avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 842 soluții astăzi
Forum Activitate loredanaalina

Activitate loredanaalina

Răspuns la discuția Marfa lipsa din stoc
Marfa nu mai exista faptic, nu este degradata. Intrebarea era, cum se poate descarca gestiunea de acest stoc, platind bineinteles toate taxele datorate aferente ei.
Buna ziua, daca o societate comerciala (abc alimentar) la inventariere, are lipsa in stoc de 45603.96 lei, din care adaos 3511.94 lei si tva neexigibil 8826.57 lei, poate intocmi proces verbal de degradare pe stoc?nu se pune problema imputarii stocului deoarece asociatul societatii s-a ocupat de magazin. La intocmirea pv degradare se poate da jos adasoul si tva-ul neexigibil si sa se colecteze tva doar la pretul de achizitie al marfii care este de 33265.45 lei iar cheltuiala sa fie considerata nedeductibila? societatea este platitoare de impozit micro, in aceste conditii trebuie sa plateasca si impozit micro pe marfa?
Multumesc anticipat
Daca am un contract de munca cu 8 h/zi salar de incadrare 850 lei/luna in functia de economist si vreau sa ma angajez cu timp partial de 1 h/zi salar de incadrare 107 lei/luna, la contractul cu timp partial se vor plati toate contributiile aferente unui contract de munca la Bugetul de Stat?
Multumesc
Daca am eliberat un bon fiscal din casa de marcat si in loc sa ii dau eliberare numerar (asa cum era corect) eu l-am eliberat, din greseala ca mod de plata card, cum pot face corectia in registru de casa? am un abc alimentar unde toate produsele mele se vand care persoane fizice.Stiu ca trebuie sa fac nota explicativa si factura in rosu pe incasarea cu cardul, dar nu stiu mai departe.Din cate am inteles nu pot taia chitanta la persoane fizice si totodata nu pot inregistra in registru de casa o incasare cu cardul.Va rog daca se poate sa ma ajutati atat cu o monografie contabila cat si cu modul efectiv de corectie a erorii.
Multumesc anticipat
Buna ziua, va rog sa ma ajutati cu o monografie sau macar cateva indicatii cu procedura de inregistrare in contabilitate a operatiunilor pay point.Am un abc alimentar la care ii tin tot eu si contabilitatea.In ideea de a atrage clienti am fost de acord sa instalez in incinta magazinului si un terminal pay point.La facturile de utilitati pe care le incasez prin pay point am inteles procedura de lucru(sau macar asa cred):din incasari primesc un comision pe care eu il facturez fara tva catre pay point, desi sunt platitoare de tva.Este corect?
Acum vine partea grea pe care eu nu reusesc sa o inteleg: tot prin pay point pot sa cumpar cartele reincarcabile pentru care mi se emite factura de catre pay point pt o saptamana, am inteles ca la aceste cartele eu pot sa imi pun adaos, dar vanzarea lor trebuie sa o inregistrez si in casa de marcat a magazinului?factura primita de la pay point trebuie sa o incarc in raportul de gestiune?apoi rapoartele scoase din aparatul pay point seara (ca un fel de raport z al casei de marcat ) trebuie sa le inregistrez undeva in contabilitatea mea sau simpla lor existenta este suficenta pt cei de la antifrauda? Totodata, va rog, daca se poate sa ma ajutati si cu o monografie contabila a inregistrarilor in contabilitate, acolo unde este cazul. Imi cer scuze, sunt incepatoare in domeniu si am foarte multe de invatat!
Mii de multumiri anticipat!
multumesc
Intr-un magazin alimentar (caen 4711) se instaleaza un aparat pay point. Cei care se ocupa de pay point au cerut un bilet la ordin pentru suma de 5000 lei despre care spun ca nu il vor folosi atata timp cat depunerile de incasari se fac la termenele stabilite in contract.
Factura pentru comisionul pe care magazinul alimentar il va incasa trebuie intocmita cu sau fara tva? daca da,Pay Point va plati comision+tva?
Incasarile din pay point trebuie evidentiate si in casa de marcat a magazinului. Cum sunt justificate acestea in cazul unui control de la antifrauda?
Ma puteti ajuta cu o monografie contabila, cum trebuie inregistrate aceste operatiuni in evidentele contabile?
Multumesc
Discuție Vanzare imobil
Buna ziua, cum trebuie procedat in cazul in care, o persoana juridica din Italia platitoare de tva (neinregistrata in Romania) este proprietara unui apartament in Romania pe care acum vrea sa il vanda unei persoane juridice din Romania platitoare de tva. Factura de vanzare va fi emisa de p.j. din Italia. Cum trebuie tratata aceasta factura in Romania dpdv al tva-ului?
La un magazin comert cu amanuntul, cod caen 4711, se poate ocupa de vanzarea marfurilor, administratorul societatii, daca acesta nu este angajat cu contract de munca?
va multumesc frumos