avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 411 soluții astăzi
Forum Activitate Astrus

Activitate Astrus

Răspuns la discuția Abuz la un supermarket
Am asteptat 30 de zile sa primesc raspuns de la Carrefour si nu mi s-a raspuns iar astazi am depus Plangerea penala la Procuratura / 8 pag. + doc atasate; sa vedem daca o vor lua in serios !
Răspuns la discuția Abuz la un supermarket
mihaela corina a scris:

Va multumesc ca ati revenit sa ne informati cu privire la cursul lucrurilor, dar imi pare rau ca nu prea ati avut cu cine sa stati de vorba...
Totusi...sunteti sigur ca merita sa va sacrificati timpul, banii si sistemul nervos intr-un proces?


Intr-un fel aveti dreptate, dar daca o sa dam mereu inapoi, unde o sa ajungem ?

Cred ca fiecare om/roman ar trebui sa lupte, daca doreste "sa traiasca mai bine" !
Răspuns la discuția Abuz la un supermarket
Azi a avut loc intalnirea la Mediator unde a venit Dir. Carrefour si Dir de zona de la Nei Guard.
Directorul Carrefour a refuzat total sa discute asupra situatiei si a optat pentru instanta iar Dir. de zona Nei Guard, a motivat ca modul in care s-a procedat a fost legal .

Am solicitat in data de 29/10/2013 la Carrefour Bucuresti sa mi se raspunda la 3 intrebari care sa lamureasca situatia (incidentul a avut loc in data de 19.10.2013), insa pana acum nu am primit niciun raspuns; mai sunt cateva zile pana cand expira termenul legal de 30 de zile in care pot trimite raspunsul iar dupa aceea va urma o plangere penala.


Iata doua din intrebarile pentru care am solicitat raspuns din partea Carrefour :

1. Conform regulilor Carrefour, aveam obligatia de a cumpara produsul pe care l-am probat ?
2. Agentul NEI Guard care a actionat in incinta Hipermarketului Carrefour Drobeta Turnu Severin, avea voie sa ma lipseasca de libertate retinandu-ma zeci de min. dupa ora inchiderii si sa ma oblige la plata produsului probat ?


Totusi, cand am fost oprit la casa pentru a fi acuzat de "marea paguba", la un moment dat chiar am fost de acord sa platesc pe loc pentru a evita toata "nebunia" si pierderea de timp, insa acest lucru nu a fost suficient, trebuia sa fiu plimbat zeci de minute pe la camera si prin magazin, dupa vointa agentului Nei Guard, pentru ca altfel nu ma lasa sa plec !


Motivul principal pentru care am fost de acord sa platesc pe loc (chiar daca nu mi-a convenit situatia) si pentru care am luat atitudine ulterior, a fost faptul ca prietena mea se simtea foarte rau ( a trebuit sa astepte zeci de minute afara in frig) iar azi (exact in ziua medierii), ea a fost la medic in Timisoara pentru problema care o avea atunci, iar eu nu am putut sa fiu alaturi de ea si nici ea langa mine la mediere !



Daca mai are cineva sugestii, sunt binevenite !


Va multumesc !

Răspuns la discuția Abuz la un supermarket
CRM2013 a scris:

Ma bucur ca mai exista si cetateni cu coloana vertebrala. Am inteles exact despre ce este vorba , sigur , ABUZUL , acesta este motivul principal in incidentul descris. Mergeti mai departe , asa cum ati fost sfatuit, si , sa reveniti aici, sa stim ce s-a intamplat. Succes..!!!



Multumim pentru incurajare, deocamdata am sunat la Bucuresti si dupa aproximativ o ora am fost sunat de cei de la Severin; ni s-a spus ca investigheaza si maine ne contacteaza pentru raspuns.
Cand am fost intrebati despre pretentii, am spus clar: SA PLATEASCA DAUNE MORALE pentru abuzul facut !
Răspuns la discuția Abuz la un supermarket
mihaela corina a scris:

Stimate domn,
Ramanand fidela principiilor profesiei mele (chiar daca nu ne aflam intr-o sedinta de mediere :) ), nu ma voi erija sa va judec daca ati facut bine sau rau ca ati probat sireturile; pana la urma depinde si de politica fiecarui magazin. Dv. va considerati nedreptatit si tratat inadecvat, iar datoria noastra este sa va raspundem la obiect.
In astfel de situatii de nemultumire a unui client fata de profesionist, institutia careia trebuie sa va adresati, asa cum ati fost indrumat deja de doua persoane, este ANPC de pe raza dv. de domiciliu. Poate ca nu ati avut tangente pana acum cu aceasta autoritate si poate aveti retineri. De aceea, as dori sa va incurajez sa apelati cu incredere, pentru ca ANPC este o institutie care chiar isi face datoria, chiar vine in sprijinul clientului si spun asta din proprie experienta: de cate ori am epuizat caile directe de intelegere amiabila cu comerciantii, m-am adresat ANPC cu o sesizare cat mai detaliata si mai argumentata, insotita de actele doveditoare (documentele sunt foarte importante in astfel de cazuri, dar nu este necesar sa invocati articole de lege); in cateva zile eram sunata de comerciantul respectiv si/sau un comisar ANPC si fara niciun fel de comentarii eram invitata sa imi primesc banii inapoi... Nu stiu daca era si amendat, insa in multe cazuri ANPC aplica amenzi.
In cazul in care doriti si despagubiri suplimentare pentru atitudinea fata de dv. si prietena dv., apelati la mediere.
Tineti-ne la curent cu demersurile dv. Poate experienta dv. va fi de ajutor si altor persoane in situatii similare.



Multumesc pentru raspuns !

In ceea ce priveste ANPC Dr.Tr. Severin.., este "taina mare" cu aceasta institutie, atat la propriu cat si la figurat :)

In urma cu cativa ani (dupa o "lupta" de aproape 2 ani), am spart monopolul RDS-ului in Dr. Tr. Severin (nu se mai vand serviciile doar la pachet , se poate si separat), dar numai dupa ce am ajuns cu un inspector de la ANPC Dr.Tr. Severin in comisia de disciplina la Craiova (mare circ a fost acolo :)); se pare ca RDS-ul era "protejat" ; acum am reluat cazul si le-am cerut banii incasati abuziv si refuza sa imi raspunda in scris, am anuntat si la Consiliul Concurentei si am primit un raspuns negativ cu textul neterminat (doar o pagina din cate or fi fost...) pentru a ma descuraja, mare deranj, mare diversiune !

Poate va zice cineva ca imi place "scandalul", dar sincer, chiar nu imi place, insa nici nu suport sa fiu tratat in bataie de joc .

Problema nu este legata neaparat de valoarea acelor sireturi :), ci de modul in care am fost tratati / hartuiti, umiliti, prietena mea care era foarte bolnava au separat-o de mine tinand-o afara in frig aproape o ora ; acesta este motivul care ma face sa ripostez, abuzul ... !

Pentru acest motiv sunt interesat in special sa actionez si ma intereseaza cum sa facem sa le dam o replica pentru ce au facut, atat societatii de paza cat si Carrefour-ului pentru aceasta politica agresiva fata de clienti;
in acest market oamenii sunt tratati aproape ca niste hoti, urmariti, se uita sa iti sigileze tot ce ai, chiar si intr-o gentuta daca ai o sticluta cu apa;
este greu de imaginat cum este sa fii tratat intr-un mod civilizat la acest market;
sa va mai zic ca am mai avut probleme cu ei pentru ca vindeau mancare stricata la gastro... si multe altele !

Ne-am gandit sa ii reclamam la politie pentru cele expuse mai sus, eventual procuratura, ce parere aveti ?


Multumim !

Răspuns la discuția Abuz la un supermarket
gicu13 a scris:

deci pe principiul lu' matale, te duci la magazin, iei un produs alimentar pe care nu-l cunosti, gusti din (că nu stii dacă-ti place au ba), te decizi că nu si-l pui la,loc pe raft? din moment ce nu-l doresti nu ai de ce să-l cumperi, nu?

da, cei de la magazin au depăsit limita cu ceea ce au încercat să facă, dar nu ei au început...

si nu stiu de ce, dar o păsărică îmi tot sopteste că ''sireturi'' e doar un eufemism.



Ai citit bine ?

"nu este totusi un produs alimentar ca sa fie "motivati" pentru un astfel de abuz, desi poate ca nici intr-un astfel de caz nu ar fi valabil ."




Sfaturi pentru consumatorii care achizitioneaza produse textile:
....
Examinati cu atentie produsele si probati-le inainte de a lua decizia de cumparare;
....

[ link extern ]



Poate ne ajuta cineva cu un raspuns conform legilor !

Multumim !

Buna ziua,



Am mers impreuna cu prietena mea sa facem cumparaturi la [editat] si am intampinat urmatoarea problema:

Dupa ce am luat anumite produse si le-am pus in cos, am mers sa cautam si o pereche de sireturi pentru pantofi, insa fiind doar dimensiunea afisata pe eticheta in cm, nu stiam daca aceasta se potriveste numarului de gauri de la pantofi si astfel am ajuns ca sa indepartez eticheta care invelea sireturile si am facut proba la un pantof de pe raft, dar vazand ca nu corespunde si neavand alta dimensiune disponibila pentru culoarea care imi trebuia, le-am pus la locul lor si am plecat .

La iesirea din magazin am fost asteptati de echipa de ordine care ne-a adus la cunostinta faptul ca am afectat un produs indepartand eticheta si ne-au obligat sa cumparam sireturile dupa ce se va completa un formular la echipa de ordine, pentru aceasta situatie.

Ni s-a spus ca trebuie sa merg doar eu iar prietena mea sa mearga afara pentru ca se terminase programul (desi a fost martor, eram impreuna); astfel s-a ajuns la situatia ca a trebuit sa astepte peste o jumatate de ora afara, in frig, in conditiile in care era foarte bolnava si se simtea foarte rau.

Am mers intr-o camera si mi s-a spus ca trebuie sa semnez un document pentru ca este totul filmat, insa am refuzat deoarece nu mi s-a acceptat sa mi se dea o copie a documentului pe care trebuia sa semnez si nici nu exista in document o rubrica in care sa poata fi specificata opinia clientului, motivand ca este un document doar pentru ei .

In acea camera mi s-au aratat sireturile pe care le-am probat dar si o alta pereche care avea eticheta rupta, care nu am avut legatura cu ea, spunandu-mi-se ca si aceea mi-ar apartine, insa pana la urma a renuntat la ideea cu cea de-a doua pereche,
ba mai mult,
sa inteleg ca s-a vazut tot ceea ce faceam si in loc sa vina cineva si sa ne ajute, s-a preferat sa fim vanati / taxati intr-un mod abuziv de ca si cum asta s-ar fi dorit, cu rautate ?

Dupa aceasta situatie, toate casele de la iesire erau inchise si m-a dus domnul de la paza la gastro (in interior) pentru a plati produsul (cam la 30 min. dupa ora inchiderii ).

Am solicitat seful de magazin, seful de la paza, insa mis-a spus ca mai este nimeni .

Dupa ce am platit, am mers si am facut o reclamatie in care am specificat ca am fost obligat sa platesc un produs pe care nu l-am dorit, doar pentru faptul l-am probat si am cerut sa-si reconsidere atitudinea fata de clienti si sa "repare" paguba produsa, apoi am cerut o copie dupa reclamatie care are si nr. de inregistrare .

Mentionez ca in preajma noastra, pe raion, era un angajat care a vazut tot ce am facut si nu ne-a zis nimic cum ca nu am avea voie; nu este totusi un produs alimentar ca sa fie "motivati" pentru un astfel de abuz, desi poate ca nici intr-un astfel de caz nu ar fi valabil .

Desi poate pare de ras faptul ca mi-am prins mintea cu ei pentru acest caz, totusi, m-am saturat de abuzurile comerciantilor asupra clientilor, de sfidare si jignire care nu mai are limite, practic am fost tratati intr-un mod injositor, aproape ca niste hoti !

De ce s-a ajuns totusi la asa ceva cand ai dreptul sa refuzi un produs sau chiar sa il returnezi intr-un anumit interval de timp, conform legilor europene ?

Tinand cont de faptul ca: am fost fortati sa cumparam un produs, fara sa-l dorim, doar pentru ca l-am probat, am fost umiliti, iar prietena mea a fost tinuta aproape o ora in frig fiind foarte bolnava,
vrem sa luam atitudine fata de firma de paza si fata de Carrefour Drobeta Turnu Severin, pentru toate cele intamplate, iar pentru acest lucru va rog daca doriti sa ne indrumati ce sa facem, eventual daca se poate sa ne spuneti la ce institutii ar trebui sa apelam si ce legi si articole sa invocam (pt ca nu avem bani sa angajam un avocat).


Vrem sa luptam pentru dreptul la respect (al nostru, al tuturor) si nu neaparat pentru acea suma neinsemnata care reprezinta contravaloare produsului, desi n-ar fi rau sa plateasca o despagubire daca tot isi permit "sa faca orice", numai sa obtina bani !




Va multumim pentru rabdare si ajutor !