avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 709 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ce-i de facut?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ce-i de facut?

Asociatie probelma?
1. Lipsa contract pt spatiul in care functioneaza Asociatia (balconul administratorei, care mai administreaza si alte asociatii in acelasi spatiu). Pe listele de plata exista chirie spatiu, platita de locatari pe nr persoane, desi contract nu exista.
2. Lipsa cenzor, listele de plata nu sunt verificate si semnate de acesta.
3. Adunarea generala nu s-a tinut de pe vremea asociatiei de locatari. A existat o tentative de a se tine in oct 2008, din cauza organizarii nu s-a putut tine nici dupa reconvocare, lipsa de cvorum (la prima intrunire simbata ora 17 au fost prezenti 34 din 120, iar la a doua convocare, peste doua saptamani, duminica ora 16 au fost prezenti 17 din 120 proprietari. La sedinta am aflat ca se voia alegerea Comitetului executiv; ordinea de zi nu a fost afisata pentru nici una din cele doua “tentative”
4.Administrator neatestat de Primarie; repartizarea cheltuielilor nu se face conform normelor legale, lucru constatat de Primarie si pus in vedere adm; listele de plata nu respecta norma legala; pentru aceasta adm a primit “indrumare metodologica” de la serviciul specializat al Primariei
5. Lipsa cont bancar pt Asociatia de proprietari
6. Semnarea contractelor in numele asociatiei (de competenta presedintelui asociatiei); detinerea stampilei, ce ar trebui sa fie la presedinte. Ex. semnarea contractului pentru instalare interfon, fara a exista o selectie de oferte si o analiza a oportunitatii instalarii acestuia, in conditiile in care exista restantieri cu sume mari, restante si penalitati. Oare cum vor plati acestia?
7. Penalitati la funizori pt Asociatie ce depasesc valoarea facturii: ex. fact centralei de termoficare Iasi (apa calda si canalizare) pt iulie 2008: 166 ron, penalitati 376 ron
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 15:09, 26 Octombrie 2008
Mutati-va din bloc!
Mi-as dori, dar din pacate trebuie sa supravietuiesc aici. CET-ul a postat valoarea facturilor restante si vad ca la blocul meu sunt datorii chiar din 2007; locuiesc la scara C, care e in top cu datorii pe 2008. Credeti ca in loc de o rata la interfon se putea plati partial aici apa calda si caldura de iarna trecuta?

"COD
CLIENT" DENUMIRE " DATORIA CEA MAI VECHE
(LL/ZZ/AAAA)" "VALOARE RESTANTA
LA 31.07.2008" "VALOARE
PENALITATI" ADRESA
15230 AS.LOC.BLOC O1 SC.A PT 3 ALEXANDRU 1/31/2008 8967.03 10689.3 Iasi, Iasi, ROM
15231 AS.LOC.BLOC O1 SC.B PT 3 ALEXANDRU 1/31/2008 8793.93 10297.11 Iasi, Iasi, ROM
15232 AS.LOC.BLOC O1 SC.C PT 3 ALEXANDRU 1/31/2008 9948.96 12058.94 Iasi, Iasi, ROM
15233 AS.LOC.BLOC O1 SC.D PT 3 ALEXANDRU 1/31/2008 5805.93 7351.55 Iasi, Iasi, ROM
15234 AS.LOC.BLOC O1 SC.E PT 3 ALEXANDRU 12/31/2007 10588.55 22349.23 Iasi, Iasi, ROM
15235 AS.LOC.BLOC O1 SC.F PT 3 ALEXANDRU 11/30/2007 13494.24 20109.36 Iasi, Iasi, ROM
dborsanu a scris:

Asociatie probelma?
1. Lipsa contract pt spatiul in care functioneaza Asociatia (balconul administratorei, care mai administreaza si alte asociatii in acelasi spatiu). Pe listele de plata exista chirie spatiu, platita de locatari pe nr persoane, desi contract nu exista.
2. Lipsa cenzor, listele de plata nu sunt verificate si semnate de acesta.
3. Adunarea generala nu s-a tinut de pe vremea asociatiei de locatari. A existat o tentative de a se tine in oct 2008, din cauza organizarii nu s-a putut tine nici dupa reconvocare, lipsa de cvorum (la prima intrunire simbata ora 17 au fost prezenti 34 din 120, iar la a doua convocare, peste doua saptamani, duminica ora 16 au fost prezenti 17 din 120 proprietari. La sedinta am aflat ca se voia alegerea Comitetului executiv; ordinea de zi nu a fost afisata pentru nici una din cele doua “tentative”
4.Administrator neatestat de Primarie; repartizarea cheltuielilor nu se face conform normelor legale, lucru constatat de Primarie si pus in vedere adm; listele de plata nu respecta norma legala; pentru aceasta adm a primit “indrumare metodologica” de la serviciul specializat al Primariei
5. Lipsa cont bancar pt Asociatia de proprietari
6. Semnarea contractelor in numele asociatiei (de competenta presedintelui asociatiei); detinerea stampilei, ce ar trebui sa fie la presedinte. Ex. semnarea contractului pentru instalare interfon, fara a exista o selectie de oferte si o analiza a oportunitatii instalarii acestuia, in conditiile in care exista restantieri cu sume mari, restante si penalitati. Oare cum vor plati acestia?
7. Penalitati la funizori pt Asociatie ce depasesc valoarea facturii: ex. fact centralei de termoficare Iasi (apa calda si canalizare) pt iulie 2008: 166 ron, penalitati 376 ron


La reconvocare nu era nevoie de mai multi proprietari. Cei 17 puteau sa aleaga un nou comitet, cenzori, etc.
Intrati in comitet. Autopropuneti-va presedinte. Stati langa administrator si langa presedinte la activitatea lor .
Faceti un tabel cu proprietarii, cu o ordine de zi si convocati adunarea generala. Va trebuie semnatura a 20 % din proprietari pentru a convoca ad generala.
Pe factura aceea de la termoficare este valoarea consumului pe iulie 166 ron , dar cei 378 ron sunt penalizari cumulate pentru mai multe sume neachitate la scadenta, nu e penalizarea pentru luna iulie.
Luati taurul de coarne !
Ma ingrijoreaza sumele adunate ca restante si penalitati, la scara unde locuiesc (C) in valoare de 9948.96+12058.94=22007.9 ron, respesctiv pe tot blocul 57598.64+82855.49=140454.13 ron; sunt constienta ca la sumele astea penalitatile de la o zi la lata se aduna; gindesc ca la restante si penalitati de 1,4 mld vechi CET-ul s-ar putea sa ne opreasca apa calda sau sa nu furnizeze agent termic, si atunci sa vezi circ.
Legat de AG: presedintele actual mi-a propus sa fiu cenzor, asta ca ca nu mai fac hirtiil ca ei sa intre in legalitate (contract spatiu, cont bancar, cele descrise mai sus), sa nu mai fie nevoiti sa raspunda si sa nu-i mai intrebe primaria nimic; doar la stadiu de propunere, avind in vedere ca si a doua convocare a ramas fara adepti, s-a aminat fara a se stabili o data anume, deja suntem aproape de sf anului. Teoretic s-ar fi putut tine a doaua oara sedinta, dar cum s afaci alegeri cind de la o scara au fost doar 2 oameni? daca e AG normal era ca actualul comitet sa prezinte un raport pe anul trecut.
In opinia actualului comitet cenzorul face un control la 6 luni si gata. Ce prevede eu stiu. No coment.
Doriti cheltuieli de intretinere mai mici ?

AS. PRO MANAGER va ofera solutia :

Servicii profesionale de Administrare Asociatii de Proprietari la preturi decente !!!

-Managementul de proprietate si financiar al asociatiei (conform legislatiei in vigoare).
-Organizarea, coordonarea si verificarea tuturor activitatilor tehnice ce se desfasoara in cadrul asociatiei.
-Evidenta contabila in partida simpla (registru de casa, registru de banca, registru jurnal,registru inventar, situatie furnizori, situatii fonduri, situatia elementelor de activ si pasiv, etc.)
-Editarea listei de plata a intretinerii si afisarea acesteia la sediul asociatiei ;
-Intocmirea declaratiilor lunare/anuale catre institutiile statului si depunerea lor;
-Relatia cu A.J.O.F.M, C.J.P. Directia de Finante, ITM, Primaria, furnizorii de servicii si utilitati etc.
-Incasari la sediul asociatiei ( functie de numarul de apartamente al asociatiei si de modalitatile de plata existente)
-Plata facturilor de utilitati si a altor servicii contractate;
- Comision de administrare negociabil ( 7 - 12 lei/ap.) functie de nr.de apartamente, modalitati de incasare,program de lucru ,situatie financiara asociatie , etc.

Pentru informatii suplimentare sunati la :
tel. 0742920192 ; 0721.291252 sau
e-mail : constantincamilar@yahoo.com ; as.pro_manager@yahoo.com

Alte discuții în legătură

Petitei: plata intretinerii in cont bancar dborsanu dborsanu Plata cotelor de intretinere direct in contul asociatiei de proprietari 22/10/2008 23:20 destinatar: Guvernul Romaniei, In plina dezvoltare a tehnicii ... (vezi toată discuția)
Cum pot rezolva o problemă în lipsa unui președinte al asociației simona chirac simona chirac buna ziua ,ma numesc s Simona, locuiesc intr un bloc cu cinci scari,fiecare scara are propria asociatie de proprietari cu presedinte de scara,comitet etc .La ... (vezi toată discuția)
Refuzul administratorului de-a prezenta informatii proprietarilor dorel_dorel dorel_dorel Situatie e in felul urmator: -avem pe cladire de 10 ani o antena a firmei de cablu care plateste lunar 200 Euro chirie =24 000 euro in 10 ani ... (vezi toată discuția)