Aveti dreptate, nu exista o mentiune clara ca raportul de evaluare trebuie intocmit de un membru al ANEVAR. Dar inteleg ca raportul trebuie sa fie insotit, in momentul depunerii la finantele locale (in vederea stabilirii impozitului pe cladire nerezidentiala), de recipisa BIF. Iar inregistrarea in BIF o poate face doar un membru ANEVAR ...
In ceea ce priveste verificarea, din Anexa 4 a ghidului GEV500 reiese ca verificatorul trebuie sa fie autorizat EPI si VE, dar in ghid nu scrie clar '' verificarea trebuie realizata'',ci ''verificarea poate fi realizata''. E o mare diferenta si intrebarea mea ramane valabila: e obligatorie verificarea raportului inainte de depunerea la Directia de finante publice locale?
Mai 'frumos' e ca nu am gasit nici macar in lista verificatorilor ANEVAR pe cineva autorizat EPI si VE in Iasi. Ce va mai urma, oare?
Multumesc.
Din ghidul de evaluare GEV500 intrat in vigoare la 31.12.2015 nu reiese clar daca este obligatorie verificarea raportului de evaluare inainte de depunerea acestuia la ANAF in vederea calcularii impozitului pe cladire (verificare a carui cost ar fi suportat, desigur, tot de beneficiar). Din cate stiu, nici macar Legea 10 nu prevede obligativitatea verificarii la faza de expertiza tehnica. Cum trebuie procedat?
Multumesc.
Multumesc pentru raspuns. Daca e asa cum spuneti, inseamna ca nu se precizeaza nicaieri in codul fiscal ca raportul de evaluare trebuie sa fie anterior anului de referinta (ca la societatile comerciale).
Va multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns.
Deci sa inteleg ca raportul de evaluare al imobilului facut de un expert judiciar si extrajudiciar (care are autorizatie data de MJ) va fi acceptat de finantele locale, pentru calcularea impozitului spatiului nerezidential (PFA).
In plus, data raportului este 30 decembrie 2015 si Ghidul de evaluare GEV500 se aplica de la 31 dec 2015. Metoda folosita in raportul de evaluare este una anterioara celei prezentate in GEV500. Va fi, oare, acceptat acest raport de evaluare?
Multumesc.
Poate un expert tehnic judiciar si extrajudiciar sa intocmeasca raportul de evaluare pentru un apartament (raport necesar pentru calculul impozitului pe spatiul nerezidential) daca nu este membru ANEVAR?
Multumesc.
Cum se interpreteaza corect art.458 din codul fiscal, pct.1 (a):'' valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referință''?
Raportul de evaluare trebuie sa fie intocmit in ultimii cinci ani anteriori anului de referinta, sau evaluatorul trebuie sa se fi autorizat in ultimii cinci ani anteriori anului de referinta?
Multumesc.
Studiind noul formular de declaratie 600 inteleg ca se ia dreptul de a se asigura in sistemul public de pensii urmatoarei categorii de persoane (caz concret): PFA (sistem real) care a realizat in 2015 un venit care nu se incadreaza la pct. II.1. din declaratie (sub 35%...), dar estimeaza ca anul acesta va realizat un venit mai mare, care sa se incadreze la pct. II.1. Totusi nu se incadreaza nici la pct. II.2., deoarece nu incepe activitatea in cursul anului fiscal. Rezulta ca persoana nu se incadreaza in niciuna din cele trei categorii din declaratie, deci nu mai este asigurata obligatoriu in sistemul public de pensii. In acelasi timp, va inceta fortat si contractul individual pentru asigurari de somaj, deoarece nu se mai intruneste conditia din Legea somajului - art.22.
Cum se poate asigura, totusi, in sistemul public de pensii, daca doreste aceasta, mai ales ca se doreste continuarea contractului individual cu AJOFM?
Din 2016, conform noului cod fiscal, PFA care isi desfasoara activitatea profesionala in apartament ar fi indicat sa aiba un raport de evaluare a apartamentului in vederea calculului impozitului pe cladiri.
Raportul de evaluare trebuie sa fie facut anterior lui 2016 pentru a fi valabil in 2016.
Intrebarea este: daca raportul (avand ca scop calculul valorii apartamentului in vederea stablirii impozitului pentru cladiri cu destinatie mixta incepand cu 2016) este facut in decembrie 2015 poate calcula valoarea conform prevederilor noului cod fiscal care intra in vigoare in ian.2016? Adica se poate aplica o lege neintrata in vigoare?
Conform prevederilor Codului Fiscal, acesti contribuabili nu datoreaza contributia la fondul de pensii. Se depune declaratia 600 cu valoare zero ? Sunt considerati asigurati in continuare, adica vechimea se calculeaza si pentru acesta perioada?
Multumesc.