avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Activitate nlbjean

Activitate nlbjean

Discuție Coplatnici
Buna ziua,
Speta este urmatoarea: Se cumpara un apartament de catre un cuplu (persoane necasatorite), ca bun propriu in cota egala de 1/2 fiecare, cu achitarea unui avans (9000 euro fiecare), diferenta fiind achitata prin incheierea cate unui contract de credit cu banca pentru o perioada de 16 ani si costituindu-se doua ipoteci imobiliare asupra apartamentului, fiecare avand calitatea de "imprumutat" si "co-imprumutat, garant ipotecar si debitor solidar si indivizibil cu imprumutatul". Convietuirea timp de un an de zile nu a dus la ceea ce se prefigura initial, respectiv, casatorie, dimpotriva, relatiile deteriorandu-se barbatul a fost cel care dupa doi ani de zile a parasit apartamentul, ramanand in continuare in apartament femeia (si fiul acesteia) si achitandu-si in continuare, fiecare, obligatiile fata de banca.
Care sunt posibilitatile de a stinge obligatiile fata de banca si iesirea din “calitatea” de “co-imprumutat si garant ipotecar si debitor solidar si indivizibil cu imprumutatul", cu recuperarea cheltuielilor (avansul achitat si ratele achitate), respectiv pentru folosinta individuala a intregului apartament?
Daca nu se ajunge la o intelegere, cel care nu mai locuieste in apartament, poate inchiria 1/2 din apartament? Daca isi achita soldul, poate vinde partea de 1/2 din apartament?
1. Doresc sa pun in discutie modul NEDREPT in care a actionat in sistemul bugetar, Legea cadru nr. 330 din 2009 incepand cu anul 2010 si pana in present, referitor la stabilirea salariilor de baza, dupa o regula discriminatorie, cu implicatii atat asupra veniturilor cat si a punctajului anual luat in considerare, conform principiului contributivitatii, la stabilirea pensiei. S-au creat astfel, incepand cu anul 2010, dupa o logica nedreapta, decalaje nefiresti, intre veniturile salariale anuale ale personalului, rezumanu-ma a le evidentia aici doar pe cele ale politistilor.
Stabilirea salariilor pentru anul 2010, conform art. 30 din aceasta lege, luand ca baza salariul din luna decembrie a anului 2009 a fost o masura nedreapta, discriminatorie, dezavantajand aproximativ 25% din personal si de natura a crea stari conflictuale. Cine a avut salariu de merit, reprezentand 15-20% din salariu (se acorda pana in 2009, de obicei la 30% din personal, anual), i s-a cumulat la salariu, cine nu, zero. Cine a beneficiat de acel spor de 50% din salariu (se acorda de obicei pentru o jumatate de an) in luna decembrie, i s-a cumulat de asemenea, cine nu, zero). Nu a contat nici faptul ca in mod arbitrar, o parte din personal a beneficiat in primele 6 luni din anul 2009, de acest spor, iar pentru o echilibrare a veniturilor salariale anuale, acest spor a fost acordat altor persoane. Legea a actionat numai in sensul considerarii salariilor din luna decembrie a anului 2009, in mod nejust.

Ca urmare persoanele care nu au beneficiat de aceste sporuri acordate temporar (semestrial sau annual), in luna decembrie, s-au vazut in mod evident frustrate. Cel mai elocvent exemplu in acest sens ar fi dat de veniturile, incepand cu 2010, ale persoanelor aflate in cele doua situatii si care detin aceeasi functie (venituri izbitor diferite, iar in viitor, drept urmare, pensii diferite). S-a ajuns astfel in situatii in care salariul unor persoane cu vechime mai mare ( care bineinteles ca vor atinge primele varsta de pensionare) sau chiar si functie mai mare, cu competenta si responsabilitate mai ridicate, sa fie frustrant mai mic decat al persoanelor care au “beneficiat” de acele sporuri in luna decembrie 2009. Actele normative emise anual pe aceeasi linie, nu au facut decat sa perpetueze in fiecare an care a urmat anului 2009, aceasta stare.

Consider ca cel putin pentru motivele enuntate, aceasta prevedere legala trebuie amendata imediat, fiind necesar ca institutiile in drept sa se autosesizeze in acest sens!
2. Va rog sa-mi spuneti, de asemenea, daca sunt cunoscute cazuri de actionare in instanta cu castig de cauza, pentru obtinerea ajutorului prevazut in Anexa VII, la Legea nr. 284/2010, in cap. II, sectiunea a 3-a, art. 20 alin(1), in cazut trecerii in rezerva cu drept la pensie.
Multumesc.