Intr-un magazin alimentar (caen 4711) se instaleaza un aparat pay point. Cei care se ocupa de pay point au cerut un bilet la ordin pentru suma de 5000 lei despre care spun ca nu il vor folosi atata timp cat depunerile de incasari se fac la termenele stabilite in contract.
Factura pentru comisionul pe care magazinul alimentar il va incasa trebuie intocmita cu sau fara tva? daca da,Pay Point va plati comision+tva?
Incasarile din pay point trebuie evidentiate si in casa de marcat a magazinului. Cum sunt justificate acestea in cazul unui control de la antifrauda?
Ma puteti ajuta cu o monografie contabila, cum trebuie inregistrate aceste operatiuni in evidentele contabile?
Multumesc
Art. 141 alin. (2) lit. a) pct. 3" (2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:
a) prestările următoarelor servicii de natură financiar-bancară:
3. tranzacţii, inclusiv negocierea, privind conturile de depozit sau conturile curente, plăţi, viramente, creanţe, cecuri şi alte instrumente negociabile, exceptând recuperarea creanţelor;
Cei care gestioneaza servicii de intermediere gen Paypoint, nu trebuie sa colecteze TVA pentru comisionul facturat, si pot inscrie in factura mentiunea "scutit fara drept de deducere".