avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 404 soluții astăzi
Forum Activitate crecornel

Activitate crecornel

"Data post: Vineri, 7 Ianuarie 2011, 22:23

Va prezint o petitie pe care eu am adresat-o Guvernului Romaniei si am fost informat ca a fost directionată, spre competenta solutionare, Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.

Către,
GUVERNUL ROMÂNIEI
În atenţia primului-ministru Emil BOC

Subsemnatul , cu domiciliu în , doresc să mă lămuriţi cu privire la următorul aspect:
Ordonanţa de urgenta nr. 111 din 8 decembrie 2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 830 din 10 decembrie 2010, prevede la art. 25, alin. 2, litera a, că "Este interzis angajatorului să dispună încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu în cazul salariatei/salariatului care se află în concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la un an, respectiv până la 3 ani, în cazul copilului cu handicap”.
Întrebarea mea este de ce nu este protejat şi salariatul care optează pentru concediu prevăzut la art. 2, alin.1, litera b, adică pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani? Este cumva o scăpare a Guvernului sau intenţionat s-a urmărit discriminarea părinţilor care aleg să rămână alături de copil/copii până la vârsta de 2 ani?
Vă adresez rugămintea să-mi răspundeţi în scris la adresa de domiciliu, cât şi la adresa de e-mail:
Vă mulţumesc anticipat!


Cu stimă, 13 decembrie 2010


Oare nu este tot discriminare sau doar o scapare voita – pentru a te forta sa te intorci mai repede la job /nevoita – de tipul copy/paste avand in vedere ca initial nu existat si varianta cu 2 ani.

P.S. Inca nu am primit raspuns de la Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale. "


A sosit si raspunsul la sesizarea mea adresata Guvernului Romaniei la data de 13 decembrie 2010. Raspunsul vine de la Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si are un lung bla bla, iar in ultimul alineat vine si lamurirea solicitata de mine:

Referitor la memoriul dumneavoastră adresat prin e-mail Guvernului României şi transmis spre competentă soluţionare Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale prin care ne solicitaţi precizări cu privire la prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr.111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, vă comunicăm următoarele:
Prin Programul de Guvernare pentru perioada 2009 – 2012, unul dintre obiectivele asumate în Capitolul 9 ”Familia, protecţia copilului şi egalitatea de şanse” are în vedere, în mod expres, raţionalizarea diferitelor tipuri de prestaţii sociale acordate atât familiilor, cât şi persoanelor fizice.
În acest sens, se are în vedere reorganizarea prestaţiilor sociale acordate familiilor, prin crearea unor politici de sprijin a reconcilierii vieţii de familie cu viaţa profesională şi corelarea acestora cu stimularea comportamentului activ pe piaţa muncii al persoanelor apte de muncă. În plus, sustenabilitatea financiară a programelor sociale este mult mai greu de realizat în perioada economică nefavorabilă pe care o traversăm, fiind necesară axarea eforturilor spre dezvoltarea economică şi crearea de locuri de muncă.
Având în vedere că din anul 2007 suntem membri ai Uniunii Europene, este necesar ca politicile noastre să fie în concordanţă cu cele existente în alte state membre.
În acest context s-a reanalizat şi modalitatea de acordare a indemnizaţiei pentru creşterea copilului creind un sistem dinamic pentru care părintele poate să opteze.
Ordonanţa de Urgenţă nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor publicată în Monitorul Oficial nr. 830/2010, reglementează noul mod acordare a concediului şi a indemnizaţiei pentru creşterea copilului începând cu data de 1 ianuarie 2011.
Subliniem faptul că noile prevederi privind acordarea concediului şi a indemnizaţiei pentru creşterea copilului se vor aplica doar pentru copiii născuţi începând cu 1 ianuarie 2011.
Noua formulă de acordare a indemnizaţiei pentru copiii născuţi începând cu 1 ianuarie 2011 prevede reglementarea de măsuri opţionale la dispoziţia părinţilor, pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau 3 ani în cazul copilului cu handicap.
Variantele pentru care pot opta părinţii sunt următoarele:
Varianta I: În situaţia în care părintele optează pentru rămânerea în concediul pentru creşterea copilului pâna la data la care acesta împlineşte vârsta de 1 an, conform actului normativ adoptat:
- Va primi o indemnizaţie lunară în cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni, care nu poate fi mai mică de 600 lei şi nici mai mare de 3.400 lei,
- Va beneficia de un stimulent de inserţie pe piaţa muncii în cuantum lunar de 500 de lei, dacă părintele se întoarce la activitatea profesională până la împlinirea de către copil a vârstei de 1 an. În acest caz, stimulentul se acordă până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani;
- În situaţia în care părintele nu revine pe piaţa muncii, acesta va putea opta pentru acordarea unui concediu fără plată pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 1 an şi 2 ani;
Varianta II: În situaţia în care părintele optează pentru rămânerea în concediul pentru creşterea copilului pâna la data la care acesta împlineşte vârsta de 2 ani, conform actului normativ adoptat:
- Părintele va primi o indemnizaţie lunară în cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni, care nu poate fi mai mică de 600 lei şi nici mai mare de 1.200 lei,
- pentru această opţiune stimulentul de inserţie nu se acordă.
Pentru copilul cu handicap, părintele care îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute de lege, va beneficia de concediul pentru creşterea copilului până la împlinirea de către acesta a vârstei de 3 ani, iar indemnizaţia aferentă se va acorda în cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni şi nu poate fi mai mică de 600 lei şi nici mai mare de 3.400 lei
În cazul copilului cu handicap acordarea stimulentului se realizează, oricând, până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani
Pentru copiii născuţi până la data de 31 decembrie 2010 inclusiv, se vor aplica prevederile actuale, reglementate prin OUG 148/2005, cu stabilirea indemnizaţiei la nivelul de 75% din media veniturilor, dar nu mai puţin de 600 lei şi nici mai mult de 3.400 lei. Cuantumul este mai avantajos faţă de cel acordat în prezent, care este redus cu 15% conform Legii nr.118/2010 (75% faţă de 72,25% în prezent).
În ceea ce priveşte întrebarea dvs. referitoare la protecţia persoanelor care se află în concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani ( în sensul includerii acestei categorii în prevederile art. 25 alin.(2) din OUG nr.111/2010, care stipuleaza obligaţia angajatorului de a nu dispune încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu), menţionăm că această situaţie urmează a fi remediată în Parlament, printr-o completare ulterioară a actului normativ menţionat.
Cu stimă,

Lăcrămioara CORCHEª
DIRECTOR GENERAL,

DIRECTOR
Mihaela GRECU

P.S. 1. Se pare ca a fost o eroare ce va fi remediata!
2. Art. 60, alin. 1, lit. e din Codul Muncii (Legea nr. 53 din 24 ianuarie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare) este inca in vigoare " Concedierea salariatilor nu poate fi dispusa pe durata concediului pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani".
O zi buna!
dana_lavinia a scris:

@ceacornel

Situatia parintilor aflati in CIC 2 ani este acoperita de Codul muncii, care ca si act normativ are o putere mult mai mare decat aceasta ordonanta.


Asa cred si eu, dar astept un raspuns de la ei.

@ceacornel

Situatia parintilor aflati in CIC 2 ani este acoperita de Codul muncii, care ca si act normativ are o putere mult mai mare decat aceasta ordonanta.

Multumesc pentru raspuns!
Va prezint o petitie pe care eu am adresat-o Guvernului Romaniei si am fost informat ca a fost directionată, spre competenta solutionare, Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.

Către,
GUVERNUL ROMÂNIEI
În atenţia primului-ministru Emil BOC

Subsemnatul , cu domiciliu în , doresc să mă lămuriţi cu privire la următorul aspect:
Ordonanţa de urgenta nr. 111 din 8 decembrie 2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 830 din 10 decembrie 2010, prevede la art. 25, alin. 2, litera a, că "Este interzis angajatorului să dispună încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu în cazul salariatei/salariatului care se află în concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la un an, respectiv până la 3 ani, în cazul copilului cu handicap”.
Întrebarea mea este de ce nu este protejat şi salariatul care optează pentru concediu prevăzut la art. 2, alin.1, litera b, adică pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani? Este cumva o scăpare a Guvernului sau intenţionat s-a urmărit discriminarea părinţilor care aleg să rămână alături de copil/copii până la vârsta de 2 ani?
Vă adresez rugămintea să-mi răspundeţi în scris la adresa de domiciliu, cât şi la adresa de e-mail:
Vă mulţumesc anticipat!


Cu stimă, 13 decembrie 2010


Oare nu este tot discriminare sau doar o scapare voita – pentru a te forta sa te intorci mai repede la job /nevoita – de tipul copy/paste avand in vedere ca initial nu existat si varianta cu 2 ani.

P.S. Inca nu am primit raspuns de la Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
Multumesc pentru raspuns! Astept si alte pareri.
Conform OUG 86/2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinţei, precum şi a unor facilităţi populaţiei pentru plata energiei termice (Monitorul Oficial nr. 0662 din 27 Septembrie 2010), familiile şi persoanele singure care au în proprietate cel puţin unul dintre bunurile cuprinse în Anexa nr. 3 la OUG 86/2010 nu beneficiază de ajutor pentru încălzirea locuinţei. Intrebarea mea este dacă a fost legal refuzul unei primării de a acorda acest ajutor unei familii în condiţiile în care soţul a moştenit împreună cu aţi doi fraţi (fiecare având propria familie) un teren de 2500 m. Până în prezent nu au făcut succesiunea notarială (probabil din lipsă de bani), acceptarea moştenirii realizându-se tacit. Ordonanţa prevede că familiile şi persoanele singure care au în proprietate terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă (teren intravilan), care depăşesc 1.000 m² în zona urbană şi 2.000 m² în zona rurală, nu beneficiază de ajutor pentru încălzirea locuinţei. Ori în această situaţie cota parte din moştenire ar fi de 1/3 din 2500m, respectiv 833,33. Vă adresez rugămintea să vă exprimaţi opiniile dumneavoastră cu privire la această problemă. Vă mulţumesc anticipat!