Potrivit hotararii 500/2011 fiecare intreprindere trebuie sa intocmeasca un dosar personal al angajatilor. Citez - ART. 8
(1) Angajatorul are obligaţia de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariaţi, de a-l păstra în bune condiţii la sediu, precum şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.
(2) Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puţin următoarele documente: actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiţionale şi celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă, acte de studii/certificate de calificare, precum şi orice alte documente care certifică legalitatea şi corectitudinea completării în registru.
Daca am facut o petitie catre directorul intreprinderii sau catre o alta institutie si raspunsurile respective ajung la personal (RU) ori sunt instiintat si eu si firma despre petitia mea, unde ar trebui sa ajunga raspunsurile primite, in dosarul personal sau in alta parte? Ce perioada de timp trebuie sa fie pastrate dosarele personale ale angajatilor si fostilor angajati? Daca sunt si alte legi care fac referire la pastrarea actelor individuale ale angajatilor sau fostilor angajati?
HG nr. 119/2014 - modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 - sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca
La articolul 15, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins: ?(3) Se considera ca nu realizeaza venituri, potrivit prevederilor art. 5 pct. IV lit. c), art. 17 alin. (1) lit. f), art. 34 alin. (1) lit. b) si alin. (3) lit. b) si art. 66 alin. (1) din lege:
a) persoanele care nu realizeaza venituri impozabile sau care realizeaza venituri neimpozabile in conformitate cu Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) persoanele care realizeaza venituri din salarii reprezentand plati compensatorii acordate persoanelor disponibilizate din bugetul angajatorului, in temeiul contractului colectiv de munca aplicabil;
Cum se impoziteaza veniturile din salarii reprezentand plati compensatorii acordate persoanelor disponibilizate din bugetul angajatorului?
Daca se ia C.A.S., Somaj si fond CASS?
Am fost angajot ca topograf cod 311804 la un laborator de UCCH{urmarirea comportarii constructiilor hidrotehnice} si d-na de la personal mi-a spus ca nu pot fi asimilat cu un agent hidrotehnic cod 712915 in timp ce unii colegi{ electricieni, mecanic auto, lacatus mecanic, tehnician principal specialist} au fost asimilati ca agent hidrotehnic primind o decizie de trecere pe acest post. Am observat ca meseria de agent hidrotehnic este trecuta cu 2 coduri: 712915 si 711915. Am intrebat pe cineva care a lucrat la RU dar nu a stiut sa-mi explice cum se aplica codurile COR si cum se asimileaza. Am citit noul COR si am inteles ca nu se asimileaza agent hidrotehnic cod 712915 cu nicio meserie de electricieni, de mecanici etc..Daca inteleg eu bine, topograf cod 311804 poate fi asimilat cu tehnician hidrotehnic cod 311205! De asemenea, un tehnician topometrist cod 311206 poate fi asimilat cu un tehnician hidrotehnic cod 311205. Daca va pricepeti la aplicarea codurilor COR va rog sa-mi explicati si mie mai detaliat despre codurille mentionate. Daca am inteles bine si meseria de topograf cod 311804 se asimileaza cu cea de tehnician hidrotehnic cod 311205 de ce nu s-ar asimila si cea de topograf cu cea de agent hidrotehnic? Cu multe multumiri...
Buna seara,
Agentul hidrotehnic cod 712915 se asimileaza cu vreuna din urmatoarele meserii:
-lacatus mecanic cod 721410
-electrician m.j.t cod 724526
-mecanic auto cod 723103