Domnule, nu este vorba de 50% restante si 50% penalizari. Este vorba inclusiv de intretinerea in curs. Adica, daca am avut o restanta de 3000 RON pe care am stins-o, ramanand doar penalitati de 1200 RON, si acum am de achitat o intretinere de 450 RON in conditiile in care restanta e 0, va trebui sa scot 900 RON ca sa o achit integral, fiindca imi iau automat 225 pe penalitati, iar 225 se vor transforma in restanta pe luna viitoare, treaba asta cumulandu-se la nivelul unui bloc. Mi se pare un algoritm ales eronat care mai degraba pune locatarii in dificultate decat rezolva o problema. Mi se pare normal sa am o varianta prin care sa-mi pot achita intretinerea curenta integral, nu credeti?
@ALL: Revin cu detalii precise: Adunarea Generala a Asociatiei de proprietari X, stabileste in data de 06.03.2013 aspectul urmator "Penalitatile vor fi achitate lunar odata cu plata intretinerii in proportie de 50%. In caz contrar se va refuza incasarea altor sume",
Am depus chiar astazi o cerere presedintelui asociatiei in care i-am solicitat in baza Art 10. din L.230/2007 copie dupa dovada dobandirii personalitatii juridice a asociatiei, copie dupa inregistrarea la organul financiar, numar de cont si copie dupa procesul verbal al Adunarii Generale, solicitandu-i totodata temeiul juridic al deciziei. Sper sa produca efecte!
P.S. regret inadecvarea limbajului, dar sunt sociolog, nu jurist si incerc sa ma adaptez din mers. Am invocat un context larg pentru a putea urmari exact cauzele generarii acestei situatii. O datorie mare a asociatiei care a fost urmarita de furnizor (CET) in instanta prin intermediar (fosta firma care administra si s-a reziliat contractul cu aceasta). Urmarita in continuare in instanta, asociatia incearca sa ia masuri disperate de colectare a sumelor. Mi se pare absolut stupid sa refuzi banii punand un asemenea filtru de colectare care genereaza la randul lui restante. Dar mai aberant mi se pare functionarea asociatiei fara cont, ori exista asemenea refugii juridice pentru a scapa de un furnizor. Imi dau seama ca sunt subtilitati, de aceea m-am gandit sa ma adresez unui forum specializat. Multumesc inca o data pentru sprijin.
Speta, pe scurt: Furnizorul de energie CET Iasi obtine poprirea unui cont al administratorului contractat (INAAP) de catre o asociatie de proprietari. Asociatia se deconecteaza in 2012 de la serviciile administratorului si in regim autonom comitetul asociatiei in martie 2013 ia o decizie prin care nu se accepta plati decat in proportie 50% intretinere, 50% penalitati existente, altfel se refuza acceptul banilor de la locatari. Se refuza operarea prin cont bancar, presedintele declarand ca asociatia nu il mai utilizeaza. Intrebari:
1. Acest sistem de functionare al asociatiei este legal?Mai multi locatari au penalitati cumulate de 1-2 ani. Se aplica decizia comitetului in cazul in care se fac plati retroactive?
Exemplu: intretinere curenta 400 ron, restante 50 ron, penalitati 1200. Prin aplicarea deciziei, pentru a achita integral intretinerea trebuie achitata o suma de 900 ron (50% penalitati)
2.Cum trebuie procedat in cazul in care se refuza platile intretinerii la sediul asociatiei? Multumesc.