Lucian B. Dumitrescu a scris:
Ce acte sunt obligat prin lege sa prezint președintelui asociației de proprietari în momentul în care am cumpărat un apartament? Trebuie sa îi predau o copie după aceste acte sau doar sa declar anumite informații ?
M-ar interesa care e cadrul legal exact pentru astfel de situație și dacă protecția datelor cu caracter personal se aplica.
Cadrul legal este Legea 196/2018 pe care va recomand s-o cititi.
Uzual si normal, se da o copie/ii a/le contractului /elor de V/C sau mai bine zis o copie a unei parti a acestuia/ora din care reies informațiile necesare, conform actelor de proprietate, in vederea calculului cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari pentru respectiva locuinta sau/si pentru spatiile cu alta destinatie decat aceea de locuinta (de ex. boxe, locuri de parcare proprietate privata), sau puteti da o copie de pe care sa fi sters in prealabil date care nu e nevoie sa le cunoasca asociatia (precum de ex. pretul platit, etc, etc, etc). Deasemeni asociatia are nevoie si de numele proprietarului/lor precum si datele de contact al acestuia/ora (telefon, e-mail, adresa de contact).
Art 33 (6) (.... ) noului proprietar îi revine obligația să prezinte președintelui
asociației de proprietari, în termen de 10 zile lucrătoare de la efectuarea transferului dreptului de
proprietate, informațiile necesare, conform actelor de proprietate,(...) și datele de contact ale proprietarului.
In mod normal chestiunea cu aceasta obligatie ar trebui sa o aveti undeva mentionata inclusiv in contractul de V/C, deoarece se presupune ca era responsabilitatea notarului sa o treaca la incheierea actului autentic...
Deasemeni, dupa achizitia apartamentului, veti declara si numarul de persoane ce locuiesc acolo precum si oiridecateori intervine vreo schimbare.
ART. 30 (1) Proprietarii din condominii au obligația să notifice președintelui orice schimbare intervenită
în structura și numărul membrilor familiei prin deces, căsătorii sau nașteri, persoanele luate în
spațiu, precum și locatarii/comodatarii ca urmare a închirierii sau a împrumutării locuinței. (2) Notificarea prevăzută la alin. (1) se face în scris în termen de 10 zile de la schimbarea intervenită, de la luarea în spațiu, respectiv de la semnarea contractului de închiriere/comodat.
Nu este obligatoriu dar presupun ca veti dori sa fiti si membru in asociatia respectiva (pt a participa si avea de ex, drept de vot in AG) astfel:
Art. 17 (7) Înscrierea ulterioară în asociație a proprietarilor care nu au fost prezenți la adunarea
proprietarilor în vederea constituirii asociației de proprietari sau care au dobândit calitatea de
proprietari ulterior adunării de constituire, după caz, se face la cererea scrisă a acestora, prin
semnarea unui act adițional la acordul de asociere. .
Lucian B. Dumitrescu a scris:
eu ii plătesc salariul (o parte din factura lunara către asociație e pentru salariul sau). Sunt obligat sa plătesc aceasta suma?
ART. 58 (1) Președintele asociației de proprietari și membrii comitetului executiv pot fi remunerați pe
baza unui contract de mandat, conform hotărârii adunării generale a proprietarilor, consemnată în
procesul-verbal.