarea firmelor la parterul cladirilor cu risc seismic, mentionez ca imobilul are regim de inaltime P+1 (este posibil chiar P+M conform noilor incadrari, dar nu este oficial) si pivnita pe o parte a casei, este construit inainte de 1978.Acest imobil nu a fost experitzat dpdv al riscului seismic, astfel, nu este incadrat in nicio clasa.
Avand in vedere ca aceasa lege a fost promulgata de curand as avea cateva intrebari pentru care as aprecia un raspuns.
Eu locuiesc intr-o casa P+1 (pe jumatate din suprafata are si pivnita) construita inainte de 1978, pentru care nu exista o expertiza dpdv al riscului seismic, deci nu este incadrata in nicio categorie.
Parterul este inchiriat momentan catre o firma care are showroom acolo si 2 angajati.
Cat de curand as dori sa deschid o firma care sa functioneze in aceasta casa, mai exact in pivnita cat si intr-o cladire din curte, ce are doar parter si este separata de casa, mentionez ca in pivnita maximul de persoane pe care le vom primi in acelasi timp este de 6.
M-ar intresa in ce masura sunt afectat de aceasta lege privind functionarea firmelor la parterul cladirilor cu risc seismic.
Totodata mentionez ca actele necesare pentru functionare nu au fost intocmite deoarece inca se lucreaza la renovarea pivnitei, deci nu functionam inca.
Din pacate nu am reusit sa gasesc link-ul cu aceasta lege publicata in Monitorul Oficial.