avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 591 soluții astăzi
Forum Activitate oanaportar

Activitate oanaportar

Intrebare: in ce Anexa a salarizarii - trebuie sa fie incadrati si platiti angajatii din Administrativ ?

Buna ziua !
Institutia noastra este un muzeu are angajati din Familia ocupațională CULTURĂ – muzeografi și bibliotecari, dar și din Familia ocupațională ADMINISTRAȚIE – ingineri, economist, jurist, resurse umane.
Salarizarea era încadrată la alte muzee – pentru muzeografi, alte biblioteci – pentru biblioptecari, alte instituții publice bugetare – pentru salariații din administrativ.
Dar, recent, institutia noastra a obtinut, abia acum, recunoasterea ca si Muzeu național.
Directorul vrea sa solicite de la Consiliul Judetean, ordonatorul principal de credite – acordarea de salarii mai mari, adică la nivel național, în raport cu Anexa 3 din Legea 153 /2017 a salarizarii, doar pentru salariații din CULTURĂ.

INTREBARE:
Pentru salariații din ADMINISTRAȚIE – cum rămâne ?
Ce salarii trebuie sa li se acorde ?
In ce Anexa din Legea 153 /2017 a salarizarii trebuie sa fie incadrati ?
Există un articol de LEGE - care să prevadă :
- obligarea emiterii unui act administrativ de către angajator,
prin care să fie pusă în executare o sentinţă judecătorească,
cu plata sumelor drepturilor salariale şi actualizărilor datorate,
în termen de 30 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti ?

Pentru data platii sumelor, pentru stabilirea acesteia:
1. - se va lua in calul data hotararii judeatoresti la care a ramas definitiva ? sau
2. - data emiterii Deciziei interne a angajatorului ? sau
3. - cum se va calcula data la care angajatorul este obligat la plata sumelor catre salariat ?

Cum se stabileste data la care trebuie sa se faca plata ?
Buna ziua !
Ma puteti ajuta cu un raspuns ?

Există un articol de LEGE - care să prevadă :
- obligarea emiterii unui act administrativ de către angajator,
prin care să fie pusă în executare o sentinţă judecătorească,
cu plata sumelor drepturilor salariale şi actualizărilor datorate,
în termen de 30 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti ?
Buna dimineata !
Va rugam sa ne lamuriti intr-o anumita problema care nu este clara in Lege.

In fiecare an se dau OUG-uri pentru masuri bugetare in care se spune ca :
- in termenul de 5 ani se face plata drepturilor castigate in instanta.
Dar nu se lamureste clar cum se stabilesc termenele in cei 5 ani.

Va rugam frumos sa ne spuneti:
- la ce data se fixeaza in fiecare an data platii drepturilor salariale castigate in instanta ? Exista un anumit termen de plata pentru fiecare transa /an din cei 5 ani in care trebuie sa se faca platile ?
- cand se poate spune ca s-a depasit un termen de plata ?
- cand se poate spune ca este prescrisa o plata, de exemplu in anul 3 de plata ?
Vă rugăm frumos, ne mai puteți ajuta cu lămuriri la cele 3 probleme de mai sus ?
Bună dimineața !
Vă rugăm frumos să ne ajutați în lămurirea sensului unui text de lege.

În legea nr.296 /2023 - se prevede că:
12.La anexa nr. VIII capitolul II litera I articolul 1, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
"Art. 1
(1) Personalul contractual salarizat potrivit prezentei anexe la cap. II lit. A - lit. E poate beneficia de un spor pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de până la 15% din salariul de bază, dar nu mai mult de 1.500 lei brut lunar, corespunzător timpului lucrat."

Vă rugăm frumos să ne ajutați cu un răspuns:
- de ce se spune că ..... poate ?...... beneficia de un spor pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de până la 15% ....
1. - de ce nu se spune că obligatoriu ... se acordă acest spor,
odată ce este maximum de factori de risc în Buletinul DSP ?
2. - se lasă la latitudinea angajatorului ? Un angajat poate avea un spor diferit de alt angajat ?
3. - care ar fi interdicțiile ... sau limitările .... sporului ? În funcție de ce criterii se acordă un anumit spor /procent de spor /sumă ?

Vă rugăm frumos să ne mai spuneți:
- cine /ce salariat ar trebui să pună în vedere prin Referat managerului că trebuie să demareze procedura pentru a se lua măsurile privind reorganizarea ? Angajatul de la Resurse umane - care are situația posturilor și știe ce să propună ? sau juristul ( deși nu are acces la dosarele de personal și nu știe ce să propună ) ?
- când ar trebui managerul instituției să demareze procedura pentru a se lua măsurile privind reorganizarea ?
- dacă nu va solicita la Consiliul Județean reorganizarea instituției - ce sancțiuni există ?
Dar în acest caz este vorba despre o instituție publică, nu despre un operator economic ...

sau se procedează la fel și în cazul unei instituții publice ?
Buna seara !

Va rugam frumos sa ne dati un raspuns:

- daca se mai aplica legea care prevede ca:
LEGE nr. 296 din 26 octombrie 2023
Articolul XXXVII
(8) Numarul functiilor de conducere din structurile organizatorice ale operatorilor economici este de maximum 8% din numărul total de posturi aprobate.

- se mai fac restructurari la institutiile bugetare ? ...

- de la ce data ?

- cine va stabili aceasta restructurare cum se va face ? - manageul institutiei ? sau Consiliul judetean /ordonatorul principal de credite ?

- va fi nevoie de o hotarare de Consiliul judetean
pentru modificare Organigrama si Stat de functii ?
Vă mulțumim frumos pentru răspuns !