avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 951 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Abuz la un supermarket
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Abuz la un supermarket

Buna ziua,



Am mers impreuna cu prietena mea sa facem cumparaturi la [editat] si am intampinat urmatoarea problema:

Dupa ce am luat anumite produse si le-am pus in cos, am mers sa cautam si o pereche de sireturi pentru pantofi, insa fiind doar dimensiunea afisata pe eticheta in cm, nu stiam daca aceasta se potriveste numarului de gauri de la pantofi si astfel am ajuns ca sa indepartez eticheta care invelea sireturile si am facut proba la un pantof de pe raft, dar vazand ca nu corespunde si neavand alta dimensiune disponibila pentru culoarea care imi trebuia, le-am pus la locul lor si am plecat .

La iesirea din magazin am fost asteptati de echipa de ordine care ne-a adus la cunostinta faptul ca am afectat un produs indepartand eticheta si ne-au obligat sa cumparam sireturile dupa ce se va completa un formular la echipa de ordine, pentru aceasta situatie.

Ni s-a spus ca trebuie sa merg doar eu iar prietena mea sa mearga afara pentru ca se terminase programul (desi a fost martor, eram impreuna); astfel s-a ajuns la situatia ca a trebuit sa astepte peste o jumatate de ora afara, in frig, in conditiile in care era foarte bolnava si se simtea foarte rau.

Am mers intr-o camera si mi s-a spus ca trebuie sa semnez un document pentru ca este totul filmat, insa am refuzat deoarece nu mi s-a acceptat sa mi se dea o copie a documentului pe care trebuia sa semnez si nici nu exista in document o rubrica in care sa poata fi specificata opinia clientului, motivand ca este un document doar pentru ei .

In acea camera mi s-au aratat sireturile pe care le-am probat dar si o alta pereche care avea eticheta rupta, care nu am avut legatura cu ea, spunandu-mi-se ca si aceea mi-ar apartine, insa pana la urma a renuntat la ideea cu cea de-a doua pereche,
ba mai mult,
sa inteleg ca s-a vazut tot ceea ce faceam si in loc sa vina cineva si sa ne ajute, s-a preferat sa fim vanati / taxati intr-un mod abuziv de ca si cum asta s-ar fi dorit, cu rautate ?

Dupa aceasta situatie, toate casele de la iesire erau inchise si m-a dus domnul de la paza la gastro (in interior) pentru a plati produsul (cam la 30 min. dupa ora inchiderii ).

Am solicitat seful de magazin, seful de la paza, insa mis-a spus ca mai este nimeni .

Dupa ce am platit, am mers si am facut o reclamatie in care am specificat ca am fost obligat sa platesc un produs pe care nu l-am dorit, doar pentru faptul l-am probat si am cerut sa-si reconsidere atitudinea fata de clienti si sa "repare" paguba produsa, apoi am cerut o copie dupa reclamatie care are si nr. de inregistrare .

Mentionez ca in preajma noastra, pe raion, era un angajat care a vazut tot ce am facut si nu ne-a zis nimic cum ca nu am avea voie; nu este totusi un produs alimentar ca sa fie "motivati" pentru un astfel de abuz, desi poate ca nici intr-un astfel de caz nu ar fi valabil .

Desi poate pare de ras faptul ca mi-am prins mintea cu ei pentru acest caz, totusi, m-am saturat de abuzurile comerciantilor asupra clientilor, de sfidare si jignire care nu mai are limite, practic am fost tratati intr-un mod injositor, aproape ca niste hoti !

De ce s-a ajuns totusi la asa ceva cand ai dreptul sa refuzi un produs sau chiar sa il returnezi intr-un anumit interval de timp, conform legilor europene ?

Tinand cont de faptul ca: am fost fortati sa cumparam un produs, fara sa-l dorim, doar pentru ca l-am probat, am fost umiliti, iar prietena mea a fost tinuta aproape o ora in frig fiind foarte bolnava,
vrem sa luam atitudine fata de firma de paza si fata de Carrefour Drobeta Turnu Severin, pentru toate cele intamplate, iar pentru acest lucru va rog daca doriti sa ne indrumati ce sa facem, eventual daca se poate sa ne spuneti la ce institutii ar trebui sa apelam si ce legi si articole sa invocam (pt ca nu avem bani sa angajam un avocat).


Vrem sa luptam pentru dreptul la respect (al nostru, al tuturor) si nu neaparat pentru acea suma neinsemnata care reprezinta contravaloare produsului, desi n-ar fi rau sa plateasca o despagubire daca tot isi permit "sa faca orice", numai sa obtina bani !




Va multumim pentru rabdare si ajutor !


Ultima modificare: Duminică, 20 Octombrie 2013
gi-jane2, moderator
Cel mai recent răspuns: Astrus , utilizator 21:45, 4 Decembrie 2013
deci pe principiul lu' matale, te duci la magazin, iei un produs alimentar pe care nu-l cunosti, gusti din (că nu stii dacă-ti place au ba), te decizi că nu si-l pui la,loc pe raft? din moment ce nu-l doresti nu ai de ce să-l cumperi, nu?

da, cei de la magazin au depăsit limita cu ceea ce au încercat să facă, dar nu ei au început...

si nu stiu de ce, dar o păsărică îmi tot sopteste că ''sireturi'' e doar un eufemism.
Ultima modificare: Duminică, 20 Octombrie 2013
Ares-3, moderator
nu stiam daca aceasta se potriveste numarului de gauri de la pantofi


Invatatura de minte pentru viitor
De regula,mai ales in caz de necunoastere produs,se impune sa solicitati sprijin din partea personalului specializat
Trebuie sa constientizati ca in fapt cele expuse au fost generate de actul dvs unilateral de vointa de a verifica sireturile la numarul de gauri de la pantofi-fara a solicita sprijin din partea personalului de pe raion care va puteau lamuri fara a mai fi necesara deprecierea ambalajului unui produs
Intradevar ,este suspecta pozitia reprezentantilor unitatii comerciale de a refuza punerea la dispozitie a documentului intocmit cu ocazia constatarii deprecierii ambalajului marfii
gicu13 a scris:

deci pe principiul lu' matale, te duci la magazin, iei un produs alimentar pe care nu-l cunosti, gusti din (că nu stii dacă-ti place au ba), te decizi că nu si-l pui la,loc pe raft? din moment ce nu-l doresti nu ai de ce să-l cumperi, nu?

da, cei de la magazin au depăsit limita cu ceea ce au încercat să facă, dar nu ei au început...

si nu stiu de ce, dar o păsărică îmi tot sopteste că ''sireturi'' e doar un eufemism.



Ai citit bine ?

"nu este totusi un produs alimentar ca sa fie "motivati" pentru un astfel de abuz, desi poate ca nici intr-un astfel de caz nu ar fi valabil ."




Sfaturi pentru consumatorii care achizitioneaza produse textile:
....
Examinati cu atentie produsele si probati-le inainte de a lua decizia de cumparare;
....

[ link extern ]



Poate ne ajuta cineva cu un raspuns conform legilor !

Multumim !

Ultima modificare: Duminică, 20 Octombrie 2013
Astrus, utilizator
In supermarket de cele mai multe ori au afise pe care scrie ca deteriorarea ambalajului atrage dupa sine obligativitatea de a cumpara produsul.
Si dresurile sunt produse textile, dar asta nu inseamna ca le probam.
Chiar daca nu ati rupt eticheta, sunt sigura ca nu le-ati pus la fel cum au fost, va suparati degeaba.
Plangeti-va daca doriti, protectiei consumatorului.
Cunosc atitutidea total neprofesionista a celor de la Carf. Dr tr Severin. Am fost obligata sa platesc o sticla de vin pentru ca am agatat-o cu geanta (era o piramida de sticle intre raioane), desi era vina lor.
Referitor la speta ta, adreseaza-te anpc (vezi online cum se face sesizarea). Sa nu uitam de faptul ca orice cumparator are dreptul de a returna produsul, chiar daca in prealabil a fost incercat. Succes!

Alte discuții în legătură

Refuz acces in real fara infolierea gentii Av. NICULESCU-GORPIN Av. NICULESCU-GORPIN Am vrut sa intru in aceasta dupa-amiaza in Real 2 din Constanta sa imi fac niste mici cumparaturi. Veneam de la plaja, sunt intr-un mic \"concediu de ... (vezi toată discuția)
Pret mic pus sub un produs care de fapt este mai scump d785a39 d785a39 Am vrut sa cumpar ceva de la mega image care era asezat intr-un colt de raft, iar in acel segment de 15cm era asezat doar produsul asta si doar o eticheta, ... (vezi toată discuția)
Ce lege se aplică în cazul furtului la cântar din supermarket-uri? Numby Numby Buna ziua, Nu gasest in dreptul civil nici o lege privind produsele neambalate sau fara o cantitate fixa. De exemplu: Daca un individ este descoperit ca ... (vezi toată discuția)