Buna ziua!
Apelez la acest forum pentru ca in blocul unde locuiesc sunt multe nereguli si nu stiu ce ar trebui sa fac.
In primul rand, administratorul, pe langa faptul ca nu isi indeplineste nicio atributie, de cateva luni refuza sa stranga banii pe taxe. Pur si simplu i-a plasat chitantierul unei vecine, spunandu-i sa se ocupe daca vrea, fiindca pe el nu-l intereseaza blocul nostru. Intr-adevar, vecinii sunt dificili, sunt multi restantieri, blocul totalizand aprox. 5000 lei restante la apa. Dar totusi, consider ca nu se ajungea la suma asta daca administratorul si-ar fi facut treaba. Din cate stiu, legea permite asociatiei de proprietari sa ii dea in judecata pe rau-platnici dupa 3 luni de intarziere la plata taxelor. Pe langa asta, avem in bloc locatari care nu au apometre (2 sau 3, cred), carora admnistratorul le calculeaza 4 mc/pers, in timp ce plaseaza "corectii de apa" lunar, tuturor locatarilor. Pretextul: pierderi de apa. Posibil.. dar, de ce nu cheama un instalator sa verifice originea acestor pierderi si sa se remedieze situatia? De asemenea, nu stiu daca e normal ca acele corectii sa le calculeze in functie de numarul persoanelor care locuiesc in garsoniera. Daca sunt pierderi de apa, nu sunt cu nimic mai vinovate cele 5 persoane dintr-o locuinta decat 2 din alta, nu? In plus, nimeni nu a venit niciodata sa citeasca contorul din locuinta, lucru care cred ca ar trebui facut periodic, mai ales in cazul unor datorii asa mari.
Lunar platim suma de 7 lei/garsoniera pentru "cota parte indiviza". Nu stiu exact pe ce se duc banii aia, pentru ca in bloc nu se face nicio reparatie, nicio imbunatatire, absolut nimic. Cand a fost sparta conducta de canalizare, au fost cativa vecini care au platit vidanja, in timp ce administatorul a spus doar atat: descurcati-va!
Locuiesc in blocul asta de 8 luni, niciodata nu s-a tinut o sedinta, cu toate ca probleme ar fi foarte multe de discutat. Daca l-am rugat sa ma lamureasca pe ce anume se duc banii pe care ii dau la taxe, mi-a spus ca "asa se da". Daca i-am pus problema ca ar trebui schimbate usile scarii si pus un interfon, mi-a raspuns asa: "interfonul nu e bun! se joaca copiii la el si il strica!".
O alta nelamurire a mea ar fi legata de banii pentru salubritate. Mi se pare ca platim cam mult si nu stiu unde as putea sa ma interesez de tarife, fiindca la alte blocuri se plateste mult mai putin si din cate stiu eu, este aceeasi firma.
Alta marlanie a administratorului a fost legata de femeia de serviciu. Strangea banii de la locatari pentru a o plati pe femeie, dar banii nu ajungeau la ea decat in mica parte, restul pastrandu-i pt. el, probabil. Astfel, am ramas si fara femeie de serviciu.
As putea continua, dar cred ca v-ati facut o idee.
Practic, intrebarile mele sunt:
1) Care este procedura care trebuie urmata pentru a schimba administratorul?
2) Pentru ce anume se plateste cota parte indiviza?
3) Cum anume se calculeaza plata apei? (aici ma refer la cei fara apometru, la pierderile de apa, la corectiile bagate pe gat..)
Sper ca am reusit sa expun problemele cat mai clar. Astept raspunsurile dv.
Va multumesc!
1-Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele asociatiei care detine autoritatea si competenta sa dispuna masuri concrete pentru buna administrare a imobilului inclusiv in temeiul disp art 30 al g din HG nr 1588/2007
angajeaza si demite ,incheie si reziliaza contracte
2-Diferentele de utilitati rezultate intre factura si total index comunicati de proprietari,pot fi repartizati catre acestia in 4 variante,conform deciziei comitetului executiv I
3-In temeiul disp art 10 din L nr 230.2007
Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces,la cerere,la orice document al acesteia
1.Pe administrator il poate demite comitetul executiv care l-a si angajat.
2. Cheltuielile care se repartizeaza pe cota-parte indiviza sunt:
- salariile si indemnizatiile;
- cheltuielile administrative (de ex: materiale de curatenie, de birotica etc) si cu lucrarile de intretinere, reparatii si modernizare a proprietatii comune;
- interfonul;
- service ascensor;
Pe langa acestea se mai pot imparti pe acelasi criteriu si caldura, daca nu exista repartitoare, precum si pierderile de apa, daca acestea din urma nu se calculeaza in functie de alt criteriu.
3. Pierderile de apa au mai multe cauze, intre care pierderile propriu-zise sunt numai o parte si nu neaparat obligatorii. Pe forum gasiti dezbateri pe aceasta tema folosind cheia "pierderi de apa" sau "diferente apa".
Pentru repartizarea lor asociatia isi face un regulament propriu in care se explica cat se repartizeaza celor necontorizati, cat celor care nu declara intr-o luna, adica in ce mod se estimeaza aceste consumuri temporar necunoscute si pe ce criteriu se repartizeaza restul ramas pana la incheierea valorii din factura.
Dar totusi, consider ca nu se ajungea la suma asta daca administratorul si-ar fi facut treaba. Din cate stiu, legea permite asociatiei de proprietari sa ii dea in judecata pe rau-platnici dupa 3 luni de intarziere la plata taxelor.
Administratorul incaseaza intretinerea numai la casierie , nu este obligatia lui sa mearga din apart. in apartament sa ceara intretinerea (ca doar de aceia este un simplu angajat , cum tot ii place sa scrie un anumit moderator ). El anunta comitetul cati bani are pentru plata furnizorilor. Comitetul este obligat sa mearga din ap. in apart. sa lamureasca locatari sa plateasca intretinerea. Darea in judecata a restantierilor este sarcina si obligatia presedintelui. Sedintele se tin la propunerea a 20 % dintre locatari (ati initiat aceasta actiune ?) sau a comitetului (admin. "este un simplu angajat"). Suma de 7 lei / luna , "pe cota parte indiviza " este f mica iar taxa de salubritate in Bucuresti porneste de la 0 lei la 9 lei de persoana ,in functie de sector.La vidanjare adm. poate nu s-a implicat pentru ca nu avea bani in casa ,numerar.Citirea apometrelor este reglementata de ad. generala si se face de persoane desemnate de comitet sau de admin. daca este platit (sau este reglementat in sarcina de serviciu).Salariile femei de serv si a admin ( ca doar si el este salariat ) se platesc inaintea oricarei obligatii banesti ale asoc. Nu mai aruncati cu sintagma "administratorul nu-si indeplineste sarcinile " pentru ca el este "un simplu angajat "
Ce-i de facut?
dborsanu
Asociatie probelma?
1. Lipsa contract pt spatiul in care functioneaza Asociatia (balconul administratorei, care mai administreaza si alte asociatii in acelasi ... (vezi toată discuția)