CONCLUZIE: în România o hotărâre de guvern sau cu atât mai puin un ordin de ministru, nu este mai presus decât o lege, adoptată în Parlament. I.S.C.T.R. nu are competena constatării şi sancţionării contraveniilor prevăzute de O.G. nr. 37/2007, actualizată, deoarece nu este nominalizat în lege să facă acest lucru. De aceea, O.G. nr. 37/2007 trebuia modificată demult, iar toate procesele verbale de constatare şi sancionare a contraveniilor întocmite de către inspectorii I.S.C.T.R. în temeiul art. 8 şi 9 din O.G. nr. 37/2007, actualizată, sunt atacabile pe motivul de necompetenă aplicare sanciune. Cred că orice instană judecătorească ar soluiona speele în favoarea operatorilor de transport, chiar dacă probele de natură tehnică ar fi total incriminatorii.
Ca exerciiu pentru argumentele de mai sus, vă propun o întrebare:
O.G. nr. 37/2007, actualizată, art. 4 alin.(4): Coordonatorul naţional al activităţilor de control cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Acordului AETR şi ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 este Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., denumită în continuare Coordonator naţional.
Ordinul M.T.I. nr. 995/2011, art.3: Coordonatorul naţional al activităţilor de control cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului, ale Acordului AETR şi ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului din 20 decembrie 1985 privind aparatura de înregistrare în transportul rutier este Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier - I.S.C.T.R., denumit în continuare Coordonator naţional.
Cine este Coordonatorul naional? Atept răspunsuri.