Am un PFA administrator imobile din noiembrie 2012, si doresc sa imi decontez 1/3 din factura de gaz de la apartamentul cu 3 camere, pentru o camera pe care o folosesc ca sediul social al PFA. Factura de gaz este pe luna Decembrie 2012, dar am achitat-o in ianuarie 2013. Cum sa procedez o inregistrez pe 2012 sau 2013. Trec in registru jurnal factura sau chitanta cu care am platit toata factura. Va multumesc.
Am preluat o administratie de curand, mi-am facut PFA Administrare imobile pe baza de contract.
Am tot mers la ANAF Cluj sa intreb in legatura cu doamna care face curat pe 3 scari pentru 250 de lei pe luna si de fiecare data imi listeaza o hartie cu Contractele civile de la 1 iulie 2012.
Intrebarea este.
Cum se incadreaza doamna pensionara care face curat pe scara in vederea declararii si platii impozitelor si contributiilor: - la activitate independenta sau activitate dependenta.
Am dificultati in a interpreta punctul a) din Art. 7 alineatul (1) punctul 2 din Codul fiscal:
a) "beneficiarul se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit, si respecta condiitiile de munca impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, program de lucru."
Va multumesc.