avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 376 soluții astăzi
Forum Activitate floraur

Activitate floraur

Răspuns la discuția Abuz cras, Executor judecatoresc
Problema mea este ca n-am primit o hartie, un proces verbal, o chestie... in care executorul sa justifice in scris motivul pentru care suspenda acea licitatie. In baza acelei hartii, as fi putut sa incerc sa verific aceea informatie... asa nu vad cum voi putea face ceva. O sa ma uit in cod sa vad ce se spune acolo vizavi de documentele necesare unei suspendari...

Majoritatea executorilor (no offence) considera aceste dosare pe care le lucreaza, ca fiind parte din patrimoniul lor personal, drept pentru care... cam ei decid soarta acestor dosare. Nu am putut sa cumpar acest apartament, pentru ca pretul acceptat de banca, a fost mai mic decat cel din publicatie, informatie la care executorul nu a avut acces pana astazi. La urmatoarul termen, pentru aceasta licitatie, vor aparea inca doi trei concurenti, care vor fi avut si ei cam aceeasi ofera cu a mea :D

Nasol,
un executor poate opri o licitatie pentru ca asa vrea el, fara ca nimeni sa-i poata reprosa nimic... foarte aiurea.
Răspuns la discuția Abuz cras, Executor judecatoresc
Tu vorbesti serios, ma iei la misto sau esti doar inocenta?
Am negociat cu o banca preluarea unui imobil, dupa ce am ajuns la o intelegere, m-am prezentat la BEJ, care nici nu a vreut sa auda de asa ceva. Cu toate ca banca a cerut deschiderea licitatiei, executorul a refuzat categoric. Motivul invocat a fost lipsa confirmarii de primire a unei comunicari catre debitori. Vorbim aici de un dosar aflat la a zecea licitatie, pe codul vechi... cat se poate de improbabil ca acesta sa fie motivul real al suspendarii licitatiei.

Am cerut in scris un document, insa nu am reusit sa obtin nimic decat vorbe. Ce este de facut, care sunt pasii legali care sa ma ajute sa fac ceva in aceasta situatie de-a dreptul strigatoare la cer.

Nu iau in calcul o plangere Camera Executorilor din zona, pentru ca omul este presedinte acolo... :)
Da, mi-e clar ce-mi spui... chiar daca nu-mi place, este destul de limpede :)
administratorul a mers la OCPI cu imputernicire...

Deocamdata am facut o plangere penala, deoarece eu consider ca declaratia de la OCPI se bazeaza pe date false, sa vad cum o sa demonstreze el ca eu am acumulat acele debite. Dupa ce primim raspunsul oficial l OCPI, o sa incepem actiunea in instanta.

In aceasta situatie, este foarte simplu... nu am degand sa vand aceasta proprietate, deci am timp destul sa reglez situatia, mi-e groaza de alte proprietati pe care le mai cumparam si toate se pot lovi de aceasta situatie. Sa nu poti vinde o proprietate timp de un an de zile... este cat se poate de grav, mai ales cu noile prevederi ale codului de procedura, ma refer aici la intabularile provizorii...
pana la urma OCPI-ul face varza totul si nici macar nu-i poti da in judecata. Nu ma impac cu chestia asta, cum dracu sa poata orice administrator sa instituie ipoteca fara acte doveditoare, doar cu cerere... Din cate am inteles, la asociatia asta, fostul administrator a fugit in lume cu banii dar si cu actele contabile... nici macar nu au hartii in baza carora sa mai dovedeasca datoria fostilor locatari, ce sa mai vorbim de datoriile noastre...

Astept sa vad cum se solutioneaza speta noastra, am trimis o hartie si la ANCPI, credeti ca ma poate ajuta cu ceva lucrul acesta sau mi-am pierdut vremea?
Am cumparat un apartament printr-o licitatie publica (cod vechi), liber de sarcini sau alte probleme. Bineinteles ca Asociatia de Prop nu a facut prea mult pentru debitele acumulate in timp de fostii proprietari...si normal, banca le-a dat doar binete la distribuirea pretului.
Exista o sarcina la CF, insa a fost radiata la data intabularii dreptului de proprietate, in baza actului de adjudecare... NU a existat nicio hotarare judecatoreasca sau vreo alta actiune pe rol...

Dupa un an de zile, am solicitat (asa de control), o adeverinta cu situatia actuala a datoriilor de la Asoc Loc. Nu am primit un rspuns clar, dimpotriva, m-am trezit cu o incheiere de la OCPI, prin care se instituie o ipoteca legala in favoarea asociatiei, pentru o suma de vreo 15.000lei.

Am facut cerere de reexaminare, insa cei de la cadastru imi spun ca ei nu fac anchete, daca asociatia a venit cu o cerere, asta este... ei nu au mijloace legale, prin care sa opreasca aceasta actiune.

Stau si ma intreb,
chiar am ajuns sa stam la mana unui obosit de administrator de asociatie, fie el si presedinte, poate el sa puna orice ipoteca doreste, pe orice imobil din parorhie, fara sa i se ceara vreun act doveditor, din care sa reiasa perioada acumularii debitelor?

Voi avea de tras cu asociatia si cu OCPI-ul cel putin doi ani de zile, pana cand voi reusi sa radiez chestia asta. Nu pot sa cred ca se intampla asa mari porcarii, intr-o institutie fundamentala a statului de drept.

ce spune legea, OCPI poate inscrie aceasta sarcina fara consecinte?

Pai eu nu am nico problema cu modul in care mi s-a explicat situatia, am spus eu cumva ca s-a strigat la mine sau ceva similar? Vi se pare dvs. ca tip eu la cineva?

Nu vad despre ce abuzuri vorbiti dvs., eu incerc sa ma lamuresc in sensul de a intelege procedura legala, ma intereseaza daca banca face sau nu exces de zel... nu pot spune ca ma simt abuzat, ci doar putin iritat.

Repet, pentru a nu fi inteles gresit, fac depuneri mai tot timpul si singura banca, care considera imperios necesara o copie a cartii de identitate, pentru o depunere de numerar de 2 euro, este ING. Nu se poate ca toata lumea sa fie in afara legii, mai putin aceasta banca. Nu vi se pare legitima nedumerirea mea? Nu aveti in fata un paranoic, care se gandeste noaptea ce face banca cu copia mea de bulletin, insa insistenta lor si cum spuneam mai sus, excesul de zel par aiurea...
De cate ori ajung la ING, ma lovesc de aceasta practica pacatoasa. Nu am avut niciodata nicio tangenta cu aceasta banca, insa, de fiecare data mi se solicita ci, la care se face imediat o copie.

Ma deranjeaza in primul rand, pentru ca aceasta operatiune ingreuneaza procedura si daca se intampla sa gasesti cinci persoane la rand, in fata ta, esti condamnat la 30 de minute de asteptare. Apoi ramane si intrebarea retorica, de unde aceasta nevoie de copii ale sutelor de milioane de deponenti din toata tara, de ce nu se multumesc cu o identificare vizuala a clientului?!

Am trimis o cerere la BNR, in care m-au aburit cu legislatia anti-terorism si alte abureli, important pentru mine, este ca celelalte banci se descurca si fara aceste copii, deci nu este deloc o practica obligatorie.

Intrebarea mea la voi este: vi se pare normal ca pentru o depunere de 80 de euro sa se pastreze copie ci?

"Ca urmare a mesajului dvs., privind procedura de legitimare solicitata la toate depunerile de numerar la ghiseele institutiei de credit indicate, in conditiile in care, conform afirmatiei dvs., nu sunteti client al bancii in speta, va facem cunoscut ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului (aprobata prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare) defineste clientul unei institutii de credit ca „orice persoana cu care, in desfasurarea activitatilor desfasurate in baza atorizatiei de functionare acordate de banca centrala, institutia de credit a negociat o tranzactie, chiar daca respectiva tranzactie nu s-a finalizat si orice persoana care beneficiaza de serviciile unei institutii de credit, inclusiv persoanele care au beneficiat in trecut de serviciile unei institutii de credit”.

Totodata, va supunem atentiei cerintele Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare (cadru legislativ care transpune prevederile legislatiei comunitare in materie[*]), ale Regulamentului de aplicare a prevederilor Legii nr. 656/2002, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 594/2008 si ale Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 9/2008 privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului (emis conform obligatiei expres prevazute de OUG nr. 53/2008), conform carora institutiile de credit au obligatia adoptarii de norme interne de cunoastere a clientelei, care sa previna folosirea institutiei pentru desfasurarea unor activitati ce au ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism.

In acest sens, normele de cunoastere a clientelei elaborate de institutiile de credit contin proceduri de identificare si de monitorizare permanenta a clientilor pentru incadrarea acestora in categoria de clientela corespunzatoare, respectiv pentru trecerea dintr-o categorie de clientela in alta, context in care, conform art 8 (2) din Regulamentul BNR nr. 9/2008, cu modificarile si completarile ulterioare „verificarea identitatii clientului se realizeaza pe baza documentelor din categoria celor mai greu de falsificat sau de obtinut pe cale ilicita sub un nume fals, cum sunt documentele de identitate, emise de o autoritate oficiala, care sa includa o fotografie a titularului.“ In aplicarea dispozitiilor art. 13 alin. (1) din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, institutiile au obligatia de a pastra cel putin copii ale documentelor de identitate ale clientilor persoane fizice si copii ale documentelor de constituire in cazul clientilor persoane juridice ori entitati fara personalitate juridica, ca de exemplu actul constitutiv si certificatul de inmatriculare ori inregistrare si au obligatia ca, la solicitarea expresa a Bancii Nationale a Romaniei sau a altor autoritati conform legii, sa pastreze, intr-o forma corespunzatoare pentru a putea fi folosite ca mijloace de proba in justitie, datele de identificare a clientului, evidentele secundare sau operative si inregistrarile tuturor operatiunilor financiare ce decurg din derularea unei relatii de afaceri, pentru o perioada mai mare de 5 ani de la incheierea relatiei de afaceri cu clientul."

asa e, cum zic ei?
M-am informat putin si le-am trimis un replay cu directiva 97/7/EC a Parlamentului European si a Consiliului, din 20 Mai 1997, privind Protectia consumatorului, cu privire la contractile de la distanta.
sa vedem ce raspunsuri mai primesc, va tin la current...
Mi-am facut un cont pe eurosportplayer.com (acum doua zile), pentru a folosi o aplicatie de pe Samsung Smart TV. Din pacate ceea ce ofera ei in acea aplicatie, nu este in niciun caz, ceea ce credeam eu ca ar fi. In primul rand calitatea semnalului digital transmis de Eurosport, este inferioara raportat la ceea ce receptionez eu in mod regulat pe cablu la RDS. Nu am suport in limba romana, lucru care este foarte mediatizat de ei (doar pe varianta desktop exista aceasta optiune). In mare, mi-am dat seama ca am platit degeaba 2euro/luna, pentru un abonament pe 12 luni.
Ieri am trimis un mesaj, prin care le-am solicitat anularea contractului, din motivele pe care vi le-am enumerat mai sus. Spre surprinderea mea, uitati-va ce raspuns am primit:

"Dear Customer,
Thank you for contacting the Eurosport Player customer support.
According to our terms, you are committed for a period of 12 months.
So you can unsubscribe from 25/05/14.
Best regards"


... adica, va multumim, dar nu se poate!

Nu am degand sa platesc un produs prost, doar asa ca vrea Eurosport... Spuneti-mi va rog, cam ce trebuie facut, care este legislatia europeana in materie si unde trebuie sa formulez o reclamatie.
Totul s-a produs online si cred ca exista o perioada in care eu pot renunta la orice serviciu sau produs cumparat, intr-o perioada de timp. Cel putin in Ro, ai 15 zile in care poti returna orice produs, fara sa ai nevoie de o justificare clara. Banuiesc ca sunt si eu consummator si am drepturi, nu :)) !!