In prezent sunt in discutii avansate cu o organizatie politica din UE, pentru realizarea unui site web. Acesta se va face printr-un contract de colaborare intre parti, eu fiind intitulat "Designer" in contract, si voi semna in calitate de persoana fizica.
Intrebarile mele ar fi urmatoarele:
1. Ce acte si ce declaratie este nevoie sa depun la ANAF avand in vedere activitatea pe care urmeaza sa o desfasor. Se incadreaza ca contract pe drepturi de autor?
2. Ce taxe va fi nevoie sa platesc spre Administratia Fiscala, avand in vedere ca eu sunt angajat full-time cu carte de munca si cand vor trebui platite? Cand va trebui sa depun respectivele declaratii?
Toate taxele impozitele vor trebui platite de mine, conform contractului impozitul de venit nu este cu retinere la sursa.
Teoretic, ce ar trebui sa rezolve o sesizare OPC? O sa fac o sesizare fara doar si poate, dar ce poate face OPC? Nu prea ma incalzeste daca amendeaza oricare din firme, eu vreau o rezolvare la problema mea. Poate face OPC asta?
Din ce vad eu in lege, as putea ajunge la un acord comun cu comerciantul pentru inlocuirea produsului sau restituirea banilor, mai ales ca in cazul meu as fi acoperit de lege?
In luna iulie a.c. am prelungit un contract de voce, astfel cumparand telefonul cu pricina cu o reducere semnificativa. Inca de la inceput am avut probleme cu acel telefon, carcasa nu se fixa bine, se reseta brusc. Momentul in care am hotarat sa il trimit la service a fost cand a inceput display-ul (cu touchscreen) sa faca probleme. Fiind mai aproape de mine, am lasat telefonul la firma Y, partener cu firma X, cea de unde am achizitionat telefonul.
Pe data de 14 octombrie l-am lasat in service, urmand sa fiu sunat fix peste o saptamana sa vin sa il ridic, pe 21. Am constatat ca problema nu se remediase, chiar daca cei de la service au scris pe fisa ca au schimbat display-ul. M-am dus in aceeasi zi inapoi la respectivul magazin sa il predau. De atunci telefonul meu sta in service. Am sunat la ei vinerea trecuta (25 oct) si mi s-a spus ca sunt in asteptarea unei piese, dar nu au stiut exact sa-mi spuna despre ce piesa este vorba sau cand va ajunge. Astazi (1 nov) sun din nou. Primesc exact acelasi raspuns, ca inca asteapta piesa respectiva. Le-am zis ca astazi a fost a 15-a zi lucratoare de cand se tot plimba prin service-uri si ca solicit banii inapoi, ca vad ca nu sunt in stare sa il repare. Mi-a raspuns ca nu pot solicita recuperarea banilor pentru ca zilele de service nu se cumuleaza.
Specific ca de ambele dati cand am trimis telefonul in service, am predat telefonul la magazinul firmei Y, acesta l-a trimis la service-ul lor si dupa aceea l-au trimis mai departe spre service-ul Z, un service autorizat al firmei producatoare. Pe fisa care mi-a fost predata prima data cand am luat telefonul scria ca a intrat in service pe data de 15 si a iesit pe data de 18, lucru eronat. Eu am predat telefonul pe data de 14 si am fost sunat sa il ridic pe data de 21.
Intrebarile mele ar fi:
- este adevarat ce a zis acel angajat privind zilele de service, cum ca ele nu se cumuleaza?
- cum ma sfatuiti sa procedez in acest caz? Cu vorba buna observ ca nu prea merge, ce alta varianta as mai avea in afara de ANPC?
- se poate sa imi dati mai multe detalii despre cum pot formula o plangere catre ANPC? Exista un formular tip sau descriu pur si simplu problema cu lux de amanunte si atasezi documentele relevante?
Eu doresc sa solicit vanzatorului recuperarea sumei, urmand sa achizitionez alt telefon de acelasi vanzator.
Legea de care ar trebui sa ma leg cred ca ar fi asta:
Art. 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;
b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;
c) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fara inconveniente semnificative pentru consumator.
Dupa putinele mele cunostinte juridice, observ clar ca vanzatorul detine un avantaj clar in fata consumatorului, legea fiind in favoarea vanzatorului.