avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 666 soluții astăzi
Forum Activitate adinutza2602

Activitate adinutza2602

Buna ziua!

1. La inmatricularea firmei la ONRC am completat declaratia Model 2 ([ link extern ] .

Doamna care m-a ajutat sa completez formularele la ONRC mi-a spus ca pot fi adaugate ulterior si alte coduri CAEN in lista activitatilor desfasurate la sediul social, etc... am uitat sa o intreb cam cat ar costa

Aceste activitati din codul CAEN care au fost trecute in declaratia modelul 2, vor fi mentionate in Certificatul Constatator eliberat de ONRC odata cu Certificatul de Inregistrare. Eu am primit 2 Certificate Constatatoare: unul pentru activitatile pe care le-am declarat la sediul social, si unul pentru cele pe care am declarat ca le voi presta la beneficiari.

Nu am platit nimic suplimentar pentru activarea lor la inmatriculare, dar nu stiu ce costuri presupune activarea altor activitati ulterior inmatricularii.

2. Nu stiu sa va raspund sigur la intrebarea a 2-a. Din ce am mai citit pe forumuri nu sunt probleme daca se inregistreaza castiguri mai mari din activitati secundare. La intrebarea asta cred ca va poate raspunde mai bine un jurist/contabil.

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Multumesc!

Multumesc pentru completari!

Voi incerca sa prezint pasii pe care i-am urmat pentru a inmatricula SRL-ul cu asociat unic, care este si administrator. Actele le-am depus si obtinut in luna februarie 2014, la ONRC Iasi. Sediul social este intr-un apartament de bloc, situat la etaj. De asemenea, am scris detaliat si taxele pe care le-am platit pentru inmatriculare.

I. Acte:

1. Rezervarea denumirii firmei ([ link extern ] );
Actul care dovedeste rezervarea denumirii trebuie inregistrat in momentul in care se depun toate actele pentru inmatriculare la acelasi ghiseu de unde s-a obtinut.

2. Rezervare emblemei firmei (optional) ([ link extern ] );

Ambele rezervari au fost gata in aceeasi zi, dar mi-au spus sa vin a doua zi la ora 9.

3. Contractul de comodat nu are nevoie de notar (desi e o idee buna sa il faceti la notar daca nu aveti incredere in persoanele care va pun la dispozitie imobilul). Trebuie semnat de proprietarii apartamentului si de asociat.

4. Acordul vecinilor (directi cu apartamentul… nu de la toata scara) si a asociatiei de locatari este necesar daca firma isi va desfasura activitatea intr-un spatiu de locuit care se afla la etaj ([ link extern ] ).

5. Timbrele cu o valoare totala de 4 RON se cumpara de la Posta Romana. Sunt necesare pentru inregistrarea la ANAF a sediului social… care se face tot la ONRC.

6. Cererea de inregistrare a documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social – se completeaza tot la ONRC (ei trimit datele la ANAF). Timbrele se lipesc pe aceasta cerere. Cererea trebuie insotita de copie dupa actul care atesta dreptul de proprietate a comodantului (ex. act de vanzare cumparare). Trebuie sa se prezinte si actele in original (care se iau inapoi ;;)). Daca in Contractul de comodat s-a trecut ca firmei i se da in folosinta „camera X” si nu „imobilul”, trebuie atasata copie dupa planul apartamentului, in care se bifeaza „camera X” (de asemenea, in cazul asta se trece peste tot in acte unde apare adresa sediului social si „camera X”) ([ link extern ] ...).

7. Actul constitutiv cu asociat unic nu are nevoie de dată certă, nici de notar. Se poate realiza sub semnătură privată. Trebuie semnata fiecare pagina. In actul constitutiv se poate scrie un numar nelimitat de coduri CAEN, fara a se plati ceva in plus. In schimb, dupa inregistrare, fiecare informatie adaugata in actul constitutiv costa. Deci e o idee buna sa adaugati inca de la redactarea actului constitutiv cat mai multe coduri CAEN de care credeti ca o sa aveti nevoie in viitor (model: [ link extern ] ).

8. Capitalul social poate fi depus la orice banca. Este nevoie de Actul Constitutiv, Buletin si Banuti . Trebuie facuta o copie dupa foaia eliberata de banca.

9. Copie dupa buletinul asociatului.

10. Modelul 2 de declaratie pe propria raspundere privind activitatile desfasurate la sediul social, la sediile secundare (daca este cazul) si in afara sediului social (la clienti de exemplu). Se fac 4 copii ([ link extern ] ).

11. Cerere de înregistrate + Anexa. La ONRC din Iasi există modele cu Cerere de înregistrate în camera de aşteptare. De asemenea, se poate consulta contra cost un jurist de la ONRC... e o idee buna . In anexa am bifat doar la 2 (Impozit pe veniturile microintreprindelor). (Cererea: [ link extern ] )

12. Declaraţia pe propria răspundere că sunteti asociat unic la o singură firmă se dă la Registrul Comerţului… se semnează un formular tip, dat de consilierii juridici ai ONRC. Asta e singurul document care are nevoie de data certa… asta se rezolva tot de un consilier juridic al ONRC.

13. Specimenul de semnătură se dă în faţa unui consilier juridic de la ONRC. ([ link extern ] )

14. Dosar in care se pun toate actele

15. Factura cu plata taxelor de inmatriculare

Se merge la Biroul Unic, unde sunt mai multe birouri de fapt . O doamna se uita in dosar, va spune daca sunt nereguli, daca trebuie facute completari/modificari. Daca totul este in regula va emite o factura cu ce trebuie sa platiti pentru inmatriculare. Aceasta se plateste la casierie.

Si cam atat cu inmatricularea ... e mai simplu decat pare la prima vedere si nu cred ca este nevoie de serviciile unei firme de infiintari firme.
Daca totul este in regula, actele sunt gata in 3 zile… eu am depus actele luni pe la ora 14 si erau gata miercuri la ora 12…

Rezultatul este un SRL, plata impozitului pe venitul microintreprinderilor, neplatitor de TVA.

II. Taxe si costuri aferente:
1. Rezervarea denumirii firmei (ONRC): 72 RON
2. Rezervare emblemei firmei (optional) (ONRC): 72 RON
3. Timbru de la Posta Romana: 4 RON
4. Dare de data certa pentru actele redactate (ONRC): 10,8 RON
5. Indrumare completare cereri inregistrare/form. tipizat (ONRC): 4,95 RON
6. Indrumare prealabila pentru constit./modif. (ONRC): 9,9 RON
7. Factura de inmatriculare: 446,50 RON, insemnand (ONRC):
- Copii Certificate PJ/PFA,II,IF: 5 RON
- Fond Buletin Legea nr. 277/2009 (10 %): 25 RON
- Fond Lichidare Legea nr. 169/2010 (50 %): 135 RON
- Inmatriculare in RC – PJ/PFA,II,IF: 250 RON
- Monitor Oficial P.IV: 31,5 RON
8. Cazier Fiscal (ONRC): 20 RON
Totalul taxelor de inmatriculare: 568,15 RON + 72 RON (emblema care este optionala) = 640,15 RON
9. Capital Social: 200 RON
TOTAL: 840,15 RON

Sper sa va fie de folos! :justcuz:

Multumesc pentru raspuns!
Buna ziua!

Urmaresc de multa vreme acest forum si am aflat foarte multe informatii folositoare.
Va rog frumos, daca puteti sa imi raspundeti la o intrebare foarte importanta pentru mine #-o.

1. In anul 2010 am inceput studiile doctorale in cadrul unui proiect finantat de Uniunea Europeana. Am semnat un Contract de studii doctorale cu valabilitate in perioada 01.10.2010 - 30.09.2013.
2. Una dintre obligatiile doctorandului presupune restituirea integrala a sumei primite daca nu sunt indeplinite toate obligatiile si daca nu se sustine teza in catedra in cei 3 ani de la inceperea contractului.
3. Eu mi-am indeplinit toate obligatziile prevazute in contract si am sustinut teza in catedra in luna iulie. Am trimis tezele la referenti, de la 2 dintre ei am si primit referat favorabil sustinerii publice (fara a mai fi necesare alte modificari), deci sunt in demersuri pentru sustinerea publica.
4. Pe data de 30.09.2013, ora 13:44, a venit un e-mail ce contine un act aditional la acest contract de studii doctorale ce stipuleaza printre altele obligatia de a restitui integral suma incasata daca nu se sustine public teza pana pe data de 30.11.2013.
5. Nu vreau sa semnez acest act aditional pentru ca sustinerea publica a tezei nu mai depinde de mine, ci de conducatorul de doctorat si de referenti. Sunt multi colegi care refuza sa semneze acest act aditional.
6. Jurista universitatii a spus ca suntem in culpa pentru ca nu am semnat acest adictional pana pe 30.09.2013 (data la care l-am si primit), iar rectorul ne ameninta ca daca nu semnam nu avem voie sa sustinem teza.

Sunt indreptatite acuzatiile lor? Au dreptul sa ne oblige sa semnam acest act aditional? Au dreptul sa ne refuze dreptul de a sustine public teza?