Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari. Va multumesc anticipat.
1. In legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, la art 25, punctul (1) alin. a) se precizeaza faptul ca "fiecare proprietar are dreptul la un vot pentru proprietatea sa". Daca un proprietar are spre exemplu 3 apartamente in respectivul bloc si 2 magazine la parterul blocului, acesta are dreptul la 1 vot, la 3 voturi sau la 5?
2. O asociatie de proprietari dintr-un ansamblu rezidential este obligata sa angajeze o firma (persoana juridica) pentru administrare si o alta pentru cenzorat sau poate angaja persoane fizice pentru aceste activitati (poate alege sa angajeze una sau mai multe persoane fizice pentru administratie respectiv comisia de cenzori poate fi formata din persoane fizice sau este obligata sa angajeze firme)?
3. Ce se poate face in situatia in care un proprietar a achizitionat un apartament de la o firma (are contract de vanzare-cumparare) insa acea firma refuza sa incheie (legalizeze la notar) contractul (alt contract, separat de primul) privind drumul de servitude pe motiv ca firma sa a intrat in insolventa/reorganizare?
4. Am achizitionat un loc de parcare in baza unui antecontract, am platit suma ceruta in rate, conform acestui antecontract si am respectat toate cerintele din acesta (termene de plata, sumele cerute etc.). In acest moment insa, desi folosesc locul de parcare, firma refuza sa incheie contractul final de vanzare cumparare pe motiv ca este in reorganizare/insolventa si "banca nu ii da voie sa incheie contracte de vanzare cumparare". Ce pot face?
Aceasta intrebare este asemanatoare (din punctul meu de vedere care nu sunt avocat) cu cea de la punctul 3.
5. O firma poate incheia un contract de administrare a unui ansamblu de locuinte daca aceasta firma se afla in reorganizare/insolventa?