avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 397 soluții astăzi
Forum Activitate mihaelaion2012

Activitate mihaelaion2012

Va multumesc pentru raspunsul rapid.

De la angajator am primit pana acum doar adeverinta de vechime, care mi-a fost necesara pentru dosarul de pensie de invaliditate.
Ma gandesc ca probabil nu am primit adeverinta tip pentru somaj deoarece eu urma sa fiu oricum pensionata pe caz de boala.

Voi astepta pana voi primi un raspuns de la CJAS (desi probabil va dura foarte mult, si poate pana atunci angajatorul va crede ca deja am dat uitarii toata povestea).

Voi reveni cu noutati.

Cu multumiri,

Mihaela
Din aprilie de cand am primit acea scrisoare de raspuns de la Casa de Sanatate, in care mi se spunea ca se vor ocupa de aceasta situatie, nu am primit nici un alt raspuns, asa ca tot in aprilie am fost personal acolo la Biroul de Control si am intrebat care este situatia. Sefa Biroului de Control mi-a spus pe un ton intepat ca se vor ocupa, ca nu sunt singura care am facut o sesizare, ca mai au si alte controale de facut pana sa se ocupe de cazul meu si ca sa astept acasa ca voi primi un raspuns de la ei.

De atunci a trecut aproape jumatate de an si nu am primit nici un raspuns de la Casa de Sanatate. Nici de la firma la care am lucrat nu am mai primit vreo veste, sau vreo instiintare daca mai am sau nu de primit bani (ar mai fi trebuit sa primesc cam 100 lei, dupa spusele contabilei).

Ma gandesc sa o sun pe contabila sa-mi faca nota de lichidare si sa inchei toata povestea.
Cat de importanta este nota de lichidare, daca contractul de munca a fost oricum incheiat? Mai este nevoie de nota de lichidare? Am inteles ca se acorda la cerrerea angajatului.

Astept un sfat de la dvs.

Va multumesc mult.

Cu respect,

Mihaela
Buna ziua,

Revin cu noutati.

Dupa aproape 30 zile de cand am depus sesizarea la CASJ Brasov, ieri am primit prin posta de la Biroul Control urmatorul raspuns:

"Referitor la adresa dvs. din data de 06.03.2014 inregistrata la CASJ Brasov sub nr. ______ cu privire la plata indemnizatiei corespunzatoare unor certificate de concediu medical, va comunicam ca se va analiza situatia semnalata de dvs. din perspectiva ariei de competenta a CASJ Brasov, urmand ca in raport cu cele constatate sa se dispuna masurile legale ce se impun.

Cu stima,

Presedinte - Director General ____________

si

Sef Birou Control ____________ "


Voi reveni and voi avea noi informatii.
Aveti dreptate, am tendinta sa ma complic.

Va multumesc mult de tot, m-ati linistit, voi face asa cum m-ati sfatuit. Voi reveni cu noutati.

Cu respect,

Mihaela
Buna dimineata,

Revin cu alte noutati.

In data de 6 martie am depus la secretariatul casei de sanatate sesizarea privind neplata integrala a concediului medical. D-na secretara a inregistrat sesizarea, mi-a dat un bilet cu nr. de inregistrare si mi-a spus ca va depune sesizarea la departamentul control, pentru a se trimite un control la societate pentru verificare. Mi-a spus ca voi primi un raspuns prin posta, dar nu a mentionat cand (probabil in termen de 30 de zile, dupa cum am citit).

Dupa o saptamana, in data de 12 martie, am primit acasa un aviz pentru a ridica de la posta un mandat reprezentand suma de 1017 lei. La expeditor erau trecute un nume si o adresa personala din Brasov, dar pe care nu le cunosc. Data fiind suma mare, am intuit ca este vorba de o noua transa de bani din partea societatii, trimisa de o angajata noua, care nu s-a gandit ca putea sa treaca la expeditor numele patroanei si adresa societatii (asa cum s-a intamplat in celelalte doua dati).

D-na contabila mi-a spus la inceput ca trebuie sa primesc circa 2800 lei in total, conform calculelor dansei. Deci probabil ar mai trebui sa primesc aproape 100 lei, daca ma iau dupa acest lucru (pana acum am primit in total 2717 lei). Problema este ca nu stiu daca acesti bani sunt sigur de la societate, desi acesta este cazul cel mai probabil, dar nu mi s-a confirmat inca acest lucru de catre d-na contabila (ma gandesc ca ar fi trebuit sa ma sune sa ma intrebe daca am primit banii si sa-mi confirme ca nu mai trebuie sa primesc altii, eventual sa ma cheme sa semnez nota de lichidare).

In acest caz, nu stiu cum sa procedez in continuare:

1) sa sun la secretariatul casei de sanatate, sa anunt ca am primit inca o transa de bani, dar sa continue controlul, pentru ca sa verifice daca am primit suma integrala si daca aceasta a fost calculata corect;

2) sa sun la secretariatul casei de sanatate si sa solicit anularea controlului;

3) sa vorbesc cu d-na contabila si sa o intreb daca suma primita este de la patroana si daca mai trebuie sa primesc ceva (dar in acest caz ar trebui sa o anunt ca am apucat sa depun sesizarea si ca va veni un control, iar daca patroana afla de control, va face in asa fel incat totul sa para in ordine si sa nu fie prinsa cu nereguli, sau ma va ataca cumva, gandindu-se ca am trimis controlul intentionat sa ii fac rau, desi am primit a treia transa de bani).

Este o situatie complicata. Pe de o parte vreau sa aflu daca suma pe care am primit-o coincide cu suma totala pe care trebuia sa o primesc si daca a fost calculata corect. Dar daca aceasta suma este cea corecta, controlul care va veni este inutil, si ma gandesc ca voi fi trasa la raspundere atat de catre casa de sanatate, pentru ca i-am trimis sa controleze ceva ce nu mai era nevoie, cat si de catre patroana, care ma va acuza ca i-am trimis controlul inutil, doar ca sa primeasca amenda.

Va rog din suflet sa ma ajutati sa iau decizia cea mai buna in acest caz.

Va multumesc foarte mult pentru ajutorul pe care mi l-ati oferit de fiecare data.

Cu respect,

Mihaela

Va multumesc mult pentru indrumari, voi astepta pana pe 5 martie si daca nu voi primi banii, voi depune imediat sesizarea la CJAS. Sper totusi sa nu se ajunga la actionarea in instanta.

Voi reveni cu noutati.

Cu multe multumiri,

Mihaela
Buna ziua,

Revin cu noutati in cazul meu.

Dupa discutia cu dvs., am trimis mai intai la sediul firmei o notificare cu confirmare de primire in atentia patroanei (dupa ce m-am documentat cum trebuie formulata), in care am anuntat ca in cazul in care in termen de 15 zile de la primirea acesteia nu mi se platesc drepturile banesti reprezentand contravaloarea concediilor medicale efectuate in anul 2013, voi lua masurile legale necesare pentru solutionarea acestei probleme.

Am primit inapoi confirmarea semnata de un delegat al patroanei. Exact in ultima zi a perioadei de 15 zile, un postas pe care nu l-am mai vazut, cu un aer oficial, mi-a adus acasa la prima ora (ora 8 dimineata) suma de 1000 lei prin mandat postal de la patroana.

Am crezut ca patroana va urma sa-mi trimita in acelasi mod si a treia transa de bani (conform d-nei contabile, ar mai trebui sa primesc cam 1100 lei). Insa iar a trecut destul timp si nu am primit nimic.

Asa ca ieri dimineata am trimis o noua notificare catre patroana, tot cu confirmare de primire, in care am solicitat, in acelasi mod, ca pana pe data de 5 martie 2013 sa mi se achite restanta privind drepturile banesti reprezentand contravaloarea concediilor medicale efectuate in anul 2013. De asemenea, am anuntat ca in cazul in care nu mi se va achita suma respectiva asa cum reiese din calculele efectuate de Departamentul Contabilitate, sau voi fi amanata cu plata, sau mi se va achita aceasta suma fractionat si nu in intregime, patroana va primi la sediul societatii controlul organelor de drept.

Astazi am primit un telefon de la d-na contabila, care m-a anuntat ca patroana a primit de la mine o hartie in care ii cer sa-mi plateasca suma "X" si ca patroana a acuzat-o ca mi-a dezvaluit ce suma totala ar trebui sa primesc. Ceea ce nu este adevarat, nu stiu suma totala pentru ca nu mi s-a comunicat (acum ceva timp, d-na contabila mi-a promis ca va reface calculul acasa si ma va anunta, intrucat foaia cu calculul initial este acum la patroana si nu i-o mai poate cere inapoi; insa inca nu a refacut acel calcul).

Am lamurit lucrurile cu d-na contabila, spunandu-i exact ce am scris in cea de-a doua notificare si ca nicidecum nu am mentionat vreo suma. Se pare ca nu am dreptul sa stiu cati bani trebuie sa primesc in total, probabil pentru ca patroana sa profite de acest lucru si sa-mi dea mai putin. Mentionez ca ma inteleg foarte bine cu d-na contabila, m-a ajutat foarte mult, este de partea mea, si ea a suferit la fel de mult ca mine din cauza patroanei.

Totodata, patroana i-a spus ca eu ar fi trebuit sa stiu ca din banii care se cuvin mi se va retine o anumita suma ca o compensare pentru lipsa la inventare in timpul cat am lucrat acolo. Desi nu am fost numita gestionara, eu trebuia sa o ajut pe d-na contabila cu unele acte, calcule (note de intrare / iesire, valoarea vanzarilor pe zile, rapoarte de gestiune), intrucat dansa nu avea timp pentru toate actele. Si de aici patroana m-a acuzat pe mine ca inventarele au iesit cu minus, ca eu stiam din calculele pe care le faceam cum stau lucrurile si nu i-am spus. De fapt, eu nu ma pricep deloc la contabilitate sau gestiune, doar faceam niste calcule simple si le introduceam in tabele, de calculele finale si de cele importante se ocupa d-na contabila, care verifica la final daca este bine ceea ce am scris.

Patroana ma acuza asadar ca am furat marfa/bani de la ea cat timp am lucrat acolo si atunci cand am plecat si ca de aceea au iesit inventarele in lipsa. Insa si la restul inventarelor facute la mult timp dupa ce am plecat, acestea tot au iesit in lipsa, deci conform parerii ei, tot este cineva in societate care fura. De fapt, toti angajatii care au plecat sau au fost concediati au fost acuzati de furt, fara exceptii, deci de ce nu m-ar include si pe mine...

Acum astept sa vad daca va respecta notificarea si imi va trimite prin mandat postal ultimii bani, daca va respecta suma pe care trebuie sa o primesc, pentru ca sa mi se dea fisa de lichidare si sa pot incheia acest capitol. Din ce mi s-a spus de catre d-na contabila si dupa cum o cunosc pe patroana, cred ca a speriat-o iminenta unui control in cazul in care nu-mi da toti banii, si sper ca se va conforma si va fi corecta.

In egala masura ma tem ca va lua la randul ei masuri si ca nu-mi va da restul de bani, ba mai mult, ca ma va actiona in instanta, ca imi va opri din bani pentru presupusul furt facut de mine. Sper sa nu se ajunga la asa ceva, pentru ca va trebui sa actionez si eu in instanta si chiar nu imi doresc sa trec prin asa ceva.

Rugamintea mea catre dvs. este urmatoarea: as dori sa stiu daca patroana ar avea castig de cauza in a-mi opri din banii cuveniti suma care crede ca lipseste din inventar din cauza mea, si cum trebuie sa procedez daca nu va da curs celei de-a doua notificari.

Intuiesc ca urmatorul pas este exact ceea ce mi-ati spus, si anume sa fac sesizare la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate - cred ca aceasta nu va permite ca din banii corespunzatori concediilor medicale sa mi se retina presupusa suma lipsa din cauza mea.

Totodata, cred ca ar trebui sa fac si o sesizare la ITM sau la forurile superioare privind drepturile angajatilor, dat fiind ca retinerea unei plati este atribuita unei presupuse nereguli la inventar. Aici nu stiu exact, as dori sa ma lamuriti dvs. daca acest lucru este de competenta acestor organe de control.

Astept cu nerabdare raspunsul si sfatul dvs. si va multumesc de pe acum pentru ca ati avut rabdare sa cititi despre problema cu care ma confrunt.

Cu mult respect,

Mihaela



Va multumesc mult de tot pentru raspuns, voi reveni cand voi avea noutati sau nevoie de indrumare.

Cu respect,

Mihaela
Va multumesc mult pentru raspuns si indrumari.

Ce trebuie sa cuprinda cererea catre CJAS? Trebuie sa atasez si copii ale tuturor certificatelor de concediu medical, precum si copie a deciziei de pelungire a concediului maxim legal admis si a deciziei de pensionare emise de comisia de expertiza? Am si copii ale adeverintelor primite de la contabilitate pe parcursul concediilor medicale privind durata acestora (asa cum figureaza la contabilitate).

Am citit ca patronii nu doresc sa plateasca suma aferenta concediului medical pana nu le sunt livrati banii de catre casa de asigurari de sanatate, dar din ce am inteles procedura este ca ei sa achite concediul, urmand ca apoi banii sa le fie returnati de catre casa de asigurari de sanatate. Cred ca asa urmareste sa faca si patroana, asta in cel mai bun caz.

In cat timp de la depunerea si inregistrarea cererii la casa de asigurari de sanatate, aceasta va lua masuri?

Ce se intampla daca nici atunci patroana nu imi va plati concediul medical?

Cu respect,

Mihaela

Buna ziua,

Anul trecut in aprilie am fost diagnosticata cu o boala congenitala (displazie luxanta congenitala de sold cu coxartroza) care m-a obligat sa intru in concediu medical. Dupa concediul medical maxim legal, mi s-a aprobat prelungirea acestuia de catre comisia de expertiza medicala, iar apoi mi s-a aprobat pensia de invaliditate grad 3.

Am dus angajatorului toate concediile medicale la timp, luna de luna, plus decizia de pensionare pe caz de boala. Tinand mereu legatura cu d-na contabila, intrucat patroana nu este niciodata disponibila (sau nu doreste sa fie), mi s-a comunicat ca incetarea contractului individual de munca a fost depusa la ITM.

Desi aveam de incasat plata tuturor concediilor medicale, precum si o restanta pentru un concediu de odihna neefectuat, cat si plata unui concediu de odihna efectuat, patroana nu mi-a dat nici un ban. Dupa foarte multe insistente, in noiembrie anul trecut mi s-a trimis prin mandat postal suma de 700 lei, care nici nu stiu ce reprezinta, caci nu mi s-a spus care este suma totala pe care trebuie sa o primesc. De atunci, nici pana in ianuarie acest an nu am mai primit nici un ban.

Patroana are renumele ca nu-si plateste nici angajatii, nici furnizorii de marfa. De cate ori era perioada de salarii, acestea erau platite pe bucatele, din incasari; cand trebuie sa luam concedii de odihna, dura foarte mult pana ni le aproba, la fel si pana sa le plateasca. Toti angajatii care au plecat de la firma au fost platiti cu mari intarzieri si dupa multe insistente.

Am avut o discutie cu patroana cand m-am dus la d-na contabila sa-mi iau o adeverinta necesara pentru dosarul de pensie, patroana era in zona si mi-a spus ca nu ma crede ca am aceasta boala, ca am intrat in concediu medical ca sa nu mai muncesc si sa iau si bani, ca eu sunt mai sanatoasa ca ceilalti din firma si ca nu am cum sa imi justific boala. I-am spus amabil ca nu este asa, ca boala este reala si ca imi pare rau ca ea crede asa ceva despre mine.

La ultima mea discutie cu d-na contabila, am rugat-o sa-i transmita patroanei ca daca nu primesc banii, ma vad obligata sa fac o sesizare la ITM. A mai fost un caz la aceasta firma in care o angajata de proba a fost data afara dupa o saptamana, si a fost amanata cu plata banilor care i se cuvin – ea a amenintat la telefon ca face sesizare si atunci patroana a decis sa-i dea banii pe loc in aceeasi zi. Asadar ma gandesc ca poate patroana procedeaza la fel si in cazul meu, fiindu-i frica de un eventual control.

Imi este frica de faptul ca daca fac sesizare la ITM, patroana ma va ataca cumva, ca va face ea sesizare la CNAS ca ma prefac si ca nu am nici o boala. De fapt, asa mi-a zis cand am discutat cu ea, si anume ca putea sa-mi trimita control acasa cand eram in concediu medical, ca sa se vada ca nu sunt deloc bolnava.

Va rog din suflet sa ma ajutati, sa ma sfatuiti cum sa procedez. Eu sunt o fire foarte pasnica si ingaduitoare de felul meu, nu-mi face deloc placere ca ma vad nevoita sa iau aceste masuri, dar in curand trebuie sa incep tratamentele conform planului recuperator dat de comisia de expertiza medicala si trebuie sa rezolv aceasta problema definitiv.

Cu respect si cu multumiri,

Mihaela