Stiu ca AJPIS are dreptate. Dar totusi, nu din vina mea am cerut recalcularea.
Eu trebuia sa-i cer angajatorului ce? Sa-si faca treaba? E o firma veche, nu sunt prima care a intrat in CIC si pt care a trebuit sa completeze adeverinta.
Va multumesc pentru raspuns!
Buna ziua!
Sunt in concediu de crestere copil (copilul are 1 an). Luna trecuta am fost sunata de la locul de munca sa ma duc dupa o adeverinta de venit, cu care sa cer recalcularea indemnizatiei pentru ca la prima adeverinta nu mi s-a luat in calcul valoarea tichetelor de masa. Am facut cererea, azi am primit raspunsul: nu se poate, am depasit cele 30 zile in care puteam face contestatie.
Mai pot face ceva? Daca am calculat bine, nu e o diferenta foarte mare pe luna, dar se aduna in 2 ani.
Precizez ca nu sunt singura in situatia asta, la firma.
As vrea sa stiu ce variante am.
Va multumesc!
Pentru cei care mai urmaresc subiectul, s-a tinut intr-un tarziu o sedinta de catre presedintele asociatiei. Ne-a comunicat ca administratorul nu mai "poate" sa se ocupe de blocul nostru si ca trebuie sa ne ocupam noi. Mi s-ar parea normal ca asociatia sa numeasca alt administrator, dar domnul spune ca nu e datoria asociatiei. Practic, amandoi se spala pe maini de blocul nostru. Sunt cativa vecini care doresc sa se ocupe (nici nu prea avem de ales, cred) dar nu stim de unde sa pornim. Ce ar trebui facut? Trebuie sa facem noi alta asociatie? Ce pasi trebuie sa urmam pentru asta?
Va multumesc pentru raspuns. Nicio informatie nu strica.
Ce as vrea acum sa va intreb este de ce aveti impresia ca "arunc cu sintagme". Nu stiu ce stie comitetul de care vorbiti, pentru ca in afara de acest administrator nu cunosc pe nimeni. Tot ce stiu este ca fac parte din asociatia de proprietari nr. 10, fiindca asta apare pe stampila. Atat. Cine face parte din asociatia asta, cine e presedinte, unde putem gasi pe cineva cu care sa purtam o discutie, nu se stie. De asta si intreb pe forumuri, altfel as fi vorbit direct cu cei din asociatie, nu? Poate vi se par absurde intrebarile mele, dar pana recent am stat la casa si nu am avut treaba cu astfel de lucruri.
S-a construit o mansarda cu care asociatia nu a fost de acord, din spusele administratorului. Si totusi exista de 4 ani. Cat de normal vi se pare asta?
Omul ne-a spus "nu ma mai intereseaza blocul asta, faceti ce vreti". La problema cu canalizarea, la fel a spus "descurcati-va, nu e treaba mea". Nu a spus ca nu sunt bani.
Prin urmare, consider ca am tot dreptul sa spun ca nu-si indeplineste atributiile!
Suma de 7 lei, care e foarte mica dupa parerea dv., o platesc mai mult de 70 de familii. 490 lei, lunar, e putin? Nu se face curatenie, nu se repara, nu se intretine nimic. Nu avem interfon, nu avem lift, iar curentul de pe casa scarii il platesc locatarii de la mansarda. Inca vi se pare putin?
Sunt vecini care au incercat sa convoace o sedinta. Administratorul le-a spus celorlalti ca sedinta nu e convocata de asociatie si deci nu au de ce sa se prezinte. As vrea sa o fac si eu, de aceea am considerat ca prima data trebuie sa ma documentez, sa nu vorbesc prostii.
Ca sa inchei, un administrator de bloc, in teorie, are anumite atributii pentru care este platit cu o anumita suma de bani. Daca nu mai vrea sa-si indeplineasca acele atributii poate renunta singur, ceea ce cred ca ar fi de preferat sau poate fi demis. De ce nu e doar un simplu angajat? A, pai poate doar din cauza ca nu lucreaza 8 ore pe zi sau mai mult, nu se deplaseaza din confortul propriei locuinte pentru a merge la serviciu, si nu cred sa aiba norma de lucru, asa cum facem majoritatea celor care ii platesc pe acesti administratori.
Cu tot respectul, e de preferat sa intrebam daca nu stim, in loc sa tragem concluzii, la urma urmei asta inseamna o discutie.
Buna ziua!
Apelez la acest forum pentru ca in blocul unde locuiesc sunt multe nereguli si nu stiu ce ar trebui sa fac.
In primul rand, administratorul, pe langa faptul ca nu isi indeplineste nicio atributie, de cateva luni refuza sa stranga banii pe taxe. Pur si simplu i-a plasat chitantierul unei vecine, spunandu-i sa se ocupe daca vrea, fiindca pe el nu-l intereseaza blocul nostru. Intr-adevar, vecinii sunt dificili, sunt multi restantieri, blocul totalizand aprox. 5000 lei restante la apa. Dar totusi, consider ca nu se ajungea la suma asta daca administratorul si-ar fi facut treaba. Din cate stiu, legea permite asociatiei de proprietari sa ii dea in judecata pe rau-platnici dupa 3 luni de intarziere la plata taxelor. Pe langa asta, avem in bloc locatari care nu au apometre (2 sau 3, cred), carora admnistratorul le calculeaza 4 mc/pers, in timp ce plaseaza "corectii de apa" lunar, tuturor locatarilor. Pretextul: pierderi de apa. Posibil.. dar, de ce nu cheama un instalator sa verifice originea acestor pierderi si sa se remedieze situatia? De asemenea, nu stiu daca e normal ca acele corectii sa le calculeze in functie de numarul persoanelor care locuiesc in garsoniera. Daca sunt pierderi de apa, nu sunt cu nimic mai vinovate cele 5 persoane dintr-o locuinta decat 2 din alta, nu? In plus, nimeni nu a venit niciodata sa citeasca contorul din locuinta, lucru care cred ca ar trebui facut periodic, mai ales in cazul unor datorii asa mari.
Lunar platim suma de 7 lei/garsoniera pentru "cota parte indiviza". Nu stiu exact pe ce se duc banii aia, pentru ca in bloc nu se face nicio reparatie, nicio imbunatatire, absolut nimic. Cand a fost sparta conducta de canalizare, au fost cativa vecini care au platit vidanja, in timp ce administatorul a spus doar atat: descurcati-va!
Locuiesc in blocul asta de 8 luni, niciodata nu s-a tinut o sedinta, cu toate ca probleme ar fi foarte multe de discutat. Daca l-am rugat sa ma lamureasca pe ce anume se duc banii pe care ii dau la taxe, mi-a spus ca "asa se da". Daca i-am pus problema ca ar trebui schimbate usile scarii si pus un interfon, mi-a raspuns asa: "interfonul nu e bun! se joaca copiii la el si il strica!".
O alta nelamurire a mea ar fi legata de banii pentru salubritate. Mi se pare ca platim cam mult si nu stiu unde as putea sa ma interesez de tarife, fiindca la alte blocuri se plateste mult mai putin si din cate stiu eu, este aceeasi firma.
Alta marlanie a administratorului a fost legata de femeia de serviciu. Strangea banii de la locatari pentru a o plati pe femeie, dar banii nu ajungeau la ea decat in mica parte, restul pastrandu-i pt. el, probabil. Astfel, am ramas si fara femeie de serviciu.
As putea continua, dar cred ca v-ati facut o idee.
Practic, intrebarile mele sunt:
1) Care este procedura care trebuie urmata pentru a schimba administratorul?
2) Pentru ce anume se plateste cota parte indiviza?
3) Cum anume se calculeaza plata apei? (aici ma refer la cei fara apometru, la pierderile de apa, la corectiile bagate pe gat..)
Sper ca am reusit sa expun problemele cat mai clar. Astept raspunsurile dv.
Va multumesc!