avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 314 soluții astăzi
Forum Activitate zeno42

Activitate zeno42

Bună ziua, lucrez la un liceu de telecomunicaţii din 1991 pînă astăzi unde predau cursuri şi laboratoare la materi tehnice de electronică şi telecomunicaţii. Din 1981 pina in 1991 am muncit la Romtelecom pe post de muncitor în specialitatea de telecomunicaţii, electromecanic reţea de telecomunicaţii. Diplomea de inginer din 1991 are specializarea: electronică şi telecomunicaţii.
Vechimea recunoscută în învăţământ, în vederea stabilirii drepturilor salariale în cadrul şcolii unde lucrez este de 24 de ani din 1991 fără perioada lucrată la Romtelecom
Va rog să mă îndrumaţi dacă pot fi încadrat cu vechimea în învăţămînt din 1981 sau trebue să rămîn cu vechimea din 1991 de cînd sunt încadrat că profesor.

Potrivit dispoziţiilor art. 139 , al. 1 din legea nr. 128/1997 privind statutul personalului didactic, instanţa a reţinut că \"Persoanele angajate în învăţământ, provenite din alte sectoare de activitate, care fac dovadă că au profesat în specialitatea înscrisă pe diplomă de studii şi care ocupă un post didactic în această specialitate, beneficiază de vechimea în muncă, că vechime recunoscută în învăţământ, în vederea stabilirii drepturilor salariale\". În acelaşi sens sunt dispoziţiile cuprinse în Ordinul nr. 3294/1998 al Ministerului Învăţământului, precum şi în Precizările nr. 27.034/1998, referitoare la stabilirea vechimii în învăţământ pentru persoanele provenite din alte sectoare de activitate, care au profesat în specialitatea înscrisă în diplomă de studii .

\"Textul de lege face vorbire de specializare nu de nivelul studiilor sau de funcţia în care a lucrat persoană respectivă, ori recurentul a lucrat în specializarea reţele electrice aşa cum s-a arătat încă din 1973 că muncitor, apoi că maistru şi apoi că subinginer. \"
[ link extern ] #